Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Overzicht kant en klare groenteplantjes


Febe

Aanbevolen berichten

AL een paar jaar zijn wij in het bezit van een moestuin.

Nu koop ik, wegens tijdgebrek, vaak kleine groenteplantjes die zo de grond in kunnen

Nu is mijn vraag, heeft iemand een overzicht van in welke maand,welke plantjes te koop zijn?

Ik heb het weleens bij de kweker zelf gevraagd maar kreeg niet echt een duidelijk antwoord

Het is zo jammer als ik net sommige plantjs misloop omdat ik te laat ben!

Hopelijk heeft iemand zo'n overzicht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar had ik rond 9 april diverse plantjes gekocht bij tuincentrum Overvecht

Vorig jaar op 1 mei had ik Stevia gekocht bij de Intratuin.

 

Ik verwacht dat het dit jaar wel ongeveer rond de zelfde periode zal zijn, goed de folders in de gaten houden rond die tijd kan geen kwaad denk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zomaar een idee:

Kijk eens in een zaaikalender. Daarin vind je meestal ook wel wanneer je plantjes buiten kunt planten.

Dat zou dan toch ruwweg de periode moeten zijn dat een tuinder de plantjes aanbied gok ik.

Zaaikalender vind je o.a. bij www.velt.be, maar er zwerven er veel meer op internet, ook op dit forum.

Succes, RvO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sla is bijna het hele jaar door verkrijgbaar. Daarnaast zag ik op de markt ook al koolplantjes staan. April-mei-juni is volgensmij wel de belangrijkste periode waarin de meeste planten aangeboden worden. Ook de winterkolen maar ook de tomaten, paprika's, meloenen en andere warmteminnende gewassen. Ik zou, zoals RvO schrijft uitgaan van de periode waarin je de plantjes ook daadwerkelijk uit kunt planten. Toch zie je in de praktijk dat ze steeds vroeger aangeboden worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...