Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Cathelijne's eerste moestuin

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Fruitstruiken wachtend tot ze morgen de grond in kunnen

tn20120323-fruitstruiken50881332516275.JPG

Grasveld omgespit

tn20120323-moestuin75851332516292.JPG

Morgen een kar mest onderwerken en de fruitstruiken de grond in. Mijn framboos moet ook nog verplaatst worden, en de aardbeien gaan de grond in.

Daarna perceeltjes uitzetten en paden platstampen zodat er later wat tegels gelegd kunnen worden.

Geplaatst:
  • Auteur

Het stuk grond wat omgewerkt is, is 12,7m breed en 17,5m lang dus plannen nogmaals bijgesteld.

ontwerp-moestuin-definitief75201332618648.JPG

Links ong. 2m gras en rechts nog zo'n 3m gras over. Met een middenpad van 70cm kom ik zowel links als rechts op percelen van 6m.

Vandaag zijn er 3 aanhangers mest verspreid en de grond is daarna gefreesd/geharkt. Morgen nog een keer alles harken en dan ga ik de vlakken uitmeten.

Fruitstruiken staan nog in hun speciekuipen, moeten er morgen ook in.

Geplaatst:
  • Auteur

Gister al flink de handen uit de mouwen gestoken met mn vader, vandaag veel hulp gehad van schoonouders

framboos uitgraven ( me=links)

tndsc083122071332698115.JPG

framboos langs de rand van de moestuin

tndsc084768301332698134.JPG

maggiplant

tndsc084882711332698154.JPG

kruisbes (1 struik achterin) en onbekende bessensoort (4 rijen)

tndsc084913171332698167.JPG

rabarber en aardbeien

tndsc085031891332698206.JPG

totaalplaatje met middenpad van 1.30 en aan beide zijden 3 wisselteeltpercelen van 6x4m.

tndsc085354281332698228.JPG

Heb morgen nog heel wat aan te harken, paden aanstampen en dan eens kijken wat ik waar ga zaaien. Vannacht (kon de slaap niet vatten) al wel naar goede/slechte buren gekeken en een plan opgesteld (aardbei/rabarber zijn 2 vlakken naast elkaar geworden)

2012-indeling-moestuin-zwart-wit54821332698706.JPG

Zaterdag halen we een kas op dus ook die moet opgebouwd worden.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Ziet er veelbelovend uit!

“Observe Nature thoroughly rather than labour thoughtlessly” - Masanoby Fukuoka

"De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." - Gandhi

Geplaatst:

Wat een heerlijke lap grond

Geplaatst:
  • Auteur

Zit ik nog mijn laatste post te editen, en staan er al 2 reacties

Ja het is echt een heerlijke lap grond, ook de reden dat we dit huisje hebben gekocht. Veel mogelijkheden en vooral een enorm vrij gevoel Je zou mijn vooruitzicht eens moeten zien met weilanden (en momenteel ook weer reetjes)

Ik ben benieuwd hoe het er over een maand uit ziet, of het al overal groen zal zijn...

Mijn minikasjes met paprika/chilipepers zijn nu goed aan het kiemen. Ook de paprika in pot komen op

Nu nog op zoek naar stekbakjes zodat ik per potje 2 zaden kan zaaien ipv alles op 1 bult zoals de tomaten (die ook al echt groot worden maar enorm veel op een kluitje...) terwijl ik het volgens mij toch echt wel goed verspreid had gezaaid... Ook makkelijker met verpotten later.

Geplaatst:
  • Auteur

onkruid of toch de moeite waard?

20120325-vergeetmeniet48131332700955.JPG

Vond deze tussen mijn frambozen bij het uitspitten. Volgens schoonmoeder was het iets leuks, maar ben het al weer vergeten wat het was. Vergeetmenietjes? zou typisch zijn haha...

edit: morgen potje even poetsen, zag net in het donker niet dat ie zo vies was

Geplaatst:

In je nieuwe blog zie ik de laatste foto niet maar ik denk het te weten wat het is...Vergeet-me-nietje! Hij heeft echt dezelfde blaadjes dus ik vast in de buurt

Geplaatst:
  • Auteur

Ik had al een nieuw topicje aangemaakt voor dit plantje.

Was ik dan echt vergeten dat het een vergeetmenietje was?

Bedankt!

Heb ook in de voortuin van die mooie kleine paarse bloemetjes staan. Zal de bladeren eens bekijken en zien of ik ze ook in een pot kan zetten. De voortuin moet nl. ook nog onder handen genomen worden en ik wil ze niet kwijt!

Geplaatst:
  • Auteur

koelkast!!

Geplaatst:
  • Auteur

alstu

amerikaanse-koelkast-test.jpg

Geplaatst:
  • Auteur

past door de brievenbus! ik print m wel ffies voor je uit en stop m in een envelop, hoef je er ook niet voor thuis te blijven

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.