Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Seizoenen van Jorieke

Jorieke123

Recommended Posts

Ai... de kevertjes die de vorige 2 jaren massaal ons erf/boomgaard/moestuin aanviel, zijn weer gesignaleerd. Later dan vorig jaar (volgens mij), en net nu we de grond onder de boomgaard helemaal glad hebben gemaakt en opnieuw hebben ingezaaid met gras. De kippen kunnen we daar dus eigenlijk niet loslaten

Eindelijk leg ik dan vandaag de laatste paadjes in mijn moestuin. Ik had de helft vorig jaar al af, en toen hebben er nog veel pompoenen op de andere helft gegroeid. Zonder paadjes dus.

Gisteren is al het gras en onkruid er uit gehaald, en nu moet ik nog een paar paadjes leggen.

Volgend jaar verhuizen we de aardperen rij (+/- 1,20 bij 10 meter) naar een stukje grond verderop ons 'landgoed', en dan komt ook dat stuk bij de moestuin.

@Helly: dat zijn klimrekjes van wilgen (ofzo) van de Xenos. Ik heb er 4 tegen/naast elkaar gezet, en de O.I.kers mag er overheen gaan kruipen.

@Hans: volgend jaar maak ik wat langere vakken. Dus steeds bij 2 vakken, de middelste rij tegels er uit. Voor de gewassen waar ik meer van wil telen dan 1 vakje.

@Dennis: nee, de kruiden staan ergens anders. Dit is een foto van een maandje terug (van een deel van de tuin) Het ziet er intussen nu veel weelderiger uit. Zal snel nieuwe maken.:

15mojmu.jpg

Goed idee Hans! Er zijn er laatst in Zelhem weer wat leeggeruimd omdat de eigenaren dood waren gegaan.... Dus er is geen wachtlijst

Nee, ze kunnen niet in pot blijven staan, er staan ladingen met potten om het huis, het wordt een beetje te gek De planten doen het bovendien het beste in de vollegrond.

Ik moet maar even dingen bij elkaar in het vak planten, en dan volgend jaar (met de tunnel) is er meer ruimte voor ze, omdat de tomaten en paprika's in de tunnel komen.

Maar toch... de grote planten (pompoen, komkommer, courgette) staan al niet eens in de moestuin, dus zou je zeggen dat er genoeg ruimte is.

ehm.. slecht voor het grote geheel (dat de overheid zich er druk om maakt) zou ik niet weten.... Het is niet goed voor je grasveld als je maait met deze droogte, en dan daarna (of die week ervoor) niet sproeit. De jonge sprietjes werden beschermd door het hoge gras, en als je dat maait zijn ze extra vatbaar voor de droogte. Je veld droogt dan extra snel uit.

Je kan met deze meneer even babbelen, http://www.zandzakken.nl/

hij heeft nieuwe en ook tweedehandsjute zakken of rest partijen en echt vet goed koop begint dacht ik bij 30 cent

minimaal moet je er 50 kopen, ik had jaar ofzo geleden nogal wat jutezakken bij hem gekocht, hij verstuurde gewoon met tnt.

Players only love you when they're playing.

Vandaag weer flink aan de gang geweest in de kruidentuin met mijn moeder. Het begint nu echt ergens op te lijken. Foto's volgen...

Ook eten we al een tijdje aardbeien op brood, of snoepen er zo af en toe eentje op. Maar nu had ik in 1 keer bijna 2 kilo aardbeien!! En morgen zijn er net zoveel rijp! Ik ga dus lekker aardbeien (plus wat bessen en nog wat frambozen uit de vriezer van vorig jaar) siroop maken.

Ook heeft mijn moeder een bak vol meegekregen (en een doosje eieren, en een bosje venkel, en en en )

Tsk... ik had zaadjes gekocht van look-zonder-look. En dat kwam van de week binnen. Die middag stond ik onkruid te trekken en zag ik dat er nogal wat onkruid tussen de seringen struikjes stond. Met een boel zaadpeultjes er aan. Dat moet er natuurlijk uit, dus ik begon te trekken. Ruik ik ineens knoflook! Blijkt dus dat ik al een grote bos look-zonder-look heb staan hier

Precies dezelfde plant, ik had hem gewoon nog niet eerder herkend

• Create New...