Patrijs Geplaatst: 28 maart 2023 Auteur Geplaatst: 28 maart 2023 Hier ook met de cultivator door het aardbeienbed en het aardappelveldje gegaan, met het idee de eerste onkruid aanpakken en dat het op kon drogen. Vanmiddag een plankier gaan maken maar onderbroken door de koude regen. Het zal eens niet zo zijn dat ik schoffel voor er regen komt. 😕 Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 29 maart 2023 Auteur Geplaatst: 29 maart 2023 Een nieuwe doos Dunastar bewaaraardappels neergezet, ze bewaren goed deze soort. Het plankier afgemaakt van reststukken hardhout. Het eerste kwart van het tomatenhok van wilgentakken neergezet. Water gepompt en boerenkool geoogst. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Arja Geplaatst: 30 maart 2023 Geplaatst: 30 maart 2023 Andijvie gezaaid - waarom dacht ik daar gisteren niet aan toen ik de sla zaaide? Nieuwe boompjes geplant. Kruidentuin op de schop genomen. Er was vermoedelijk een woelmuizenfamilie flink bezig geweest, de helft was omgeploegd en er was allemaal wit zand naar boven gewerkt. Nu alles weer netjes maken, planten doormidden hakken en terugplanteb. De afgehakte stekken ga ik oppotten zodat ik ze kan meenemen naar de mtfd. 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 30 maart 2023 Auteur Geplaatst: 30 maart 2023 Snijbiet, veldsla, lente ui en bieslook selderij en bieslook geoogst. Het eerste tomatenhok afgemaakt en het tweede voor de helft. Een deel compost omgezet. Quote De moestuin van Patrijs
acpronk Geplaatst: 31 maart 2023 Geplaatst: 31 maart 2023 Gisteren avond 16 stekken zoete aardappel gemaakt, en vandaag nog 8.Nu moet ik zuinig zijn, want ik heb nog maar 1 onderbak over. En dat terwijl ik er deze maand nog 10 stevige onderbakken bij Van der Wal heb gekocht, en vorig jaar 7*4 bij Lidl. Plus enkele die ik al had.Weet niet precies waar ze allemaal staan, maar zou dat verklaren waarom ik thuis zo weinig ruimte heb?En ik ben juist nog bezig om de lege bakjes van de pancakes te gebruiken, daar passen mooi 2 P11 potjes in. Die hebben een mooi formaat voor op de vensterbank. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Arja Geplaatst: 31 maart 2023 Geplaatst: 31 maart 2023 Naar buiten gekeken, regen regen regen. Da's mooi, want ik zit lekker binnen te werken, en buiten zijn de gisteren ge- en verplante planten en boompjes blij met een plens water. Heee, wat zie ik daar? De merels zitten van mijn kiemende raapstelen te snacken. Boeventuig. Ik heb ze weggejaagd, misschien helpt het, eventjes. En dan ga ik maar weer aan het werk. Vanaf zondag wordt er mooi droog weer voorspeld, dan gaan we weer buiten spelen. 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 31 maart 2023 Auteur Geplaatst: 31 maart 2023 Lekker vochtig weer, prima om weer water over te pompen naar mijn IBC. Bij te harde regen even het kasje in om rotzooi op te ruimen en walnoten te kraken. De plastic tunneltjes met voorjaarsgroenten opengeschoven om met dit zachte weer wat regen op te vangen Met emmers en fietstassen troep weer retour en daarna nog even het zaad uit zitten zoeken. Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 31 maart 2023 Geplaatst: 31 maart 2023 In de stromende *regen* tuintjesdag gehad op school. Er zijn leukere dingen, maar goed gezelschap gelukkig. Er is 9 m3 ophoogzand en tuinaarde geschept. Dat is heel vaak heen en weer lopen kan ik je zeggen. We hebben een sloot gedempt en er stuk tuin van gemaakt. Een bedrijf heeft de wilgen gesnoeid en versnipperd. In 7 klassen is er gezaaid. Een drukke dag kortom. Na het dempen van de vijver hadden we ineens een zee aan moesruimte erbij. 6 Quote
