Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn tuinseizoen is ook weer aangebroken. Ik heb een aardige winterslaap gehad maar met de komst van de zadencarrousel ben ik weer helemaal fit.

Ik heb zogezegd een half om halftuin. Het is mijn achtertuin en we zitten graag en veel buiten. Dus het oog wil ook wat en mijn man wil ook wat. 2 regels: geen plastic en geen prikkels. Valt mee te leven.

Ik probeer dus sier- en moestuin te combineren. Het blijft schipperen en gelukkig hoef ik niet van mijn tuin te leven. Ook wordt mijn tuin omringd door grote eiken. 2011 heeft me geleerd dat ik heul zure grond heb met veel stikstof. Ik had mooie bladgroentes (met wat uitzonderingen) maar de knol- en wortelgewassen deden het voor geen meter. Ik heb nog geen fatsoenlijke radijs de grond uit weten te krijgen. Ik probeer langzamerhand de grond te verbeteren. Zo heb ik dit jaar de enorme hoeveelheden bananenschillen (3 a 4 per dag) bij de knoflook gegooid. Er zou veel kalium in de schillen zitten.

Ik kweek verder veel in potten. Vanwege gebrek aan ruimte en voor de leuk.

Ik heb afgelopen weekend in de tuin gewerkt. Dit is het resultaat:

Foto-W84MSNFB.jpg

Peultjes, lenteui, spinazie en snijbiet gezaaid, rijtje prei en sla geplant. Weer wat kalk gestrooid. In de winter had ik al bemest.

Ik heb uitjes gepoot en wat broccoli geplant. Ik heb in mijn kasje (die echt op instorten staat) een bak met peultjes en sla staan. Ook de peterselie is gezaaid en wat ijsbergsla.

Hier nog wat foto's. De hond heeft er een pesthekel aan als ik foto's maak dus hij moest gedwongen blijven liggen.

Foto-DXGFXMOZ.jpg

Foto-BHABUEYB.jpg

Foto-KS7RINWR.jpg

De foto's zijn nogal slecht, ik had het toestel niet goed afgesteld.

Ik heb nog 2 perenboompjes gekocht. Voor de 1 moet een lelijke japanse sering wijken en voor de andere moet ik nog ruimte maken in een overwoekerde border. Nou ja, ze redden het nog wel even in de pot.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Mijn zinken gieter is stukgevroren. Ik wacht op een nieuwe van mijn man. Grijns.

Oja, zappa de hond is een zwitserse witte herder.

Geplaatst:

je kasje ziet er toch nog heel mooi uit ? of bedoel je een ander als die groene ?

leuk hoor dat je zo veel kwijt kan tussen de andere vaste planten, zo iets wil ik ook als ik groot ben

maar dan iets groter....

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Geplaatst:

Ik denk nu meteen aan het liedje: toen kwam opeens de jager-jagerman.....

Maar dank voor het compliment. Ik geniet erg van mijn tuin. Moes of geen moes.

Geplaatst:

Vandaag een uurtje in de siertuin gewerkt.

Wat bieslook voor binnen gezaaid en wat lente-uitjes om later in de tuin te zetten (kijken wat het beste aanslaat).

Geplaatst:
Ik denk nu meteen aan het liedje: toen kwam opeens de jager-jagerman.....

Maar dank voor het compliment. Ik geniet erg van mijn tuin. Moes of geen moes.

ha ha de jager jager man....heeft er al 15 stuk geschoten.......en nog zijn ze niet allemaal d**d

sorry....even off topic maar als ik die K*T konijnen zelf te pakken krijg......

sorry haat zit erg diep na dat zij mijn tuin hebben leeg gegeten.....

lief hoor als ik ze ze huppellen maar o o niet aan mijn eten zitten grrrr....

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Geplaatst:

Bonnie, ziet er weer heel gezellig uit

Mooie hond idd. En lekker dat ie toch mag snuffelen tussen de plantjes door.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Bonnie ik ben benieuwd naar je seizoen.Het is nu al leuk want..die bananenschillen..nog nooit van gehoord. At jij er drie a 4 per dag, of moest je hele familie de schillen weer mee naar huis nemen?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Bonnie ik ben benieuwd naar je seizoen.Het is nu al leuk want..die bananenschillen..nog nooit van gehoord. At jij er drie a 4 per dag, of moest je hele familie de schillen weer mee naar huis nemen?

Mijn man eet 3 á 4 bananen per dag en ik af en toe 1....

Het stomme is dat ik het nooit heb uitgezocht, ga ik toch eens doen.

De hond loopt inmiddels naast zijn denkbeeldige schoenen. Maar het is inderdaad een fraai exemplaar.

Geplaatst:

3 à 4 per dag, wow, dan zou een bananenboompje niet misplaatst zijn in je tuin. Op het ruilforum heb ik geschreven dat ik een bronzen venkel voor je heb

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik word echt een dagje ouder. Ik ben stram na een dagje in de tuin.

Ik heb een gedeelte van de siertuin het nodige onderhoud gegeven.

Wat plantjes in potten en bakken gestopt.

Oja, 2 bakken met aardappels gemaakt. Rode van de AH die uitgelopen in de kelder lagen. Ben benieuwd.

Een boompje uit de tuin gegraven en een klein perenboompje daarvoor in de plaats gezet.

Veel gesjouw en gezeul dus.

De gezaaide sla begint tekenen van leven te vertonen! Leuk.

Geplaatst:

De sla uit de koude bak gehaald en daarvoor in de plaats een bakje met lage o.i.kers en rode snijbiet gezet.

Perenboompje een slag gedraaid ivm de zon. De peultjes komen nu echt boeven de grond, zelfs die terplaatse zijn gezaaid.

Ik heb de tomaten gezaaid (9 soorten!!! )

Oh, er zat gisteren een kikker in de tuin. (dacht eerst dat het een pad was)

Even wat foto':

Mijn bak:

Foto-4LZTAVOE.jpg

Vanuit de huiskamer is het nog niet echt groen genoeg in de tuin.

Foto-PTLWA6PH.jpg

De pluksla:

Foto-7JGT4ZLP.jpg

En de tomaten die nu genieten van de zon:

Foto-SSCWM6CN.jpg

• Nieuwe aanmaken...