Jump to content

Overzicht kant en klare groenteplantjes

Recommended Posts

Posted

AL een paar jaar zijn wij in het bezit van een moestuin.

Nu koop ik, wegens tijdgebrek, vaak kleine groenteplantjes die zo de grond in kunnen

Nu is mijn vraag, heeft iemand een overzicht van in welke maand,welke plantjes te koop zijn?

Ik heb het weleens bij de kweker zelf gevraagd maar kreeg niet echt een duidelijk antwoord

Het is zo jammer als ik net sommige plantjs misloop omdat ik te laat ben!

Hopelijk heeft iemand zo'n overzicht!

Posted

Vorig jaar had ik rond 9 april diverse plantjes gekocht bij tuincentrum Overvecht

Vorig jaar op 1 mei had ik Stevia gekocht bij de Intratuin.

Ik verwacht dat het dit jaar wel ongeveer rond de zelfde periode zal zijn, goed de folders in de gaten houden rond die tijd kan geen kwaad denk

Posted

Bedankt voor je reactie!

Ik koop ze eigenlijk altijd bij een kweker, meer aanbod en goedkoper

Maar deze kweker geeft mij niet even een overzicht

Wie heeft daar wel goed kijk op?

Posted

Zomaar een idee:

Kijk eens in een zaaikalender. Daarin vind je meestal ook wel wanneer je plantjes buiten kunt planten.

Dat zou dan toch ruwweg de periode moeten zijn dat een tuinder de plantjes aanbied gok ik.

Zaaikalender vind je o.a. bij www.velt.be, maar er zwerven er veel meer op internet, ook op dit forum.

Succes, RvO

Posted

Sla is bijna het hele jaar door verkrijgbaar. Daarnaast zag ik op de markt ook al koolplantjes staan. April-mei-juni is volgensmij wel de belangrijkste periode waarin de meeste planten aangeboden worden. Ook de winterkolen maar ook de tomaten, paprika's, meloenen en andere warmteminnende gewassen. Ik zou, zoals RvO schrijft uitgaan van de periode waarin je de plantjes ook daadwerkelijk uit kunt planten. Toch zie je in de praktijk dat ze steeds vroeger aangeboden worden.

Posted

Met de hemelsvaartdag is in Groningen een grote bloemen markt, Je zou kunnen kijken of er bij jullie ook een bloemen markt wordt gehouden.Intenet.vvv/groei en bloei.

Daar staat van alles bloemen voor binnen /buiten groentenplanten/zaden enz

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.