acpronk Geplaatst: 31 maart 2023 Geplaatst: 31 maart 2023 De 18 een-oog vijgenstekken in perliet opgepot.Had gelukkig nog 2 lege Lidl kweekbakken zien liggen, en nog een deksel als onderbak gebruikt. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Patrijs Geplaatst: 1 april 2023 Auteur Geplaatst: 1 april 2023 Leuk, met een ploegje aan de slag bij school. Je hebt een hoop werk verzet. De tomatenrekken afgemaakt. Onder die rekken wat voorjaarspul gezaaid en peulen en erwtenplantjes aan het gaas gezet onder het genot van een waterkoude noordenwind. Quote De moestuin van Patrijs
woldistel Geplaatst: 2 april 2023 Geplaatst: 2 april 2023 Wieden, schoffelen en compost van eigen bult over wat bedden verspreid. Quote
rorror Geplaatst: 2 april 2023 Geplaatst: 2 april 2023 Vandaag aantal sierplanten verpot. Onkruid weggeplukt. Compost emmers omgezet. Natuurlijk ook heerlijk van het zonnetje genoten. Vanavond verder met pepers verspenen. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Marinke Geplaatst: 2 april 2023 Geplaatst: 2 april 2023 Veldsla en spinazie gezaaid, uitgezaaide lupines verplaatst naar een plek die mij beter uitkomt. Onkruid getrokken en genoten van het zonnetje. 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 2 april 2023 Auteur Geplaatst: 2 april 2023 Geoogst van onder platglas en daar gelijk water gegeven en open laten liggen. Peulen uitgeplant net als wat raapsteelplantjes. De lege bakken gelijk weer bijgevuld en deels vol gezaaid. Het laatste beetje compost uit een vak in een vol vak overgeschept. Zaaitrays gevuld met stekgrond voor de tomaten zaailingen die gaan kiemen. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 3 april 2023 Auteur Geplaatst: 3 april 2023 Boerenkool geoogst en daar gelijk gespit. Tuinbonen en aardappels in de grond gestopt. De hommels die op de kruisbessen aan het foerageren zijn verteld dat de tuinbonen ook bloeien. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 3 april 2023 Geplaatst: 3 april 2023 Boot gehoosd, kippenhokken schoongemaakt en de ren leeg gespit. De man zei dat het gruwelijk stonk. Dat had ik met mijn neus niet opgevangen, maar zodra hij het had gezegd, kon ik het niet meer niet ruiken. Brrrr, wat een stank. 1,5 kruiwagen vol met poep plakkaten weggeschept.Beetje op het pompoenveldje. Rest in de compostbak. 2 perenbomen geplant. 1 was de stam (stammetje) geknakt. Die heb ik gerepareerd met iets wat voor mensen is. Ik vermoed dat het bij een boom ook gaat werken. Aardbeien geschoond. Veel onkruid weggehaald. Lading onkruid bij de kippen. Die mochten sinds tijden weer heel lang buiten spelen. Uiteindelijk 3 kippen in de kas gezet. Die mogen een hoekje onkruid leegeten. Grappig dat het ook alleen maar daar is. Rest van de kas is nagenoeg leeg. Ze mogen de nacht hier doorbrengen. Morgen zal het vast wel kaalgepikt zijn en dan kunnen ze terug naar hun eigen hok. Ik heb 1 m3 zand besteld. Geen idee waar die honderden kilo’s zand blijven, maar ze hebben geen zand meer… dus dat wordt dit weekend scheppen voor de man Ow ja; ik heb ook behoorlijk genoten van eindelijk zo’n op mijn knar en zoemende bijtjes en al dat moois wat bloeit. 5 Quote
MSDG Geplaatst: 3 april 2023 Geplaatst: 3 april 2023 Veenmolpotjes ingegraven want ze worden weer flink actief, doorgeschoten en bijna uitgebloeide mizuna en tatsoi verknipt en teruggestrooid als mulch, vogelnet over de kooltjes heen gespannen, water gegeven in de kas en over de pas opgekomen worteltjes en de rest van het zaad, opgeruimd en wat bloemen opgepot (komkommerkruid en rudbeckia). Verbazingwekkend hoe snel de grond ook weer droogt bovenop met een dagje zon en wind zeg. 🤔 Overigens heeft het hier absoluut niet gevroren want de jonge blaadjes van de kiwibessen hadden 0,0 schade! Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
