Jump to content

Doriens tuintje jaar 2

Dorien

Recommended Posts

Ik ben een poosje weggeweest van dit forum, maar nu ben ik er weer! Ik dacht, laat ik ook maar weer een moestuinseizoen aanmaken.

Ik ben dit jaar aan het afstuderen, dus ga het heel druk hebben. Ik heb er niet minder plannen om

Vorig jaar was nog een beetje uitproberen, maar had toch veel groente uit eigen tuin.. Nu ga ik lekker nog een jaar probeerselen.

Ik heb nog geen overzichts-foto van mijn hele tuin, wel een paar 'survivors' die ik op de foto had gezet..

6950110853_b0a73bb927.jpg

6804002496_caff811f73.jpg

6950112839_1c0159a476.jpg

6804004216_df17183e6b.jpg

6804005164_2b02013467.jpg

Succes dit jaar!!! Wordt vast heel veel beter weer

Over je foto's...eens kijken wat ik allemaal denk te herkennen

Foto 1 is een restant van een koolplant?

Foto 2 herken ik niet

Foto 3 krokuusen en op 4 een viooltje!

En op foto 5 is dat Hondsdraf?

Wat wil je dit jaar allemaal gaan uitproberen?

En wat heb je vorig jaar geplant en wat waren je ervaringen enzo?

Dank jullie wel!

Foto 1 is paksoi, op foto 2 winterpostelein. En de bloemen zijn natuurlijk een krokus en een viooltje. De derde ben ik niet zeker van, heeft iemand me een keer de naam van verteld maar weet m niet meer

Vorig jaar had ik: sla (pluksla, kropsla, veldsla), spinazie, bonen (stamslabonen, tuinbonen, erwten, sugar snaps, snijbonen en pronkbonen), rode en witte uien, knoflook, wortels, boerenkool.

Ik had ook tomaten, maar die waren verpest door het natte weer. Ik had paprika's van iemand hier op het forum (wie was dat toch?) en die deden het op zich goed, maar te langzaam om echt rijp te worden. Ik was te laat met het zaaien van maïs en spruitjes, die bleven heel klein. En de prei ging ook niet hard genoeg trouwens.

Maar ik had al zat opbrengst Meer sla dan ik kon eten, heel veel bonen en ook aardig wat uien .

Oh en niet te vergeten: aardpeer!

Dit jaar wil ik: Veel verschillende soorten sla, ook weer mijn repertoire aan bonen ik hou van boontjes..

Uien, worteltjes, misschien ook aardappels..

Tomaten (en heel hard hopen dat het dit jaar beter gaat, maar ik hou van tomatenplanten..)

Paksoi, spinazie, veldsla, postelein

Rode bieten

De aardperen gaan ook lekker gewoon door in mijn tuintje..

Prei..

Pompoenen, courgettes.

(zo, ik geloof dat dat het was, maar ben er niet helemaal zeker van..)

En ik had ook nog wat fruit: aardbeien (een gigantische opbrengst! zo veel dat ik op een gegeven moment zelfs geen zin meer had om te plukken! op het hoogtepunt had ik met 1 keer plukken 7 bakken vol.. en ja, hoe neem je dat mee op de fiets?)

wat frambozen enzo en wijnbessen (superlekker! ik hoop dat die dit jaar harder gaat..)

ik heb van een tuinbuur een gojibes (geloof dat dat t was) gekregen, dus ik hoop dat die aanslaat..

En heel veel snijbloemen

Dat klinkt allemaal erg leuk! Behalve dan de tomaten ellende

Maar je hebt dus een behoorlijke tuin ook?!

Mijn spruitje is ook klein gebleven hoor, ik had een plantje gekocht, wilde het proberen want ik lust helemaal geen spruitjes

Die aardbeien klinken wel erg lekker

Ik zou wel eens een jam ervan willen maken maar ik had én niet zoveel aardbeien én ze zijn zo onwijs lekker dat ze de keuken niet eens haalden.

Heel veel succes en ik denk zeker te weten dat die laatste foto hondsdraf is

• Create New...