freggel Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Bij het opruimen van de twee schuurtjes in onze tuin vonden we nog een aantal oude gereedschappen van de vorige bewoners. Heeft iemand enig idee wat dit voor gereedschap is en wat ik ermee kan doen? Is het iets van een eg ofzo? Lijkt mij zelf op het eerste gezicht iets om ruggen voor aardappels te maken? Quote blog/freggel/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heylane Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Dat is een hak. Je ziet ze ook met een korte steel. (dan gebruik je ze ipv een ploeg en uiteraard als handgereedschap) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 ik zou zeggen : een 'geul-trekker' zo te zien. Geultjes voor zaaien enzo ? of zelfs aanaarden van iets ( er langs heen trekken ) zoiets ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Dat is om aardappels aan te aarden, dus om geulen tussen de aardappels te trekkenEn de grond rondom op te hogen, zodat je geen groene aardappels krijgt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
freggel Posted March 4, 2012 Author Share Posted March 4, 2012 Ah, dank! Dat zal ik dan nog vaak gaan gebruiken! Zowel voor de aardappels als voor het zaaien van zaadjes! Zo nu en dan komen we nog wat van dit soort waardevolle spulletjes tegen hier! Quote blog/freggel/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts