Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Volkstuinvereniging uitzoeken: waar moet ik op letten?


Greenie

Aanbevolen berichten

Ik heb informatie opgevraagd bij verschillende volkstuinverenigingen hier in de buurt en ben van plan om overal even een kijkje te gaan nemen (waar mogelijk natuurlijk - indien niet mogelijk, dan valt die vereniging sowieso af ). Hebben jullie nog tips over waar ik op moet letten bij het maken van een keuze voor een vereniging?

 

Dank alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat je keus hebt hoor! Grond vind ik wel belangrijk: zand of klei is toch wel heel verschillend en niet onbelangrijk: de watervoorziening, moet je het zelf regelen is er een pomp etc. en met keus telt ook de afstand natuurlijk: als je op je tuin een kas/koude bak hebt om plantjes op te kweken zul je er een flinke periode toch dagelijks heen moeten.

In dit topic: volkstuinverenigingen-t896.html staan ook wel zaken vernoemd waar je op kunt letten en heb je wat vergelijkingsmateriaal qua prijzen/voorzieningen.

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buurtuintjes kunnen ook belangrijk zijn. Een slecht onderhouden tuin vol onkruid in jou windrichting is nadelig. Kijk ook naar de zon-schaduw ligging van de tuin.

Vraag buren op het volkstuincomplex wat zij van het tuintje vinden, dan hoor je al snel of de vorige eigenaar maar een prutser was of dat de vorige eigenaar iemand was die alles altijd spik en span bijhield (onkruid, spitten, bemesten). Voor de wisselteelt is het ook van belang om een beetje een indicatie te krijgen waar welk gewas heeft gestaan afgelopen jaar.

 

Maar verder zijn bodem en ligging de belangrijkste zaken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie tips!

 

Ik heb even heel goed nagedacht en besloten dat ik toch echt iets meer wil dan alleen een moestuin. De bezoeken bij louter moestuincomplexen heb ik dus afgeslagen. Wel vanmorgen op bezoek geweest bij een lokale tuinvereniging en toen begon het toch wel heel erg te kriebelen hoor! Er waren twee tuinen beschikbaar, maar deze hadden alleen een moestuinbestemming. En nu ik gezien heb wat ik me een beetje moet voorstellen bij ruim 100 vierkante meter, moet ik toegeven dat ik mezelf niet fanatiek genoeg vind om zo'n project aan te pakken.

 

Uiteindelijk heb ik me dus op de wachtlijst laten zetten voor een tuin met huisje. Dan kan ik zelf een beetje bepalen hoe groot de moestuin wordt en hebben we tegelijkertijd een soort van buitenverblijf voor de zomermaanden.

 

Ik wacht nu (on)geduldig af tot er een tuintje beschikbaar komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...