Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Pannetje vol met aardappels, kippen-ingewanden (niet op de foto ) en als laatste wat boerenkool. Buiten gekookt op sprokkelhout (vakkundig kaal geknabbeld door de wijlen bokjes) voor de varkens!

92_c4ca4238a0b923820dcc509a6f75849b.jpg92_c81e728d9d4c2f636f067f89cc14862c.jpg92_eccbc87e4b5ce2fe28308fd9f2a7baf3.jpg92_a87ff679a2f3e71d9181a67b7542122c.jpg92_e4da3b7fbbce2345d7772b0674a318d5.jpg

• 2 weeks later...
Geplaatst:
  • Auteur

Poeh... een eigen bedrijfje is leuk. Een eigen bedrijfje aan huis is ook nog eens heel makkelijk, als het rustig is duik ik de tuin in, of ga ik bij de dieren kijken.

Maar de afgelopen weken ben ik zo druk geweest! Er stond een actie met mijn laarzen in een blaadje, en ik had echt niet verwacht dat de verkoop zo goed zou gaan! Resultaat: vele maten uitverkocht, en geen rust in mijn kop om in de tuin te werken.

De drukte is nu weer wat afgenomen, hopelijk de komende dagen meer rust om even lekker wat op te ruimen en nog wat te zaaien in de kas.

Edit: Jeeeee! We mogen eindelijk met onze achtergevel aan de gang! De bouwvergunning is er door!

Geplaatst:

Gefeliciteerd!

Ook met het succes van de verkoop van laarzen

Nu ben ik wel benieuwd welk blaadje t was.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Dat is toch een pensioenbedrijf?

Geplaatst:

En krijg jij dan ook nog een stukje van de PGGM terug omdat jij hun leden korting geeft?

Ben van plan (met mijn vriendin samen) een webwinkeltje op te starten dus heel benieuwd naar dit soort dingen.

Geplaatst:
  • Auteur

De leden worden doorgelinkt naar onze webshop, en daar kunnen ze de laarzen bestellen en met de kortingscode korting krijgen. Ik verkoop de laarzen dan dus voor minder (PGGM verdient er verder niets aan), maar verdien er nog steeds wat op.

Verder gaat het natuurlijk om naamsbekendheid.

Ik adverteer nooit in bladen, dat is achterlijk duur (vaak richting de 1000 euro), maar als bladen mij vragen of ze wat over ons mogen schrijven (bijv. op zo'n pagina met van allerlei hebbedingetjes) dan is dat geen probleem. Dat is namelijk gratis

Ik merk namelijk dat adverteren (gratis, of heel duur) eigenlijk amper wat uit maakt. Nieuwe klanten kunnen bij mij aangeven via wat of wie ze komen, en dat is over het algemeen via google. En bijna nooit via een blad.

Voor deze PGGM actie had ik wel wat extra verkopen verwacht, omdat we korting geven. Maar ik had nooit verwacht dat ik in de 1e 2 weken van de actie al zoveel laarzen zou verkopen!

Geplaatst:

Ofwel, we moeten gewoon zorgen dat we niet betalen om in een blaadje te staan.

Heb je ook gezien (Editie.nl) dat het werkt als je je in de 'social media' verkeert met je webwinkeltje...?

Pm volgt.

Geplaatst:

In een plaatselijke krant kun je hier eens in de zoveel tijd een "interview" weggeven. Een vorm van gratis reclame. Zal in zelhem ook wel zijn, denk ik. Is nu vast een goede tijd want t laarzen weer komt eraan

Geplaatst:
  • Auteur

Een tijdje terug heb ik allerlei uitgebloeide bloemen weggeknipt van kruiden en planten waar ik toch geen zaad van wou bewaren (en om te zorgen dat de boel zich niet zo uitzaait).

Vandaag was ik even aan het googlen wat je nou precies met aardkastanje kan in de keuken.... blijkt dat de zaden daar van ook wel komijn kunnen vervangen

Jammer weer. Volgend jaar beter!

