Geplaatst: 11 mei 20232 j Goede morgen! Korte vraag...mijn kip is broeds en ik wil haar graag 3 kalkoen eitjes laten uitbroeden. De man waar ik de eitjes vandaan heb adviseerde om tegelijk kippeneitjes uit te broeden. Zo kunnen de kuikentjes de kalkoentjes voordoen hoe ze moeten eten en het ze dus leren. Dan kunnen ze blijkbaar niet uit zichzelf. Weten jullie of dat waar is bij natuurbroed? Ik bedoel, mamakip speelt ook een rol in het voordoen toch? Bedankt voor het meedenken!
Geplaatst: 11 mei 20232 j Deze truc word veel toegepast als de kuikens uit een broedmachine komen, als ze onder de hen uitkomen en de hen blijft erbij dan zal zij de kuikens leren eten. 11 mei 20232 j aangepast door mearn
Geplaatst: 11 mei 20232 j Wat mearn zegt klopt inderdaad, al zou het ook niet onverstandig zijn om er een paar kippeneieren bij te leggen. Kalkoenkuikens zijn niet het makkelijkst om groot te krijgen. Kalkoenkuikens kun je gerust dom noemen. Dus als je een mogelijkheid hebt om er een paar kippeneieren bij te leggen zou ik dit doen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.