Ruitertje Posted February 21, 2012 Posted February 21, 2012 Ik heb vandaag bij de welkoop een tunnelkas gekocht. Het is een erg stevige kas, perfect om mee te beginnen!Foto's komen nog! Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
Ruitertje Posted February 21, 2012 Author Posted February 21, 2012 Dit is hem: http://www.boerenbond-welkoop.nl/product/64331/KASFOLIETUNNEL.html Ik maak nog foto's als de kas staat. Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
sannie Posted February 21, 2012 Posted February 21, 2012 Leek mij ook wel wat, is hij niet wat laag? Of valt dat mee, ben zelf 1.75 Quote
Ruitertje Posted February 22, 2012 Author Posted February 22, 2012 @sannie bij de welkoop zeiden ze dat je hem ook hoger kunt zetten. Door de zijkanten naar binnen te drukken, daardoor word de kas hoger. Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
wouttie75 Posted February 22, 2012 Posted February 22, 2012 Ziet er goed uit !, Tip: Neem rustig de tijd om hem neer te zetten, als je hem nu goed plaatst (beetje in de luwte etc.) op een goede fundatie en hier en daar misschien nog wat verstevigd kun je er volgens mij nog jaren plezier van hebben. Misschien is het wat om een houten bak te maken met steigerplanken o.i.d., goedkoop, makkelijk te maken, goed voor de constructie. En je wint er wat hoogte mee. Succes ! Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Ruitertje Posted February 22, 2012 Author Posted February 22, 2012 @wouttie75 bedankt voor de tip! Ga denk ik de kas op die bak vast maken, je wint wat hoogte wat je al zei en de kas staat steviger!Moet ik alleen nog wel het goede hout vinden . Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
wouttie75 Posted February 22, 2012 Posted February 22, 2012 Kijk eens op Marktplaats, speurders en misschien zit er bij jou in de buurt ook een soort opkoper/sloopbedrijf die hebben vaak nog mooie, maar voor de bouw afgekeurde planken liggen.Ik heb op de hoeken een vierkante paal van tuinhout, hier de planken op geschroefd en de palen de grond in geslagen. Dus eerst het frame gemaakt dan het hele frame de grond in slaan. (Gelijkmatig om ste beurten elke paal een klap geven !) Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Ruitertje Posted February 23, 2012 Author Posted February 23, 2012 @wouttie staat de kas dan ook sterk en stevig bij een storm, omdat het toch wel een kas van plastic is en niet veel buizen en stangen in de kas rond lopen? Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
Ruitertje Posted March 14, 2012 Author Posted March 14, 2012 Ik ben bezig met de opbouw van de kas die ik bij de welkoop heb gekocht. Hier foto's van de bouw:Â Zaterdag komen er meer foto's, dan gaat het zeil erop..... Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
Ruitertje Posted March 14, 2012 Author Posted March 14, 2012 2 meter breed, 3 meter lang en de hoogte weet ik niet . Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
sannie Posted March 14, 2012 Posted March 14, 2012 ziet er goed uit heb het zelf (nog) niet gedaan.heb te veel andere plannen Quote
Ruitertje Posted March 14, 2012 Author Posted March 14, 2012 Hahaha, wel grappig dat je hem ook heb gehaald. Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
sannie Posted March 14, 2012 Posted March 14, 2012 sorry verkeerd getypt moest zijn gehaald.ik heb 5 bedden van 150x400 waarvan 1 bed voor de kids.dus of een kleinere kas of een grotere tuin Quote
Ruitertje Posted March 14, 2012 Author Posted March 14, 2012 Hahaha Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
Ruitertje Posted March 17, 2012 Author Posted March 17, 2012 Gisteren het zeil over de kas gedaan, vandaag er ook al in gezaaid.Hier zijn wat foto's: Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
sannie Posted March 17, 2012 Posted March 17, 2012 volgend seizoen toch maar een grotere tuin denk ik Quote
Recommended Posts