Geplaatst:

Wat een leuke plant die aardkastanje Jorieke; ik kende m nog niet...de bloemen kunnen evenals de zaden ook als kruid gebruikt worden, las ik, en het is een zeldzame wilde plant in Nederland; staat op de rode lijst.

meer info:

http://wilde-planten.nl/aardkastanje.htm

Geplaatst:
  • Auteur

Wortelknol – rauw of gekookt. Gekookt hebben ze een heerlijke

smaak zoals zoete kastanjes; de wortelknolletjes zijn echter heel klein

en moeilijk te oogsten. In soep, vlees, gekookte groente.

Zaad en bloemen. Gebruikt als smaakmaker; zij kunnen komijn

vervangen.

Bladeren – rauw of gekookt. Zij worden gebruikt als versiering

en smaakmaker; zoals peterselie.

Geplaatst:
  • Auteur

Joep staat de keuken schoon te maken. Ik maak er altijd best een rotzooi van, niet vies ofzo, maar elk apparaat en elk kommetje laat ik staan bij het koken

En als ik de volgende dag dan weer moet koken, maar ik een stukje schoon/opgeruimd, en kan ik weer verder. Daar kan Joep helemaal niet tegen, dus nu is ie bezig en doe ik alsof ik heel druk aan het werk ben

Geplaatst:

Dacht dat alleen ik zo'n vriendin had, misschien kunnen Joep en ik een steungroep voor mannen met een sloddervos als vriendin oprichten!

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Ik wil best meedoen als Joep en Koert mijn wederhelft zover krijgen ...sponsor ik die hoedjes wel

Geplaatst:
  • Auteur

De 5 eeuwig moes planten die in de moestuin stonden, heb ik vanmiddag uitgegraven en verplaatst naar de zijkant van de kruidentuin. Daar gaan ze een hegje vormen, samen met de bonte eeuwig moes die nu nog erg klein zijn.

Dan heb ik nog heel wat kleinere (normale) eeuwig moes planten, dus misschien maak ik de heg wel 2 rijen dik, of maak ik ook zo'n hegje langs de weg of aan de andere kant van de kruidentuin.

In de moestuin levert het iig weer 2 lege vakken op, waar straks o.a. rabarber op zijn vaste plaats komt te staan.

Morgen verder!

Geplaatst:

jij bent dus ook al druk bezig geweest vandaag.

Geplaatst:
  • Auteur

Idd, lekker druk. Ik had het nog flink warm ook, met dat uitspitten en nieuwe gaten graven

Oei, ik heb net 3 zakken oliebollen gekocht van 1 van de vele verenigingen die hier in de buurt dingen komt verkopen aan de deur.

We kopen altijd wel wat, of het nou slaatjes, droge worsten, of oliebollen zijn. En ik houd eigenlijk niet zo van oliebollen, helemaal niet nu al, maar deze zijn vers gebakken! Echt lekker luchtig, en nog krokant! Heb er net al eentje op, en ga er nu nog 1 pakken!

Geplaatst:

eet smakelijk

Geplaatst:
  • Auteur

Oef, ik had er 3 op, maar was daarna wel wat misselijk. Toch net 1 teveel.

Wat een weertje he? Heerlijk om in de tuin te werken. Ik heb net de veldmannentrouw plantjes verpoot. Er stonden er wat in pot, en al wat in de vollegrond. Die uit de vollegrond zijn verhuisd, en die uit pot zijn daar naast gekomen. Er zitten al flinke wortels aan! Eind volgend jaar kan ik ze proeven.

Geplaatst:

Die veldmannentrouw kon ik weer niet als vastegroente/kruid blijf me verbazen hoeveel er wel niet

zijn.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:
Die veldmannentrouw kon ik weer niet als vastegroente/kruid blijf me verbazen hoeveel er wel niet

zijn.

Noemen hem ook wel de echte kruisdistel geloof ik.....dan ken je hem vast wel ....maar niet als eetbare plant....tenminste ik niet....Jorieke blijft verbazen inderdaad