Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Je maakt met nateelt toch weer schuilplekjes voor als het straks nat en herfstig wordt?

Andijvie uitgeplant en opnieuw klimboontjes gelegd, dit maal in potjes.

Geplaatst:

Stamboontjes Gondola (geel) en Flambo (kievitsbonen). Niet genoeg ruimte voor de Wieringer, dus die sla ik maar een jaartje over.

Ook nog Romeinse sla, Burpee's Golden en Chioggia bietjes en snijbiet gezaaid.

Geplaatst:

@Patrijs jij bent toch van het leggen van bonen, of heb ik het mis?

Hier gezaaid in een tray: 5 soorten sla, andijvie en 2 soorten bloemkool. Van elk 5, behalve de laatste bloemkool daar 4 van. Laatste vakje is om makkelijker water te geven / te kunnen zien hoeveel water er in staat ivm regen (test).

In een tray omdat de sla in de volle grond na een maand nog niet boven is, en een tray is beter te controleren (met kap).

Geplaatst:

Opnieuw slaplantjes geplant,de vorige waren helemaal verpietert door de zon.

Geplaatst:

Wat sla verplant. Heb eigenlijk wel zin meer te zaaien. Koriander is niet opgekomen. Dat kan nog.

Geplaatst:

Alle voorgezaaide groenten uitgeplant ivm onze komende vakantie (tuinoppas geeft wel water, maar zal zeker niet gaan uitplanten of de zaaisels verzorgen):

Sla, paksoi, knolvenkel, stengelui, boerenkool, snijbiet, spitskool, bietjes. 

aangepast door Vastone

Geplaatst:

Tatsoi en chinese kool gezaaid ( binnen)

Geplaatst:

Ook nog een courgette om later uit te planten

Geplaatst:

Nieuwe sereh, wat boontjes en wederom courgette. Ow ja. Snel nog slakkenkorrels strooien!

Geplaatst:

Nog een courgette, rode kool ( 3 stuks) en 3x bloemkool 

Geplaatst:
  • Auteur

Een laatste rij buitenboontjes gelegd.

Sla (Litle Gem), winterandijvie en postelein (!) gezaaid.

Die laatste alleen maar omdat het zaad op moet, de tuin staat nog vol wilde postelein. 

Komende week nog lage temperaturen en buien dus de bonen afgedekt met glasplaten en de postelein komt pas als het weer zomer wordt.

Geplaatst:

Venkel, sla en wat pootuitjes.

Geplaatst:

Palmkool zaailingen in de grond gezet

Geplaatst:

Gezaaid zijn rammenas en andere herfstradijzen. Ook groene koolplantjes (tuincentrum) uitgeplant. Ook nog wortelen en spinazie gezaaid. Van de stamboontjes die ik kortgeleden zaaide zijn er een aantal niet opgekomen, dus daar kan nog wat bij. De stamkievitsbonen zijn allemaal wel opgekomen.

Geplaatst:

Wat onrijpe paksoi zaadjes rondgestrooid. Dat werkt niet met rucola ben ik achter gekomen, maar paksoi en veel andere koolsoorten doen het prima.

Geplaatst:

Een viertal gewortelde bergbasielen geplant en wat in onverwachte in potten uitgezaaide nostalgische Franse plantjes ( amaranth, klein leeuwenbek, melde, dille ) in het gezamenlijke perk gezet. Zo ook wat sla zaad daar uitgestrooid, gewoon voor de lol, ik zal de sla waarschijnlijk niet eten van deze grond. Maar het zijn ook gewoon mooie plantjes. devils ear sla en zo. 
Verder opgemerkt dat mijn mediterrane kruiden planten het zwaar hebben gehad op de natte schotels, die had ik er beter onderuit kunnen halen. Nu alle planten goed uit laten druipen en hier en daar wat aarde onder de planten gedaan en de plant weer terug in de pot. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Diverse koolsoorten gezaaid. Zowel de langzame (paarse boerenkool, palmkool en nine star perennial) als de snelle (cimi di rapa, herfstraapjes, serifon of grün im schnee) en tong ho (bladchrysant). Ook nog naar het tuincentrum geweest om posteleinzaden te kopen om samen met de zwartmoeskervel, de krulmalva en een geleide druif in een middeleeuws vak te zetten ( moet allemaal nog 😁) en toen kwam ik natuurlijk ook weer met wat kruiden thuis (citroentijm, compacte marjolein, honingmeloensalie en paarse basilicum). De eerste twee de potkluit doormidden gezaagd en ook op de volkstuin geplant. Rest mee naar huis.

Geplaatst:

Spinazie en rucola gezaaid.

Geplaatst:

Dille! Dan heb ik straks weer een verse lading. Mmmm

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic