Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

en berg met losse stenen en wat plantjes er tussen, waardoor het lekker vochtig blijft, is ook altijd aantrekkelijk voor insecten etc.

Zitten er niet weinig hier tussen.. maar aangezien dat bergje naast de vijver ligt, zitten er meestal vooral salamanders tussen, vraag me af of die er ook niet op af komen om wat insecten te eten??

• 2 weeks later...
Geplaatst:
ik heb wel al een insectenheuvel gemaakt

Gaaf! Foto's!!

Die komen zeker,heb ik toentertijd niet gemaakt. helaas voorlopig nog aan huis gekluisterd, zeker nu de meest gangbare wegen naar de moestuin ondergelopen zijn met maaswater , maar je krijgt ze ooit te zien.

Nou hier is ie dan, niet meer zo netjes als die ooit was, maar zit inmiddels wel goed vol met insecten nu.

zxjlnp.jpg

Als de rest van de tuin op orde is krijgt ie weer een facelift

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Leuk al die huisjes zeg. Ik heb gewoon een kant en klare bij de vivara besteld, ook een vlinderhuisje .

Ik wil zelf graag van de pissenbedden af!, ik heb ze zelfs in huis. Ze wandelen af en toe gewoon tegen de muren op...

Bonnie dan heb je waarschijnlijk veel vocht in huis? Toen ik in dit huis kwam liepen ze ook veel in huis maar dat was ook logisch want het was vochtig in huis. Heel veel luchten en vochtvreters verder zijn we er nu van af!

groetjes Sandra

Geplaatst:
Welke illegale vuil dump plek is dit nou weer? Wel lekker groot Koert!

Haha, tja een echt plaatje is het niet (meer), maar wel functioneel. Moest een hele berg onkruid kwijt van de vorige eigenaar van de tuin en had nog niet genoeg tijd en hout om een serieus hotel te bouwen,dus zo geschiedde..

Geplaatst:
Ziet er echt niet slecht uit hoor Koert. Er kunnen egeltjes onder in lopen?

Nope, helaas niet, heb mijn tuin zo danig afgezet tegen konijnen dat egeltjes er ook niet in kunnen. Ik vraag me wel regelmatig af of het zou kunnen om een egel(paar) op mijn tuin te laten lopen? 300 m2 genoeg schuilplaatsen en voedsel, weet iemand dat (wel een paar dan van de dierenbescherming die niet meer terug gezet kan worden of zo!)?

Geplaatst:
Ik kreeg een associatie met Hobbits... maar ik kan het deurtje niet vinden...

Zal morgen een foto van de achterkant maken!

Geplaatst:

Nope, helaas niet, heb mijn tuin zo danig afgezet tegen konijnen dat egeltjes er ook niet in kunnen. Ik vraag me wel regelmatig af of het zou kunnen om een egel(paar) op mijn tuin te laten lopen? 300 m2 genoeg schuilplaatsen en voedsel, weet iemand dat (wel een paar dan van de dierenbescherming die niet meer terug gezet kan worden of zo!)?

Ik zou dan ook zorgen voor een dikke laag (15cm ofzo) dode bladeren en takjes etc. in een hoek/rond je insectenhotel bijv. is toch wel erg lekker voor egels

Geplaatst:

Nee dat kun je beter echt niet doen als het niet al verboden is je weet nooit of gedurende het jaar deze beperkte ruimte in hun behoefte voldoet.

of ze voldoende vet reserve opbouwen, winter enzv.

Voor opvang voor zieke egels heb je al vergunning nodig.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Vandaar mijn vraag Hans, zou het echt niet doen als ik niet zeker zou weten dat het voor de beestjes een meerwaarde zou zijn. En illegale handelingen...nee dat al helemaal niet

• 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Geplaatst:
Helly schreef:

In Nederland zijn egels beschermd, in Duitsland kun je ze gewoon kopen in grote dierenwinkels en op bijvoorbeeld reptielenbeurzen daar verbaasde ik mij ook wel over hetzelfde geldt voor onze inheemse salamander soorten en vast voor meerdere dieren.

Zoals Hans al zegt moet je natuurlijk wel 100% zeker weten dat ze genoeg eten hebben en het zou fijn zijn als je iets kan toevoegen door ervoor te zorgen dat ze zich vermeerderen bijvoorbeeld dus dan heb je er een hobby bij, ik zou er niet aan beginnen....

Daarbij zeggen ze ook altijd dat die dingen vol met vlooien zitten normaal gesproken? Of dat waar is weet ik zelf niet.

Geplaatst:

In Nederland kun je ze ook gewoon kopen, letwel uitheemse soorten zoals: Afrikaanse witbuik en grootoor- egel, de laatste heb je zeker papieren bij nodig, de eerste volgens mij niet. Niks voor op de tuin, want de kou zullen ze niet overleven, de inheemse zijn inderdaad beschermd en mag je niet houden.

• 3 weeks later...
  • 1 maand later ...
  • 2 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...