Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Zal mezelf even voorstellen. Mijn naam is Simone en samen met ( nu nog) 3 vaste vrijwilliger en af en toe wat losse hulp runnen wij een kindermoestuin in Hoorn. Met ongeveer 200 m2 aan tuin is dat best een uitdaging. We hebben geen stromend water en geen directe elektriciteit wat soms wat creativiteit vraagt. 

Hoop dit forum wat tips te vinden over hoe we de moestuin het beste kunnen onderhouden

Geplaatst:

Wat ontzettend leuk! Maar veel werk zeg zonder water. Ik had ook ooit een losse moestuin met buurtbewoners. We hebben er een waterpomp laten slaan. Kostte toen €500
Veel pompen, maar beter dan niks. Is dat geen optie?

Heel veel plezier met de koters en hier op het forum. Kinderen zijn ontzettend leuk in de (moes)tuin, leren groen meer te waarderen, pesten minder. Enz enz. De wetenschappelijke mooie bewijzen van betere, leukere kinderen zijn talloos. Beetje kort door de bocht, maar uiteindelijk wordt je een beter mens van een moestuin onderhouden.

Hier staan veel leuke blogs over schooltuinieren. Misschien ken je het al. https://www.ivn.nl/aanbod/schooltuinieren/nieuws/leerkracht-wil-graag-schooltuinieren-maar-heeft-amper-mogelijkheid/

Veel plezier in elk geval!

Groene groetjes [emoji1309]

Geplaatst:

Heel veel plezier met de kids en de moestuin

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Welkom, 

En hier wordt werd ook jarenlang getuind zonder stroom en stromend water.

Met een zelf gepulste zwengelpomp ging het prima.

Nu vang ik regenwater op en pomp dat met  een 12V pompje op een accu en zonnepaneel in een IBC.

Maar zwengelpompen doen het ook prima op kinderarbeid. 😳

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic