Berti Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 , ik ga zelf heel veel tunnels zetten met plastic en dat is natuurlijk beetje onnatuurlijk onbiologisch bezig Raak niet te snel met je geweten in de knoop Hans . Plastics worden gemaakt uit aardolieproducten en als er ooit iets wel heel erg biologisch ontstaan is dan is het toch wel die aardolie . maar de plastics zijn een petrochemische industrie produkt, en dat is beslist NIET best voor het milieu (uitstoot)en ook nog eens niet omdat plastics niet afbreekbaar zijn.maar er is ook recycleerbaar plastic.
veuvecouderc Geplaatst: 18 maart 2011 Geplaatst: 18 maart 2011 Koert wat een waslijst aan spullen. Respect! Hoe groot is jouw tuin eigenlijk, of kan ik dat ergens anders vinden?Prachtige tekening ook van je tuin. Wil ik ook Dank dus voor de link, zal eens kijken of ik er ook wat mee kan.Ik kijk uit naar je ontwikkelingen. Veuvecouderc VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
RvO Geplaatst: 19 maart 2011 Geplaatst: 19 maart 2011 Aan zee is het vloed geweest. ..... Mooi verteld. Dank.
Koert Geplaatst: 19 maart 2011 Auteur Geplaatst: 19 maart 2011 Koert wat een waslijst aan spullen. Respect! Hoe groot is jouw tuin eigenlijk, of kan ik dat ergens anders vinden?Prachtige tekening ook van je tuin. Wil ik ook Dank dus voor de link, zal eens kijken of ik er ook wat mee kan.Ik kijk uit naar je ontwikkelingen. VeuvecoudercJa dat moestuinieren maakt me "hebberig", heel apart want dat heb ik eigenlijk nooit, heb verder ook niet echt een andere hobby of zo, maar mijn moestuin ....heb dankzij forumleden hier mijn collectie nog een stuk verder kunnen uitbreiden Mijn moestuin is 300 m2, voor ons 3tjes is dat erg ruim, het is dan ook meer dan een moestuin zoals je op de tekening ziet, het is echt een recreatie plekje voor ons 3-tjes en vaak vele anderen. In dit topic: https://www.moestuinforum.nl/vraagjes-t432.html?hilit=plattegrond%20floorplanner staan wat (oude)foto's en ook nog wat info over het tekenprogramma. Even a broken clock is right twice a day
annie en stefaan Geplaatst: 19 maart 2011 Geplaatst: 19 maart 2011 Helly schreef:Aan zee is het vloed geweest. vind dit een super mooi verhaal waar iedereen iets aan heeftals iedereen op zijn manier een steentje bijdraagt en er over nadenkthoe hij nog iets meer kan doen voor de natuur, dan zouden we een grote stap verder staanik probeer ook ( heb een zeer grote tuin) aan biodiversiteit te doenik hou me niet aan regels, maar lees veel tijdschriften,internet enz, en daar zijn zoveel leuke tips dat we kunnen doen ( en dit hoef echt niet veel geld te kosten of zelfs graties) ik vind het zo leuk om ieder jaar (nog maar 6 jaar bezig op dat stuk grond) te zien wat voor vogels, insekten, vlinders egels, padden enz enz enz er bijgekomen zijnen daar ben ik trots op zonder dat ik me een "groene jongen" noem
Koert Geplaatst: 6 april 2011 Auteur Geplaatst: 6 april 2011 Vandaag ook maar weer eens wat foto's gemaakt van ons tuintje, helaas nog niet zoals die was en al helemaal zo als ik hem gewild had, maar het begint langzaam weer ergens op te lijken. Even a broken clock is right twice a day
hansm Geplaatst: 6 april 2011 Geplaatst: 6 april 2011 He wat heb jij mooie tunnel, hout ondraan is leuk en handig, net beetje rommelig aan een kant helemaal zoals het hoort !waneer haal je dat terras weg want daar past net een mini boomgaard Players only love you when they're playing.
Koert Geplaatst: 6 april 2011 Auteur Geplaatst: 6 april 2011 Nieuwe (nou ja, goede degelijke tweedehandse ) planken liggen al klaar om de rand onder netjes af te werken,dit is een tijdelijke oplossing. Had het looppad later nog wat verlaagd en nu zit er een rand grond. Dat terras blijft sterker nog, ik heb er nog één: En niet zeuren over mijn rotte picknicktafel een hardhouten pn-tafel die nog in tiptop staat is kan ik binnenkort ophalen bij mn tante (na ja die kan ik al een jaar ophalen maar tis er nog niet van gekomen ) Even a broken clock is right twice a day
jasmin Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 Een lekkere tuin, Koert!! De ruimtelijke opzet pakt echt mooi uit. Inclusief die glijbaan... ha, ha... Nee, echt... er zit een soort evenwicht in je tuin. http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Koert Geplaatst: 7 april 2011 Auteur Geplaatst: 7 april 2011 er zit een soort evenwicht in je tuin. Dat vind ik een mooi compliment, dat is precies waar ik aan werk! Een moestuin, waar iedereen om mij heen een plekje heeft en bezig kan zijn op wat voor manier dan ook. Even a broken clock is right twice a day
Helly Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 Ziet er goed uit Koert Good things come in small packages
jasmin Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 er zit een soort evenwicht in je tuin. Dat vind ik een mooi compliment, dat is precies waar ik aan werk! Een moestuin, waar iedereen om mij heen een plekje heeft en bezig kan zijn op wat voor manier dan ook. Ik zat net nog te formuleren om het toe te lichten, maar deed de post kaal weg.Maar ik zie op meerdere fronten een evenwicht... grote mensen (zithoek met bank) en kleine (speelgoed), strak (hoge bedden) en losser... (geen strakke opstellingen)... brede paden (lijkt ruimteverlies), maar intensieve bedden, ook de indeling van je kas... Gewoon lekker plekkie toch? http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Koert Geplaatst: 7 april 2011 Auteur Geplaatst: 7 april 2011 Zeker ben er ook erg blij mee, betreft die brede paden, ja dat is natuurlijk ruimteverlies, maar dat is een bewuste keuze, ik had 200 m2 en dat is meer dan genoeg voor ons 3tjes, door er nog 100 aan te plakken waren die paden wel mogelijk, ik kan nu bv. met de kruiwagen overal makkelijk bij en zonder manoeuvreren een wedstrijdje crossen met mijn dochter en haar eigen kruiwagen doen over de gehele tuin daarnaast wil het oog ook wat en vind ik het veel mooier kijken. Even a broken clock is right twice a day
Aanbevolen berichten