Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aangeboden: zaden van Aretxabaleta "de lekkerste tomaat van Spanje"


Aanbevolen berichten

De tomaat is inderdaad erg lekker! Vond wel de formaten wat verschillend en hij blijft een beetje groenig bovenaan. 
Ik heb wel aardig wat zaden eruit gehaald , afgespoeld in een zeefje en laten drogen in dezelfde zeef. 

vind het altijd wat spannend om mensen dingen te gaan beloven die “ het misschien niet doen” , dus maar even drie zaden in wat grond gestopt!  En kijk: 

 

En ja, Tanja, ik kom naar de moestuidag! 😊😉

 

IMG_2542.thumb.jpeg.3791e6917418b42ce90043126cd1fb85.jpeg

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

het was niet echt mijn jaar... Op de volkstuin nauwelijks groei in de paar tomatenplanten die er stonden en binnen een week na planten zou er phytophthora in moeten zitten en waren de meeste planten weggegrist. Daardoor ook geen oogst kunnen krijgen van deze soort. Gelukkig nog wel een paar zaadjes voor het volgende jaar. Hoe smaakt ie trouwens?

[*]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later ...
  • 1 maand later ...

Hoi
Leuk dat je ons forum gevonden hebt.

Zou fijn zijn als je je voorstelt en niet bij het eerste bericht direct een vraag stelt over waar je iets kan vinden. 

Als je t op Google intypt vind je diverse sites waar je deze kunt kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Zoals jullie wellicht hebben meegekregen heb ik zaden van Aretxabaleta ontvangen via @jootje en de plant afgelopen winter binnen opgekweekt. Dit heb ik gedaan om nog voor 2024 een kruising te kunnen maken met een phytophthora resistent ras welke geschikt is om buiten te telen. 

Ik verwacht uit deze kruising gezonde, productieve, roze en vooral lekkere vleestomaten.

 

De eerste rijpe vrucht had niet veel zaden en daarvan is het merendeel naar @jootje gegaan.

 

Zojuist heb ik de 2e vrucht geoogst en de zaden zijn aan het fermenteren. Nog mooi op tijd om voor dit seizoen te zaaien.

 

Ga je dit jaar Aretxabaleta kweken en wil je de kruising vergelijken, laat dan even weten?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Roland ik heb 4 Aretxabaleta gezaaid op 11 maart.  Maar ik neem dat je ze wilt vergelijken in open teelt?  Of is de kas ook een optie, de laatste twee jaar heb ik dankzij vochtig weer en extreme ziektedruk uiteindelijk ook Phyto in de kas gekregen.   Aretxabaleta staat er om bekend weinig zaden te hebben, maar ik vind het supertof dat je al één generatie verder bent. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...