acpronk Geplaatst: 4 april 2023 Geplaatst: 4 april 2023 Wegens onverwachte en zeer extreme drukte met werk pas vandaag voor de 4e keer in 7,5 week naar de moestuin kunnen gaan, elke keer maar hooguit een uur. Gelukkig was het in de winter en niet in de zomer. Vandaag een half uurtje kijken wat ik de komende dagen kan doen. Er is eindelijk uitzicht op wat rustiger vaarwater, althans de komende dagen kan ik iets rustiger aan doen, en dan verwacht ik vanaf volgende week weer vol aan de bak te moeten.. Dus vandaag op de tuin gekeken wat er zoal gedaan moet worden en een kleine planning gemaakt. De komende dagen de knoflook voeding geven. Aardbei stellage (van hout) demonteren, was een beetje scheef gewaaid en het hout gebruik ik dan voor de verhoogde bakken voor de nicht van mijn vrouw, zij heeft ook een tuintje op ons complex. Wat onkruid verwijderen (is gelukkig niet veel). En zaterdag de appels en peren enten. De beoogde onderstammen beginnen licht uit te lopen. Qua bloesem bloeien de honingbessen al een tijdje. Pruim Anna Spath sinds kort maar Victoria pas over enkele dagen. Peren en kersen verwacht ik pas volgende week. In de huistuin de peer ook niet, maar de nashipeer sinds kort. De wilde (driebladige) citroen was vorig jaar een dag eerder dan de nashi, maar dit jaar bijna een week later, eerste bloem is nog niet open. Vorig jaar tijdens de MTFD was die al bijna uitgebloeid (maar dat duurt nog 11 dagen). 3 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
acpronk Geplaatst: 4 april 2023 Geplaatst: 4 april 2023 Oh ja, de compost en tuinaarde van half februari, wat nog steeds in bulten ligt, uitspreiden en kuipen opvullen.En zaaien: in ieder geval sla en tong ho. En rapen. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
MSDG Geplaatst: 5 april 2023 Geplaatst: 5 april 2023 In de pauze op de fiets naar de tuin, alleen water geven zei ik nog tegen mezelf want ik heb niet zoveel tijd. Enfin, een uur en vijftien minuten later, veel water gegeven, maar ook opgeruimd en koriander geoogst toch maar naar huis. Er is zoveel te doen en te zien, ik kom alweer consequent tijd tekort. 🙃 4 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
acpronk Geplaatst: 5 april 2023 Geplaatst: 5 april 2023 Kreeg je wel doorbetaald tijdens de verlengde pauze?Ik was ook zo ongeveer 1 uur en een kwartier op de tuin, had wel een limiet want dochter moest van school gehaald worden.Hier ook veel bekeken, naar alle knoppen (blad- en bloemknoppen) die open zwellen. Mooi als je ziet dat de vorig jaar en het jaar ervoor geënte appels nu al willen bloeien! De planten zijn nog niet zo groot, dus ik zal er veel af moeten halen (wil er wel minimaal 1 per plant aanhouden).Veldsla, 3 soorten sla, ijskruid en tongho gezaaid. En een deel van de hoopjes compost en tuinaarde verspreid. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Arja Geplaatst: 5 april 2023 Geplaatst: 5 april 2023 Heerlijk he, gewoon rondkijken in de tuin, zien wat er in knop staat, bloeit, zoemt. Ik heb nog wat kruiden opgepot en water gegeven. Verder alleen maar rondgekeken en genoten. 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 5 april 2023 Geplaatst: 5 april 2023 Lekker "geklungeld" in de tuin, volop genoten van allerlei rond vliegende en zoemende insecten. En zeker genoten van t zonnetje! 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 5 april 2023 Auteur Geplaatst: 5 april 2023 Eerst in het zonnetje de uitlopers van alle bewaaraardappels afgehaald. Daarna wat snoeihout van gisteren naar de tuin gebracht. Omdat ik toch de kettingzaag nog meehad het snoeihout en het grootste deel van de oude bonenstaken klein gezaagd en opgeruimd. En zo blijf je bezig want die staken lagen op mijn aardappelveldje dat nu weer vrij was en ik door kon werken met de cultivator. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Vastone Geplaatst: 5 april 2023 Geplaatst: 5 april 2023 Water gegeven in de kas en kippengaas onderaan het hek van de kippenren bevestigd (ben bang dat er een paar nog zo klein zijn dat ze anders tussen het hek door de ren uit kunnen. En zoals een aantal anderen hier me verheugd om al het moois (in wording) in de tuin. Wat fijn als alles weer groen word. 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.