Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd 2023 : Bleekselderij

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het is idd een beetje saai, maar vandaag besloot ik eens te kijken hoe het met mijn groenvoer gaat, en het zijn al stevige bosjes! 

Partner bevestigde de saaiheid: nam een hap van een blaadje en zei 'tja, selderij'. Ik bedoel maar. 

• Like 1
Geplaatst:

Het blad van de bleekselderij is inderdaad saai, maar dat hoef je ook niet te eten. De knapperige stengel, daar gaat het om (net als van pak soi bijvoorbeeld).

Geplaatst:
On 7/26/2023 at 6:35 AM, Mellie said:

Ik merk dat ik een wedstrijd met iets wat sneller groeit, wel leuker vind. Krijg het gevoel dat het hier ook wel minder leeft. Normaal is het wedstrijd draadje wel vol met uodates. 

Ja he, het maakt de wedstrijd ook wat minder spectaculair. Kunnen we volgend jaar niet het langste sperzieboontje doen ofzo? Die groeien lekker snel, en je hebt wekenlang nieuwe kansen om je eigen record èn dat van anderen te verbreken. 

• Like 1
Geplaatst:

Sja sja... er moest bolognese gemaakt worden dus de eerste 3 maar geoogst. Bij deze een inzending voor de poedelprijs 😀

En de 2 die er nog staan zijn niet veel groter...20230729_115958.thumb.jpg.ab0ab82e11f09c9e2ee11132413b9f71.jpg

• Like 8
Geplaatst: (aangepast)

Brainstormen over de volgende wedstrijd liever niet hier - zeg ik als gewone medegebruiker, gewoon mijn mening - , omdat het teveel van de wedstrijd afdwaalt. :-)

aangepast door HuubvG
  • Like 4
Geplaatst:

Zit geen groei in, maar heb het vanwege tijdgebrek nog niet kunnen oogsten. Heeft wel flink geregend de laatste dagen, wie weet komt er nog een groeispurt aan.

Geplaatst:

Er zit een beetje groei in, maar 600 gram zal ik niet snel halen.

Het beste gaat de plant net ten zuiden van de rabarber. Die krijgt weinig direct licht, tot de avond. Hij is ook wat donkerder groen

Alle drie hebben ze te lijden gehad van gravende merels. En nu komt er een pompoen aangesneld, dus het ziet er slecht uit. Tenzij ze daardoor gemotiveerd raken om boven de pompoen uit te gaan groeien.🤔

IMG_20230730_190712.thumb.jpg.ed6ad5269f95d7c25e49244fefa48688.jpg

Ik heb nog wat plantjes staan, maar die zijn nog armetieriger.

• Like 2
Geplaatst:

@fre3ke de weersomstandigtheden zijn goed voor selder en het is nog even tot september, met de pompoen in de buurt gaan ze misschien ook wat langere stengels aanmaken 😄 .  De best  presterende staan hier ook in half schaduw. 

• Like 1
Geplaatst:

Ik snap nu waarom mijn bleekselderij niet groeit, iets vreet ze op en trekt de restanten de bodem in.

40_ongedierte_MTF.thumb.jpg.5c343e5c541e106e665e600dc8c360ab.jpg

Heb snel de laatste paar overgebleven geoogst, maar die wegen nog niet eens 500 gram. Helaas, geen concurrentie van mij dus. Volgend jaar beter!

• Like 2
Geplaatst:

Ik wilde een smaakmakertje voor in de soep. De twee planten die er het minst goed bijstaan heb ik daarom geoogst. 

Als ik naar mijn foto’s kijk lijken deze eind mei de volle grond in gegaan. 46 gram na ruim twee maanden is niet heel rendabel 🤔

De vier andere planten  die ook op dit stukje staan zijn net wat maar niet veel groter. Daarnaast nog een aantal planten die ook niet heel groot zijn, maar het zeker beter doen als deze. 

IMG_9094.thumb.jpeg.515a135a013c55b2f0415fd93dc1241a.jpeg

IMG_9095.thumb.jpeg.08aecfcca66143e4d9dd20e45bc7f1da.jpeg

• Like 2
Geplaatst:

922f453a17f39feeca17053b88f1adfd.jpg

Eindelijk ook maar weer eens een foto van de selderijtjes. Niet echt groot… en er is vanalles aan komen waaien wat er bij/voor/naast/achter groeit.

• Like 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...