Geplaatst: 3 april3 Apr Ik weet niet waarom ik in dit oude topic terecht kwam, maar wat een supertip zeg. Ze zijn er nog steeds, zag ik op de website. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 3 april3 Apr En ze werken prima! Ik gebruik ze al jaren, ik moet maar weer eens nieuwe bestellen.
Geplaatst: 3 april3 Apr Niet iedereen zal een liefhebber zijn van chinese webshops, maar op Temu vind je ook genoeg insectengaas in allerlei afmetingen voor nog goedkoper, de levertijd is meestal 1 week. en de verzendkosten zijn nihil. Het enige is je moet minimaal 20 euro bestellen, maar dan heb je wel veel insecten gaas , of je koopt er andere spulletjes bij,
Geplaatst: 3 april3 Apr Ik vind dat spul van Ikea al te snel kapot gaan, ik moet er niet aan denken wat 'nog goedkoper' gaas/doek gaat doen in de zon en regen enz. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 3 april3 Apr En dan nog te bedenken dat dat vanuit China hiernaartoe versleept wordt in grote containerschepen die zo vervuilend zijn als de pest: goedkoop voor ons, duurkoop voor de aarde…maar goed, dat is even omdat ik het niet kan laten dit af en toe te zeggen..reageer er vooral niet op ik haal het bericht straks wel weer weg We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 3 april3 Apr Je hebt natuurlijk gelijk @appelvrouw, het probleem is alleen dat als dingen op een budget moeten, dat dan de goedkope alternatieven toch aanlokkelijk worden. Om die reden hergebruik ik zoveel mogelijk; ik zaai in melkpakken waar ik gaten in boor, ik hergebruik petflessen als kasjes met een citrusnetjes als gaasdoekje, ik knip labels van yoghurtemmertjes, ik gebruik yoghurtemmertjes zonder bodem voor de sla en de kolen, en emmers van de frietzaak voor de courgettes en pompoenen enz. En ik heb ook herhaald oude klamboes (opgehaald op de weggeef- of ruilhoek) in de achtertuin op de mm-bakken gebruikt als insektengaas. Het meeste werkt prima maar ook hooguit een seizoen, maar weggooien kan altijd nog, anders werd het sowieso al weggegooid. Maar op dit moment moeten er meerdere grote bakken van insektengaas worden voorzien, en is er weinig budget. De ikea gordijnen zijn gewoon een praktische oplossing voor het moment. Als het schip met geld langs komt, koop ik ‘echt’ (duurzaam) insektengaas. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 3 april3 Apr 2 uren geleden, appelvrouw zei: China hiernaartoe versleept wordt in grote containerschepen Containerschepen zijn het meest vervuilend vervoersmiddel die er bestaat. Rotterdam is groot geworden met het wegmengen van chemischafval in de stookolie waar de containerschepen mee varen, daarna is de rest van de wereld het zelfde gaan doen. Maar die kleine pakketjes gaan per vliegtuig. Containerschip vanuit China doet er zo'n 6 a 7 weken over, om in Rotterdam aan te komen. Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Geplaatst: 3 april3 Apr En dat schip komt zeker niet uit China @Tanja65 😅 Bij mij is het ook even een stop met inkopen en ik vind deze gordijnen ook een goed idee. En dan koop ik weer extra en dan knip ik ze de volgende keer niet af bij mijn speciebakken, maar dan trek ik er een koord doorheen. Ook aan de andere kant maak ik dan een zoom.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.