Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant ? 2023.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag 5 komkommer planten pepers en tomaten in de moestuin gepland.ook nog onkruid gewied.wat water gegeven,gemaaid gras rond de eerstgenoemde planten gelegd,boerenkool plantjes komen heel traag boven piepen.

Geplaatst:

Ik had een heel bijzondere ui gekregen. Trebons ui. Geen idee of het alle lofzang waard is. Ze staan in geval in de grond. Al een week niet vandaag of gisteren.

Deze zitten net in de grond. Had nog geen tijd gehad voor bonen.

cdf9e5e9776d5824c7163cef63d938d7.jpg

• Like 2
Geplaatst:

Spekbonen gelegd en komkommerzaailingen uitgeplant in de tunnelkas. 

De mais staat al bovengronds en de wat vroeg gelegde struikboontjes ook. Nu vingers gekruist 🤞 dat de slakken nog even wegblijven. De Uchiki Kuri pompoen op een andere plek gezet met meer zon.

• Like 2
Geplaatst:

Op de moestuin de laatste bonen gelegd, de Boerentenen en Candy in de vollegrond en de Lima bonen in de kas. Ook de voorgezaaide Zinnias uitgeplant.

Thuis een hele zooi paprika en pepers van de P9 potjes naar grotere potten verplant. Er staat nu niks meer in huis 😯. Het meeste staat nu in de kas want ik vind het nog te vroeg om ze dag en nacht buiten te zetten.

Geplaatst:

Opnieuw wortelen, sla en diverse soorten mosterdblad gezaaid. De vorige ronde heeft praktisch niks opgeleverd en de huidige liggen nu onder een vliesdoek.

Ook bloesem/bladkolen (o.a. zomerbroccoli, spigariello) gezaaid, gelijk onder koolgaas.

De groenten die ik gisteren zaaide nog een keer water gegeven. Ik vind het al een beetje droog worden in de bovenste grondlaag en dat is niet bevorderlijk voor ontkieming of het wortelen van nieuwe zaailingen.

De rest gaat voorspoedig. Nog steeds Zinnia's, de erwten diversen zien er goed uit, aardbeien maken vrucht en de alliums gaan nu bloeien en/of splitsen. 

Geplaatst:

Nog spitskool en paarse boerenkool gezaaid. Ik ben geen fan van boerenkool maar ben benieuwd of ik dat vanuit de tuin ook niet lekker vind. 

Doperwten was ik namelijk ook geen fan van, maar vind ik vers uit de tuin dus wel heerlijk! 

• Like 1
Geplaatst:

Hier ook vanmiddag boerenkool gezaaid. Ben er ook niet een grote fan van ,maar er is nou eenmaal niet zo veel wat groeit einde herfst/begin winter dus dan ben ik blij met alles wat ik kan oogsten in die periode.

• Like 1
Geplaatst:

Zomerbloeiers, een drietal potten verplant tot volle grond met oa rozen en een hibiscus uit zaad wat al een heuse struik aan het worden is. Ik kijk toevallig uit op een pot met pepino. Die ben ik vergeten. Staan nog binnen samen met een familie tomaten die ik te klein vond om uit te planten.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...