Lia56 Geplaatst: 17 september 2023 Geplaatst: 17 september 2023 Hier vonden ze de Marconi purple juist heerlijk... zo zie je maar. Smaken verschillen 1 Quote
Ruderalis Geplaatst: 18 september 2023 Geplaatst: 18 september 2023 Ik kan iedereen adviseren de Golden Marconi’s te kweken, voor ons is het werkelijk de lekkerste paprika die we ooit gegeten hebben! Het is een makkelijke plant om te kweken met een grote opbrengst van flinke punt paprika’s, heerlijk zoete en frisse smaak. Ook nu eten we er weer goed van, de zaden van dit seizoen zullen weer naar de biodoos gaan en volgend seizoen zullen we naast de Golden ook de Red Marconi gaan kweken, rood is over het algemeen ook zoet en fruitig, ben zeer benieuwd. Het eten van vanavond, gevulde Marconi Golden uit de oven, 😎🍽️ 7 Quote
Ruderalis Geplaatst: 7 oktober 2023 Geplaatst: 7 oktober 2023 Nog wat joekels van de Marconi Golden geoogst en wat Sweet banana’s, 6 Quote
Ruderalis Geplaatst: 11 oktober 2023 Geplaatst: 11 oktober 2023 Sweet Banana en Marconi Golden in zuur, 2 Quote
Lia56 Geplaatst: 11 oktober 2023 Geplaatst: 11 oktober 2023 @Ruderalis ziet er weer lekker uit ! 1 Quote
rorror Geplaatst: 11 oktober 2023 Geplaatst: 11 oktober 2023 @Ruderalis Heb je alleen zuur gebruikt? Ik doe er zelf nog wat stukjes ui in. Ook nog wat kruiden zoals gekraakte 4seizoenen korrels. en wat mosterd zaad. Eventueel lauwlierblaadje als je dat lekker vind. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Ruderalis Geplaatst: 11 oktober 2023 Geplaatst: 11 oktober 2023 @rorror, We hebben zuur en suiker gebruikt, mn vrouw moet nog even mosterd zaden halen want die moeten er idd ook in, ik ben geen kruiden liefhebber dus dat slaan we over!😖 1 Quote
Tanja65 Geplaatst: 27 oktober 2023 Geplaatst: 27 oktober 2023 Mjam. Ziet er heerlijk uit. Ik zag net dat je hier ook zaadjes van bij had gedaan (stond niet op de lijst). Toch maar even een paar apart houden 😉. 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Kevins Moestuin Geplaatst: 27 oktober 2023 Geplaatst: 27 oktober 2023 @Ruderalis wat een groot verschil als je dan ineens die sweet banana naast de marconi gold ziet liggen, die marconi lijkt wel 3x zo groot en breedt, zelf wel veel oogst van de sweet banana gehad was de best presterende paprika bij mij maar kijk nu al uit naar volgendjaar wanneer ik de marconi gold kan gaan kweken. 1 Quote
Ruderalis Geplaatst: 27 oktober 2023 Geplaatst: 27 oktober 2023 @Kevins Moestuin, die Marconi’s zijn echt toppers, super groot en dik en heerlijk zoet! @rorror had ze ook dit jaar en die was er ook van onder de indruk qua smaak. Ik heb ze aankomend jaar alweer voor het derde seizoen en ik kweek ze inmiddels van eigen zaden.😉 Volgend seizoen heb ik ook de rode variant ben zeer benieuwd hoe die smaken!! 2 Quote
Roland Geplaatst: 2 februari 2024 Geplaatst: 2 februari 2024 Wanneer zaaien jullie je paprika en hoe warm zet je de zaden tot ze ontkiemen? Gaan ze in de zomer de kas in of de volle grond? Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 2 februari 2024 Geplaatst: 2 februari 2024 @Roland ik zaaide vorig jaar al in januari dit jaar pas half februari en dan op een warmte matje op 26 graden dan ging vorig jaar ook super ontkieming al binnen 3 tot 7 dagen voor alle soorten, bij mij gingen ze vorig jaar zowel in de kas als naar buiten enkele soorten deden het buiten ook goed maar zeker niet allemaal in de kas wel wel een succes maar helaas vraten de slakke de meeste paprikas op 🙈 ik ga over 2 weken weer paprikas zaaien en dan gaan ze in mei ergens naar de kas toe. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 10 februari 2024 Geplaatst: 10 februari 2024 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.