Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Help Boerschappen 'n handje - en krijg (h)eerlijk eten

Featured Replies

Geplaatst:

plattegrondkelderOPM.jpg 

Tjsa. Weet je. Deze jongens (en meiden) proberen het goede te doen, maar zitten nu ff in zwaar weer. Ik snap dat wij onze eigen groentjes allemaal al wel hebben, maar wie weet ken je iemand die wel interesse heeft in (h)eerlijke groenten en vlees, waar de boer ook gewoon een normaal bedrag voor gekregen heeft. Dit soort tegen-de-stroom-in initiatieven willen we graag een zetje geven, niet dan!

Dus daarom gooi ik em d'r hier fjes in.

Zie hier ook filmpje, met kortingscode voor de eerste 3 pakketten.

https://www.boerschappen.nl/hulp/?utm_source=ActiveCampaign&utm_medium=email&utm_content=Nu+hebben+wij+je+hulp+nodig+🌱&utm_campaign=Remainder_HelpOnsCampagne_Week11+incl+boxname&vgo_ee=IMG0xBJJ0DPhbMb8u7MeF2t%2FBs8S9efmu8VgZtvIhJ3GQj0%3D%3Aak8ISQOU1N5fJH8LfedVofwKMw3s3vzx

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:
1 uur geleden, Charly zei:

. Ik snap dat wij onze eigen groentjes allemaal al wel hebben

Maar we hebben ook niet alles . Misschien moeten we zelf eerst eens kijken wat we zelf kunnen doen ? Vb Verkooppunten | Recht van bij de boer . Vb voor zuivel? 

Want vrees dat Vlaanderen en Nederland zelfde probleem heeft ?   En ja ik snap soms niet dat de mensen het absurde van het nieuws niet zien . 

Dit weekend in het nieuws over de stikstof perikelen in Vlaanderen . de landbouwers moeten hier blijkbaar weg . 

Volgende punt in het nieuws   dat het regenwoud in Congo beschermd moet worden . 

Vorige week ergens gelezen dat 10% van de kap van het regenwoud eigenlijk voor voedselvoorzienig van Europa is . Dus hoe minder we zelf produceren hoe hoger we druk maken op regenwoud maken? 

De landbouw veroorzaak hier te veel stikstof ? Dus voedsel ergens anders produceren ? Is dat dan stikstof armer geproduceerd ? En wat met de extra geproduceerde stikstof door het transsport ? 

Stikstof in waterlopen is ook 100% afkomstig precies soms door landbouwers . Over het laatst op nieuws dat het stikstof het hoogste is in droge periodes ?

Door uitspoelen van mest uit de landbouwgrond ? Dat er nog geen riolering ligt in volledig Vlaanderen en dus nog afvalwater rechtstreeks in waterlopen komt daar iets aan doen spreekt geen kat over .

Enkele weken geleden nog tegen mijn collega's gevraagd of ze het absurde  van de wetgeving soms snappen .

- Mijn gebuur zijn dagelijkse behoefte ligt te drijven in de gracht en van gans de buurt .

- Bij zijn jaarlijkse bemesting van zijn land 1maal per jaar moet hij een aantal meters van deze gracht blijven tegen uitspoelen ? 

Maar blijkbaar snappen sommige het absurde niet.

• 2 weken later...
Geplaatst:

In Duitsland gaat het net zo. Ja, CO2 en daarom moet het regenwoud beschermd worden, moeten er minder auto's op de straat (want die zijn wel heel erg vervuilend, naar de industrie wordt natuurlijk niet gekeken). Boeren zijn ook slecht. Maar ondertussen wordt Duitsland in rap tempo ontbost! Ook waar ik woon (het grootste aaneengesloten stuk bos van heel Duitsland!). Het bos wordt uitgelicht, waardoor de overgebleven bomen sterven omdat de bodem zo nog sneller opwarmt en uitdroogt. En het hout wordt allemaal verkocht naar China.

Het nieuws is allemaal zo zwart / wit! Maar vooral jonge mensen denken er niet over na. Die lijmen zich liever vast op straat (alsof dat sympathie voor een beter milieu oplevert?), want die geloven die propaganda. Zo noem ik de doorgeslagen klimawaanzinsnieuws. Wordt er in een dorp verderop een klimalinde geplant, terwijl iets verderop een paar hectare bos gekapt wordt. 

Het initiatief vind ik goed, dat geef ik door aan bekenden in Nederland die zo ook wel willen inkopen. 👍

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.