Jorieke123 Geplaatst: 3 september 2022 Auteur Geplaatst: 3 september 2022 Mijn planten zijn echt enorm dit jaar: 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 3 september 2022 Geplaatst: 3 september 2022 (aangepast) Doe je er nu in de nazomer nog iets speciaals aan? 3 september 2022 aangepast door appelvrouw Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 5 september 2022 Auteur Geplaatst: 5 september 2022 Ik zet er een steun bij als dat nodig is, ik heb van die beugels met 2 pinnen zeg maar. Want van de lente gaat ie zwaar worden als er een kool in groeit. En ik haal wat lelijke bladeren weg die op de grond hangen ofzo. En dus even in de gaten houden dat er niet van allerlei zijscheuten gaan groeien. 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 1 oktober 2022 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2022 Ik heb nog een hele grote Nine star plant staan, in pot. Wie komt hem halen? Ik heb er al teveel staan eigenlijk... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Arja Geplaatst: 1 oktober 2022 Geplaatst: 1 oktober 2022 Hoe groot is heel groot? Kan ie gewoon buiten in de winter? Dan mag hij wel met mij mee hoor. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 26 december 2022 Auteur Geplaatst: 26 december 2022 1 van mijn planten was al wat sneu en heeft de koude periode van laatst niet overleefd. De rest van de planten wel (had ik ook wel verwacht hoor), al zagen ze er goed triest uit met die kou. Nu na het ontdooien hingen er een boel lelijke bladeren aan die aangetast waren door de droge kou. Die heb ik er even allemaal af gehaald zodat ze niet gaan rotten en misschien de stam van de plant aantasten. En onze ossen vonden het nog een lekkere snack: 3 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
woldistel Geplaatst: 3 maart 2023 Geplaatst: 3 maart 2023 Mijn nine star planten zijn helaas overleden na de vorst van afgelopen winter. Zelf heb ik het idee dat het helemaal niet idioot gevroren heeft, maar ook de purple sprouting en de palmkool gaven het op. De enige die nog staan zijn eeuwig moes, boerenkoolspruitjes en purple vienna koolrabi. Dit jaar ga ik ze gewoon opnieuw zaaien en dan volgend jaar wat meer bescherming geven 🙂 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 3 maart 2023 Auteur Geplaatst: 3 maart 2023 Nou het is hier toen (half dec.) echt wel even goed koud geweest, en dat hebben mijn nine stars ook bijna niet overleefd. Meerdere zijn dood, er staan er nog 2 die misschien wat oogst gaan geven. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jootje Geplaatst: 3 maart 2023 Geplaatst: 3 maart 2023 Ook die van mij gaat het loodje leggen…vrees ik Quote
Arja Geplaatst: 3 maart 2023 Geplaatst: 3 maart 2023 Tot mijn verbazing overleefde mijn purple sprouting broccoli ook gewoon de winter. Afgelopen week nog van gegeten. 2 Quote
woldistel Geplaatst: 5 maart 2023 Geplaatst: 5 maart 2023 @Arja Zo jaloers..😃 Lekker, hoor. Ik ga ze dit jaar weer zaaien en de nine star ook. Maar ik heb in ieder geval geleerd dat "winterhard" nog wat variatie heeft, dus volgend jaar met vorst wat meer beschermen. 2 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 26 april 2023 Auteur Geplaatst: 26 april 2023 Wat een trieste bende hier... Van de 4 prachtige grote planten die ik in het bericht van september liet zien, is er nog eentje over en die geeft een klein kooltje nu. Formaatje golfbal denk ik (heb geen golfbal om er naast te houden ) En de stam van die plant ziet er ook aangetast uit. Op de andere plekken kon in de dode stengels zo uit de grond trekken, zou er niet eens meer wat onder de grond zitten wat nog uit gaat lopen?? Het lijkt er op Nou goed. Hopen dat deze ene plant scheutjes gaat krijgen die ik kan stekken. En anders zaad maar dan duurt het nog wat langer voor ik nieuwe planten heb. 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
woldistel Geplaatst: 26 april 2023 Geplaatst: 26 april 2023 Ik ga gewoon opnieuw zaaien. En dan hoop ik dat ik er tzt aan denk om er wat wind of vorstbescherming omheen te zetten. Quote
