Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Pottery van Wilma


Aanbevolen berichten

Naast koude grond groenten kweken is er nu een heuse pottery bijgekomen.zie foto

mijn-nieuwe-potten67241331659692.jpghobby-uitbteiding65151331659733.jpg

zwarte potten zijn 40x40 staan op mijn terras en de bruine zijn gevarieerd van grootte 50x50 en 40x40 en 35x35.

Dan in de patio nog groene potten met o a framboos . een tayberry en een stekeloze rode kruisbes.

 

In het mini kasje de nodige potten om alles wat mogelijk is voor te zaaien

Daar moet toch wel iets leuks uit kunnen groeien

vandaag eerst maar om te beginnen radijsjes gedaan.

En verzinnen wat er gaat volgen.

groetjes van Wilmadsc0309564941331660720.JPGdsc0309766411331660911.JPGdsc0309885291331661015.JPG

sorry, niet tijdig gezien dat de printjes gedraaid staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Potten, staat het hier ook vol mee. Staat hier best vrolijk tegen zo'n saaie bakstenen muur.

Veel kruiden staan hier nog altijd in pot, het is erg belangrijk om te zorgen dat de pot groot genoeg is, of dat er niet te veel plantjes in een pot staan.

 

Hier doet pluksla het ook goed in pot. Erg leuk als er meerdere kleuren (een mix dus) in n pot staan. Vind ik echt een aanrader. Zelf heb ik nu daarvoor een ronde bak gekocht van 0,5m2 gok ik, die denk 20cm hoog is, vind ik een erg handige en leuke bak voor de pluksla, pluksla kan best decoratief zijn.

 

En in de zomer erg goed opletten wat watergeven betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

in ver band met indelen van potten ,heb ik de volgende mogelijkheden.

1; in de bruine balkonbakken de tomaten soorten. oa.tros.cherry.pommodoro en snoeptomaat.

 

2; in het koude kasje de meloen, komkommer, paprika soorten..o.a. gele spits. grote ronde. en andere

 

3 ; zwarte bakken op terras eventueel nog snoeptomaat en paprika

Nu vraag ik mij af,

is dit goed zo of moeten de tomaten in het kasje, en de paprika buitenstaan. graag advies

wilma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paprika doet het buiten beter dan tomaat, dit i.v.m. de regen. Tomaten krijgen snel last van ziektes als de planten slecht kunnen opdrogen, bijvoorbeeld bij een paar dagen veel regen. Maar dat hoeft niet te betekenen dat ze echt permanent in je koude kasje hoeven. Je zou ook de potten kunnen verplaatsen naar een droger plekje wanneer dat nodig is bijvoorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch denk ik dat pepers en paprika meer warmte nodig hebben dan tomaten.

Kan je de tomaten niet een afdakje geven ofzo.

 

Al zijn sommige soorten wel gevoeliger dan andere denk ik? Overigens heb ik tomatenplantjes gehad vorig jaar en pas in juli in de tuin gezet en zijn niet ziek geworden...

 

Kleine tomaatjes, of vroege rassen hebben voor de buitenteelt wel een grotere kans van slagen dan soorten waarvan het lang duurt voor ze afrijpen.

 

Lastig dilemma

Link naar reactie
Delen op andere sites

na diep nadenken Ja ja, en jullie reakties kom ik tot deze beslissing.

De meeste tomaten gaan op t balkon omdat ik denk dat tomaten meer plaats in nemen dan paprika, en op t balkon kunnen ze meer licht en lucht krijgen.

Het kasje is immers maar klein en ik heb het al zowat vol staan.

regen schade wil ik zo veel mogelijk voorkomen door plastic over een waslijn te spannen

twee tomaten planten heb ik als proef in het kasje gezet. Kijken hoe dat gaat.

Heb nog geen ervaring met t kasjes gebeuren maar kijk de kunst een beetje af bij jullie grote kassen.

zal nog een foto nemen voor de duidelijkheid.

groetjes Wilma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad vroeg hé. maar er is geen groei stilstand ze doen het echt zo goed. Ik had zoiets van ik probeer het gewoon, niet geschoten is altijd mis toch? Ik had van ieder toch teveel en als ze het niet zouden doen ja jammer, maar dan was het echt mijn eigen schuld. En het gekke is dat ze binnen het helemaal niet zo goed doen als ik verwachtte. De eerste bloemetjes komen nu al in de tomaat en paprika,heel klein nog maar toch!! En een tiny tim, en een komkommer had ik al opgegeven binnen en nu komen er weer frisse blaadjes bij. Van de paprika heb ik er al een keer een foto opgezet, zal het onder mijn moestuin seizoen in het weekend ook even doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...