Lia56 Geplaatst: 26 juli 2023 Auteur Geplaatst: 26 juli 2023 @MellieDe bleekselderij gaat ook heeeeeeeeel traag 😅 Quote
Arja Geplaatst: 26 juli 2023 Geplaatst: 26 juli 2023 Het is idd een beetje saai, maar vandaag besloot ik eens te kijken hoe het met mijn groenvoer gaat, en het zijn al stevige bosjes! Partner bevestigde de saaiheid: nam een hap van een blaadje en zei 'tja, selderij'. Ik bedoel maar. 1 Quote
HuubvG Geplaatst: 28 juli 2023 Geplaatst: 28 juli 2023 Het blad van de bleekselderij is inderdaad saai, maar dat hoef je ook niet te eten. De knapperige stengel, daar gaat het om (net als van pak soi bijvoorbeeld). Quote
Lia56 Geplaatst: 28 juli 2023 Auteur Geplaatst: 28 juli 2023 Sorry, maar ik vind de groei saai 😄doe wel mijn best... misschien een beetje opleuken met bloemetjes er naast.. 1 Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 28 juli 2023 Geplaatst: 28 juli 2023 Ze lijken hier met die regen nu toch te gaan groeien. Alleen de eerste lichting lijkt steeds bleker te worden. Die staan op het stukje dat geterroriseerd wordt door mieren. 1 Quote
Arja Geplaatst: 28 juli 2023 Geplaatst: 28 juli 2023 On 7/26/2023 at 6:35 AM, Mellie said: Ik merk dat ik een wedstrijd met iets wat sneller groeit, wel leuker vind. Krijg het gevoel dat het hier ook wel minder leeft. Normaal is het wedstrijd draadje wel vol met uodates. Ja he, het maakt de wedstrijd ook wat minder spectaculair. Kunnen we volgend jaar niet het langste sperzieboontje doen ofzo? Die groeien lekker snel, en je hebt wekenlang nieuwe kansen om je eigen record èn dat van anderen te verbreken. 1 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 29 juli 2023 Geplaatst: 29 juli 2023 Of de zwaarste peper? 1 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Liekie Geplaatst: 29 juli 2023 Geplaatst: 29 juli 2023 Sja sja... er moest bolognese gemaakt worden dus de eerste 3 maar geoogst. Bij deze een inzending voor de poedelprijs 😀 En de 2 die er nog staan zijn niet veel groter... 8 Quote
HuubvG Geplaatst: 30 juli 2023 Geplaatst: 30 juli 2023 (aangepast) Brainstormen over de volgende wedstrijd liever niet hier - zeg ik als gewone medegebruiker, gewoon mijn mening - , omdat het teveel van de wedstrijd afdwaalt. 31 juli 2023 aangepast door HuubvG 4 Quote
Flup Geplaatst: 30 juli 2023 Geplaatst: 30 juli 2023 Zit geen groei in, maar heb het vanwege tijdgebrek nog niet kunnen oogsten. Heeft wel flink geregend de laatste dagen, wie weet komt er nog een groeispurt aan. Quote
fre3ke Geplaatst: 30 juli 2023 Geplaatst: 30 juli 2023 Er zit een beetje groei in, maar 600 gram zal ik niet snel halen. Het beste gaat de plant net ten zuiden van de rabarber. Die krijgt weinig direct licht, tot de avond. Hij is ook wat donkerder groen Alle drie hebben ze te lijden gehad van gravende merels. En nu komt er een pompoen aangesneld, dus het ziet er slecht uit. Tenzij ze daardoor gemotiveerd raken om boven de pompoen uit te gaan groeien.🤔 Ik heb nog wat plantjes staan, maar die zijn nog armetieriger. 2 Quote
redzebra Geplaatst: 30 juli 2023 Geplaatst: 30 juli 2023 @fre3ke de weersomstandigtheden zijn goed voor selder en het is nog even tot september, met de pompoen in de buurt gaan ze misschien ook wat langere stengels aanmaken 😄 . De best presterende staan hier ook in half schaduw. 1 Quote
Flup Geplaatst: 30 juli 2023 Geplaatst: 30 juli 2023 Ik snap nu waarom mijn bleekselderij niet groeit, iets vreet ze op en trekt de restanten de bodem in. Heb snel de laatste paar overgebleven geoogst, maar die wegen nog niet eens 500 gram. Helaas, geen concurrentie van mij dus. Volgend jaar beter! 2 Quote
Mellie Geplaatst: 30 juli 2023 Geplaatst: 30 juli 2023 @flup wat is dat voor stom beest? Grrrr 1 Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 5 augustus 2023 Geplaatst: 5 augustus 2023 Ik wilde een smaakmakertje voor in de soep. De twee planten die er het minst goed bijstaan heb ik daarom geoogst. Als ik naar mijn foto’s kijk lijken deze eind mei de volle grond in gegaan. 46 gram na ruim twee maanden is niet heel rendabel 🤔 De vier andere planten die ook op dit stukje staan zijn net wat maar niet veel groter. Daarnaast nog een aantal planten die ook niet heel groot zijn, maar het zeker beter doen als deze. 2 Quote
Lia56 Geplaatst: 5 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2023 Ik zal deze nog niet als eind resultaat zetten, wellicht straks nog een betere 👍 Quote
Mellie Geplaatst: 5 augustus 2023 Geplaatst: 5 augustus 2023 Eindelijk ook maar weer eens een foto van de selderijtjes. Niet echt groot… en er is vanalles aan komen waaien wat er bij/voor/naast/achter groeit. 3 Quote
Lia56 Geplaatst: 6 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2023 Lijst is bijgewerkt. De meeste zijn nog volop in de race. Met alle regen en straks veel zon moet er toch een groeispurt komen 1 Quote
Arja Geplaatst: 6 augustus 2023 Geplaatst: 6 augustus 2023 Yup, of ze gaan in het hele land doorschieten 😆 2 Quote
Edwin Geplaatst: 7 augustus 2023 Geplaatst: 7 augustus 2023 Zojuist ook maar een selderij geslacht. Ik doe niet mee voor de wedstrijd maar hij is lekker voor bij de spek en bonen.. 5 Quote
Amrutten Geplaatst: 7 augustus 2023 Geplaatst: 7 augustus 2023 Ik zal morgen eens de kleinste rooien. Ben benieuwd. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.