Anna3 Geplaatst: 26 april 2023 Geplaatst: 26 april 2023 Hier ook twee trieste kale stokken, zelfs zonder blad bovenaan. @Jorieke123 De plant die ik afgelopen najaar van je kreeg krijgt wel een paar nieuwe blaadjes laag op de stam. Hoe stek jij de scheutjes? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 26 april 2023 Auteur Geplaatst: 26 april 2023 Sja ik heb nog niet heel veel succes met dat stekken. Maar soms maakt ie uit/op de grond wat nieuwe uitlopers en dan zitten er al wat worteltjes aan als je ze even wat groter laat worden. Eeuwig moes doet dat ook wel, op zo'n tak die dan een beetje schuin groeit ofzo. Foto van vorig jaar: 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
speets Geplaatst: 26 april 2023 Geplaatst: 26 april 2023 Dit weekend gaat mijn 'boodschappenjongen' waarschijnlijk naar Ruimzicht. Jij zit daar vlakbij. Ik zal kijken of ik hier wat voor jullie kan stekken. 2 Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
woldistel Geplaatst: 26 april 2023 Geplaatst: 26 april 2023 😲 Dat doen mijn boerenkoolspruitjes nu ook (jonge uitlopers bij/op de grond!). Moet ik dan maar eens controleren. Het zijn F1 zaden en ik had ze vooral voor het leuk. Smaakten ook goed en nu eet ik de bloemknoppen. Maar misschien ook leuk als ze anders vermeerderen. 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 23 mei 2023 Auteur Geplaatst: 23 mei 2023 Nou ik heb helemaal geen planten meer Ik had er nog 1 die ging bloeien maar vandaag heb ik dat stuk tuin helemaal overhoop gewroet want er bleken veeeel engerlingen onder te zitten. Misschien dat die monsters de andere planten al hadden 'vermoord'? Al zijn die engerlingen in de winter niet echt actief, voor zover ik weet, en de planten gingen al in de koude maanden dood. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Kevins Moestuin Geplaatst: 24 mei 2023 Geplaatst: 24 mei 2023 Ooowh dat is balen zeg, ik had een week of 3 geleden mijn eerste nine stars gezaaid een stuk of 20 om te zien wat opkwam, bijna alle zaden kwamen op maar sommige groeien weinig tot niet en andere zijn met een paar dagen klaar om opgepot te worden met deze ga ik verder de kleintjes die slecht groeien doe ik alvast weg, van een bepaalde youtuber gezien dat je het beste niet door kan gaan met zwakke planten. 2 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 24 mei 2023 Auteur Geplaatst: 24 mei 2023 Heeft iemand misschien wat zaden voor mij, zodat ik weer overnieuw kan beginnen? Anders bestel ik ze ergens en kan ik zelf uitdelen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Anna3 Geplaatst: 24 mei 2023 Geplaatst: 24 mei 2023 Ik heb nog zaden, maar geen idee wat de kiemkracht nog is. Ik wilde ze binnenkort allemaal maar zaaien. 1 Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 24 mei 2023 Geplaatst: 24 mei 2023 Op de foto zie je heel goed het verschil in groten tussen de plantjes, ik zou eventueel de kleinere ook door kunnen laten groeien en dan opsturen @Jorieke123 het zijn nu 21 plantjes en heb er zelf maar 5 a 7 nodig de rest zou ik met een paar weken op kunnen sturen, ik verpot ze eerst nog naar een diepere tray zodat ze een mooi wortelgestel hebben en mooi diep. 4 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 31 december 2024 Auteur Geplaatst: 31 december 2024 Ik heb ondertussen alweer mooie planten staan, ik ben benieuwd wat ik komend voorjaar kan oogsten. Hopelijk gaan ze weer jaren mee! 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Arja Geplaatst: 31 december 2024 Geplaatst: 31 december 2024 De planten die ik van jou heb staan er mooi bij, Jorieke. Ik heb ze wel een stok ter ondersteuning gegeven, want ze staan niet heel erg in de luwte. Als het goed is gaan ze de storm die er nu aan zit te komen gewoon doorstaan. Ik zal morgen een foto maken. Edit: informatief draadje, dit! Ik lees het even door, realieer me nu wel dat mijn twee planten misschien wat dicht bij elkaar staan. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.