Daniel Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 Ken je de Alsempeer? Ofwel Sopropo? Klimplant uit de tropen, geeft zachte, bittere vruchten met een bobbelige tot zeer wrattige huid; bekend in alle tropische landen. Als de vruchten (over)rijp zijn krullen ze open en laten de prachtige oranje binnenkant zien. Verkopen ze bij Vreeken. Ik heb een paar maanden terug een Alsempeer gekocht in een supermarkt. Het is een pittige vrucht, je moet ervan houden. Ik ga hem volgend jaar tegen mijn schuurtje aan laten groeien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Addie Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 Hoi daniel, is het nu de Balsempeer of de Alsempeer? De ene website noemt hem de Alsempeer de ander noemt de vrucht de Balsempeer. Allebei met tussenhaakjes erachter Sopropo) Ergens bij een van de beschrijvingen moet het misgegaan zijn op het internet. Op footlog zijn er wel leuke reacties http://www.foodlog.nl/geknipt/bericht/culinair_ontdekt_sopropo/ Misschien ook maar eens proberen. Mijn lijstje wordt al weer veel te groot Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 Lijkt mij iets te bitter, maar wat ik er over lees is de teelt in ieder geval positief met sterk geurende bloemen. De bladeren kun je ook eten en zouden de bloedspiegel helpen verlagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts