jootje Geplaatst: 2 september 2023 Geplaatst: 2 september 2023 De tomaat is inderdaad erg lekker! Vond wel de formaten wat verschillend en hij blijft een beetje groenig bovenaan. Ik heb wel aardig wat zaden eruit gehaald , afgespoeld in een zeefje en laten drogen in dezelfde zeef. vind het altijd wat spannend om mensen dingen te gaan beloven die “ het misschien niet doen” , dus maar even drie zaden in wat grond gestopt! En kijk: En ja, Tanja, ik kom naar de moestuidag! 😊😉 4 Quote
Roland Geplaatst: 2 september 2023 Geplaatst: 2 september 2023 Dit ras wil ik graag eens proberen. En dan kruisen met de resistente rassen zodat we hopelijk een super lekkere buitentomaat kunnen kweken. Dus als iemand wat zaadjes zou willen opsturen hou ik mij aanbevolen? Quote
acpronk Geplaatst: 2 september 2023 Geplaatst: 2 september 2023 MSDG doet ze in de biozadendoos, doe je mee? Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Tanja65 Geplaatst: 2 september 2023 Geplaatst: 2 september 2023 @jootje zo te zien lekker kiemkrachtig zaad! Wil je er een paar voor me meenemen? Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
jootje Geplaatst: 3 september 2023 Geplaatst: 3 september 2023 Roland, stuur je adres maar even prive! 😊 Quote
Tanja65 Geplaatst: 3 september 2023 Geplaatst: 3 september 2023 @Goldfish Jootje neemt wat zaadjes voor me mee! Mocht je toch een tomaatje over hebben, altijd leuk om te proeven maar waarschijnlijk eet je ze liever zelf op 😉. Volgend jaar proef ik ze hopelijk van een ‘eigen’ plantje. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
willemGN Geplaatst: 3 september 2023 Geplaatst: 3 september 2023 het was niet echt mijn jaar... Op de volkstuin nauwelijks groei in de paar tomatenplanten die er stonden en binnen een week na planten zou er phytophthora in moeten zitten en waren de meeste planten weggegrist. Daardoor ook geen oogst kunnen krijgen van deze soort. Gelukkig nog wel een paar zaadjes voor het volgende jaar. Hoe smaakt ie trouwens? Quote [*]
mdubbelm Geplaatst: 11 februari 2024 Geplaatst: 11 februari 2024 On 8/20/2023 at 1:22 PM, MSDG said: @Kevins Moestuinik ga zaden winnen, als je mee doet aan de biozadendoos dan kan ik er daar wat in doen voor je. 😉 Je weet me te vinden. Ik ben nu niet thuis en vraag me af of ik deze eruit heb gehaald… vanavond meteen kijken! Quote
MSDG Geplaatst: 11 februari 2024 Geplaatst: 11 februari 2024 @mdubbelmlaat maar weten, heb ook die Griekse Oregano zaden nog voor je namelijk. 😉 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Annawalk Geplaatst: 17 maart 2024 Geplaatst: 17 maart 2024 Aretxabaleta - ik zoek de zaden, heeft iemand idee waar ik kan a deze ras kan vinden? Gr Quote
Lia56 Geplaatst: 17 maart 2024 Geplaatst: 17 maart 2024 Hoi Leuk dat je ons forum gevonden hebt. Zou fijn zijn als je je voorstelt en niet bij het eerste bericht direct een vraag stelt over waar je iets kan vinden. Als je t op Google intypt vind je diverse sites waar je deze kunt kopen. Quote
Roland Geplaatst: 30 maart 2024 Geplaatst: 30 maart 2024 Zoals jullie wellicht hebben meegekregen heb ik zaden van Aretxabaleta ontvangen via @jootje en de plant afgelopen winter binnen opgekweekt. Dit heb ik gedaan om nog voor 2024 een kruising te kunnen maken met een phytophthora resistent ras welke geschikt is om buiten te telen. Ik verwacht uit deze kruising gezonde, productieve, roze en vooral lekkere vleestomaten. De eerste rijpe vrucht had niet veel zaden en daarvan is het merendeel naar @jootje gegaan. Zojuist heb ik de 2e vrucht geoogst en de zaden zijn aan het fermenteren. Nog mooi op tijd om voor dit seizoen te zaaien. Ga je dit jaar Aretxabaleta kweken en wil je de kruising vergelijken, laat dan even weten? 1 Quote
Goldfish Geplaatst: 30 maart 2024 Auteur Geplaatst: 30 maart 2024 @Roland ik heb 4 Aretxabaleta gezaaid op 11 maart. Maar ik neem dat je ze wilt vergelijken in open teelt? Of is de kas ook een optie, de laatste twee jaar heb ik dankzij vochtig weer en extreme ziektedruk uiteindelijk ook Phyto in de kas gekregen. Aretxabaleta staat er om bekend weinig zaden te hebben, maar ik vind het supertof dat je al één generatie verder bent. Quote
Roland Geplaatst: 30 maart 2024 Geplaatst: 30 maart 2024 Je kunt hem natuurlijk ook in de kas vergelijken als je wil. Quote
Gitta Geplaatst: 27 augustus 2024 Geplaatst: 27 augustus 2024 Deze ga ik onthouden voor als ik weer zaden nodig heb. Lijkt me een lekkere tomaat. Quote
Dahli Geplaatst: 5 april Geplaatst: 5 april 1 van de 2 Aretxabaleta-zaden die ik gezaaid had, is gisteren gelukkig alsnog opgekomen. Het duurde wel bijna 2 weken. Van alle soorten die ik gezaaid heb, ben ik het meest benieuwd naar deze. Omdat ik maar 1 plantje heb, gaat het sowieso een tweetakker worden en krijgt hij de beste plek van de tuin. 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.