Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kan iedereen adviseren de Golden Marconi’s te kweken, voor ons is het werkelijk de lekkerste paprika die we ooit gegeten hebben!

Het is een makkelijke plant om te kweken met een grote opbrengst van flinke punt paprika’s, heerlijk zoete en frisse smaak.

Ook nu eten we er weer goed van, de zaden van dit seizoen zullen weer naar de biodoos gaan en volgend seizoen zullen we naast de Golden ook de Red Marconi gaan kweken, rood is over het algemeen ook zoet en fruitig, ben zeer benieuwd.

Het eten van vanavond, gevulde Marconi Golden uit de oven,

IMG_1880.jpeg

😎🍽️

• Like 7
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Geplaatst:

Mjam. Ziet er heerlijk uit. Ik zag net dat je hier ook zaadjes van bij had gedaan (stond niet op de lijst). Toch maar even een paar apart houden 😉.

• Like 1

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

@Ruderalis wat een groot verschil als je dan ineens die sweet banana naast de marconi gold ziet liggen, die marconi lijkt wel 3x zo groot en breedt, zelf wel veel oogst van de sweet banana gehad was de best presterende paprika bij mij maar kijk nu al uit naar volgendjaar wanneer ik de marconi gold kan gaan kweken.

• Like 1
Geplaatst:

@Kevins Moestuin,

die Marconi’s zijn echt toppers, super groot en dik en heerlijk zoet!

@rorror had ze ook dit jaar en die was er ook van onder de indruk qua smaak.

Ik heb ze aankomend jaar alweer voor het derde seizoen en ik kweek ze inmiddels van eigen zaden.😉

Volgend seizoen heb ik ook de rode variant ben zeer benieuwd hoe die smaken!!

• Like 2
  • 3 maanden later ...
Geplaatst:

@Roland ik zaaide vorig jaar al in januari dit jaar pas half februari en dan op een warmte matje op 26 graden dan ging vorig jaar ook super ontkieming al binnen 3 tot 7 dagen voor alle soorten, bij mij gingen ze vorig jaar zowel in de kas als naar buiten enkele soorten deden het buiten ook goed maar zeker niet allemaal in de kas wel wel een succes maar helaas vraten de slakke de meeste paprikas op 🙈 ik ga over 2 weken weer paprikas zaaien en dan gaan ze in mei ergens naar de kas toe. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...