Jump to content

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant ? 2023.

Patrijs

Recommended Posts

• Patrijs changed the title to Wat heb je vandaag gezaaid of geplant ? 2023.
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Kan wel, hoeft niet Patrijs. Als je ze nu zaait, hebben ze lang genoeg de tijd om het zonder kunstlicht te kunnen.

Ik heb een paar dagen geleden capsicum gezaaid. Ik twijfel nog over aubergines.

• Like 1

Ik zet ze wel onder kunstlicht maar pas als ze gekiemd zijn, ze staan in die Lidl zaaitrays (4*6 vakken). In maart/april verpotten naar P11 en dan op de vensterbank (onverwarmd, iets onder de 20 graden).

• Like 1

Pepers! De capsicum chinense en baccatum's. Maar toen had ik nog wat ruimte over en zijn er ook nog wat annuum's bij gegaan. Zaaibakjes met lege vakjes vind ik niet kunnen 😁 Ze staan op bodemwarmte en ik heb van elk twee zaadjes gezaaid. Ik ben van plan om deze eerste lichting wat extra licht te geven als ze boven de grond komen. Nog nooit zo vroeg begonnen.

• Like 2

Twee dozijn knoflookteentjes er bij geplant in de platte bak. Ook nog wat gevonden uitjes, voornamelijk witte uitjes onder glas gezet voor het loof.

Twee potten bieslook en een pot Marokkaanse munt mest gegeven en ook in de platte bak gezet.

Het krat met gekiemde tuinbonen ook van de kas naar de plattebak verplaatst omdat het daar wat lichter is en sneller warmer is.

Alles water gegeven en de eenruiters op de bak gelegd.

de lage kas deels open gelegd om wat regen te vangen.