wilma Posted March 4, 2012 Posted March 4, 2012 beste mensen, ik zit even met een klein vraagje. Dit seizoen ga ik veel in potten kweken, maar nu zit ik met het volgende. Goede combinaties, bij u allen wel bekend, zoals tomaat en peterseli. nu vraagik mij af, is bij potten dat ook van toepassing. Kan ik willekeurig om t even welk gewas zonder problemen ook zonder de juiste combinatie plant naast elkaar zetten?Potplanten staan immers elk op zich in de aarde. krijg dus geen beestjes die van de ene pot naar de andere kunnen kruipen, wel vliegende insecten, dat begrijp ik.het gebruik van afrikaantjes in een pot, is dat zinvol of alleen voor de volle grond ter bescherming van de groentes.wie weet hier iets overgroetjes Wilma Quote
hansm Posted March 4, 2012 Posted March 4, 2012 Als het super grote potten zijn heeft het denk ik zin, bij kleindere potten niet omdat de "hoofdplant'"al weing ruimte heeft voor zijn wortels, mijn tomaten staan in pot, en ik zaai wel tussen de potten o.a goudsbloem, basilicum. Quote Players only love you when they're playing.
wilma Posted March 4, 2012 Author Posted March 4, 2012 hansm, bedoel je dat er bij de tomaat in de pot ook basilicum gaat of in een aparte pot er naast?wilma Quote
annemiek123 Posted March 4, 2012 Posted March 4, 2012 Als je tomaat in een 10L pot zet, zou ik daar niet nog wat bij gaan planten, ze hebben die 10L grond echt nodig denk ik.Maar als je een grotere pot hebt, kan dat natuurlijk wel. Sommige planten versterken elkaar, ik zet bv dit jaar in de lange muurbakken aardbeien,eerst had ik 3 planten per bak, nu 2 en in het midden zet ik bij 1 peterselie en bij de andere basilicum.Ook heb ik nu een 65L speciekuip, hierin gaat de broccoli met daarbij de dille.... Quote Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com
hansm Posted March 4, 2012 Posted March 4, 2012 Nee, mijn tomaten planten staan met hun pot op de vollegrond in de kas, hiertussen plant ik goudsbloem en bassilicum in de vollegrond. Quote Players only love you when they're playing.
Recommended Posts