Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Gezocht: Teloxys Artistata


Aanbevolen berichten

Hallo, ik woon in Malta Europa en wil wat gedroogde Teloxys Artistata kopen. Niet in zaden maar een volgroeide en gedroogde plant. Ik kan het hier niet laten groeien omdat het hier te heet is. Kan iemand me alsjeblieft helpen en me doorverwijzen naar iemand die het online verkoopt. Bedankt Adrian 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Jorieke123 changed the title to Gezocht: Teloxys Artistata

@Adrian,

Zoek eens op 'zeeschuim'. De nieuwe naam is Chenopodium aristatum. Het wordt hier voor modelbouw gebruikt en verkocht, maar duur. Er worden 'bomen' van gemaakt en voor een doos vol van de takjes op de foto betaal je al gauw een paar tientjes. Ik heb nog wel een doos vol, maar dat kost wel wat. En daar komt verzending naar Malta bij.

 

Nu zeg je dat het te heet is in Malta om het zaad daar op te kweken maar is dat wel zo? Het is mij bekend als een zuidelijk, warmteminnend plantje. Als het hier een koud, nat voorjaar is dan doen ze het niet eens. Misschien toch even goed uitzoeken, want ik denk dat het juist daar wel heel goed kan gedijen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@woldistel ja die link verwijst naar mijn stukje in de encyclopedie van dat modelspoorforum. Het is zeker een gouden handeltje, de meesten vinden het een moeilijk plantje om te telen.

 

Nu heb ik het bij nader inzien destijds mis gehad qua groeigebied, dat blijkt meer in het oosten dan in het zuiden te zijn. Bron was een Engelse site geloof ik. Maar die tekst in de encyclopedie kan ik niet meer wijzigen.

 

Dus @Adrian, dat het in Malta te warm zou zijn, dat begrijp ik nu ook.

aangepast door HuubvG
Aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi bedankt voor het antwoord. Ik ben niet van plan om planten te kweken, ik weet niets van planten. Ik heb geprobeerd om Teloxys zelf te kweken, dus ik moest doen wat anderen deden om het te laten groeien. Ik heb gelezen dat de temperatuur om te groeien tussen de 20 en 26 graden moet zijn. Hier op Malta hebben we warmer weer dan dat. dus nu ben ik en in de war. Ik moet blijven zoeken, ik dacht dat deze plaat in Nederland groeide omdat het weer kouder is.  Thanks Adrian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...