Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Schattig zo’n micro peper plantje!☺️

Ik wil even de Pink Tiger peper 🌶️ plant in het zonnetje zetten want die wordt hier ook steeds mooier.

Prachtig donker/paars blad en stengels wat er zeer gezond bij staat, het is ook een mooi struikje aan het worden.

Er komen 2 kleurig paarse pepers in en die blijven ook die kleur wanneer ze rijp zijn, dus dit is 1 van de weinige paarse soorten die niet rood worden wanneer ze rijp zijn!

Wat bij deze vruchten wel eens gedaan wordt is dunne streepjes tape op de vruchten plakken waardoor er patroontjes op de vruchten verschijnen aangezien er geen zonlicht onder de tape komt, zo krijg je prachtige vruchten, ik zal dit ook problemen als er vruchten in komen.😆

- Pink Tiger

- Capsicum Chinense

- 300.000 shu

- kruising; Bhut Jolokia X Pimenta da Neyde

IMG_1011.jpeg

IMG_1012.jpeg

IMG_1013.jpeg

Vruchten van de Pink Tiger,

IMG_1016.jpeg

IMG_1017.jpeg

😎

• Like 6
Geplaatst:
Op 3-7-2023 om 22:17, Ruderalis zei:

Leuk filmpje over 5 (sier) peper soorten voor als je eens wat anders wilt, vooral voor de mooi maar de pepers 🌶️ zijn alsnog eetbaar!

(de Black Pearl zit er ook tussen maar dat is de gewone dus niet de Black Pearl psychedelic die ik heb staan),

Wat leuk! Hij noemt ook de "chinese 5 color" en dat is precies degene die ik als "Brazillian rainbow" heb gekocht :)

• Like 1
Geplaatst: (aangepast)

In de openlucht Carolina Reaper rood (dus niet de Challenge reaper!) komen nu de eerste vruchtjes, erg benieuwd wat de vorm gaat worden!

IMG_1029.jpeg

IMG_1031.jpeg

IMG_1089.jpeg

😎🌶️

aangepast door Ruderalis
  • Like 5
Geplaatst:

Ik moet zeggen dat het hier ook geen top peper oogst wordt zoals als vorig seizoen, nou had ik wel een slechte start aan het begin van het seizoen door ziekte!

We hebben wel de eerste Pink Tiger in de plant 🥳, daar ben ik heel blij mee, dat er maar meer mogen volgen.

IMG_1158.jpeg

😎🌶️

Geplaatst:

Hier ook niet echt.... en we gaan straks een weekje weg en wil dat helemaal niet... buurman gaat de tuin in de gaten houden/ bewateren... maar mijn zorgenkindjes ( zoals Carolina) moet ik aan hem ( zonder groene vingers..) overlaten... zucht..

• Like 2
Geplaatst:

Hier ook iets langzamer dan anders, later begonnen en bloemetjes er tot een later moment uitgehaald.
Nu bloeit nagenoeg alles en overal beginnen de jonge vruchten te groeien.

Mijn buiten seizoen normale oogst is pas in half aug en gaat door tot half/eind sept. Beetje afhankelijk van het weer in sept.

Zo ie zo neem ik aan dat iedereen al zijn NPK voeding aangepast heeft van Hoge stikstof naar lage stikstof en hogere kalium. (van groei naar bloei voeding). 

@Lia56 Weekje moet wel kunnen toch? Zet hem ander op een wat schaduwrijkere plek, en dan 2x ruim water laten geven in die week, mits het niet regend.

• Like 2
Geplaatst:

Grappig, mijn planten zijn met een paar uitzonderingen; allemaal behoorlijk klein, maar vol bloemen. Een beetje bonsai idee.
Sowieso zijn ze veel kleiner dan normaal in deze tijd van het jaar.

Geplaatst:

Bij mij gaan de meeste wel goed. Ik heb een paar achterblijvers, maar dat was mijn eigen schuld waarschijnlijk. Vlak na de eerste verpotting ook per ongeluk wat bemest. En vervolgens weer te lang in die potjes laten staan. De rest heeft bloemen en al wat vruchten her en der.

IMG_20230713_102533_8962.thumb.jpg.37faaa8ace81bbbd8c03fa9150cca1ce.jpg

IMG_20230713_102542_7342.thumb.jpg.f857720b585ff04be70e5363f11aef6c.jpg

• Like 5

De pepers staan te jubelen, want het is vochtig en warm. Ik had ook wat gier gegeven voordat de eerste regen kwam. Eerste rij vlnr: lemon drop, espelette, sugar rush peach.

IMG_20230714_154013.thumb.jpg.64d47f644bb2406b9debf873e6d4cf84.jpg

IMG_20230714_154021.thumb.jpg.bad2435c63ec363d422b8f7604a4304f.jpg

De sugar rush peach heeft pepers die al lichtgeel zijn. In het echt, op de foto lijken ze groener 

IMG_20230714_154057.thumb.jpg.6fcf6cc3da1a8d0ab9a614afa53d2d7e.jpg

aangepast door fre3ke
  • Like 6
Geplaatst:

De pepers buiten doen het veel beter dan in de kas. Ze staan in potten in een tray, halfschaduw. Meer vruchten. Die in de kas hebben het echt te warm en te droog denk ik. 

@Kobalt77,

het is een beetje moeilijk te zeggen zo, de vorm is niet echt wat het moet zijn maar dat komt wel vaker voor bij peper zaden.nl, ze verkopen van de bijzondere pepers niet echt stabiele zaden.

De kleur klopt wel enigszins, de dtw gaat van groen naar paarsig naar de rijpe kleur wit!

Even afwachten nog.👍

*** aanvulling,

bij nader inzien denk ik toch dat je wat anders hebt of misschien een kruisbestuivings variant aangezien je paarse bloemen hebt en de dtw hoort gewoon witte bloemen te hebben!

DTW,

IMG_1226.webp

aangepast door Ruderalis
Aanvulling!
Geplaatst:
7 minuten geleden, Ruderalis zei:

De kleur klopt wel enigszins, de dtw gaat van groen naar paars naar de rijpe kleur wit!

Voor mij klopt de kleur volgorde niet. Op de foto begint de vrucht paars en niet groen zoals de Devils Tongue White normaal doet.
Ook de kleur van de plant komt niet overéén.  Hoort volgens mij groen te zijn en niet paars.

Heeft wat mij betreft wel wat weg van de : purple 7 pot  of zelfs een kruising 7 Pot Primo X Purple Bhut
Even afwachten tot de vruchten groter zijn. Ben erg benieuwd wat voor soort het uiteindelijk is.

Geplaatst:

Het is inderdaad duidelijk dat het niet klopt, maar bij de kleine vruchtjes zie je nog vooral groen en al een klein beetje paars, daarom schreef ik “ enigszins “

Daarna ben ik nog wat verder gaan kijken en drong tot me door de paarse bloemen en dat maakt het een paarse soort die waarschijnlijk rood eindigt!

Ben ook benieuwd waar het op uitkomt, de tijd zal het leren.😉

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...