Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Voorstellen


Gepka1955

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Mijn naam is Karel Dekker (68 jaar) en woon in het mooie Drentse Gasselte. Sinds kort ben ik - nog op zeer bescheiden schaal - begonnen met een moestuin. Ik ben een absolute beginner en dus altijd op zoek naar tips en trucs. Ik ben op dit forum gekomen omdat ik een vraag heb over de netten die ik over de jonge plantjes - sla, rucola, bloemkool, rode kool, andijvie en broccoli - heb gespannen. Maar nu het allemaal begint te groeien vraag ik mij af wanneer ik die netten weg kan halen. Dus....wie o wie? Bedankt!

 

groet,

Karel

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moi. 

Welkom op het forum. 

Wat voor netten heb je gebruikt en waarom? Veel last van rupsen of duiven in de kool?

Kooldoek/net en dergelijke laat ik zelf over de planten staan tot ze buiten de steunen groeien. Dan zijn ze zelf wel in staat om de meeste vraat te weerstaan.

Maar meestal net ik niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, woldistel zei:

Moi. 

Welkom op het forum. 

Wat voor netten heb je gebruikt en waarom? Veel last van rupsen of duiven in de kool?

Kooldoek/net en dergelijke laat ik zelf over de planten staan tot ze buiten de steunen groeien. Dan zijn ze zelf wel in staat om de meeste vraat te weerstaan.

Maar meestal net ik niet. 

Bedankt voor jouw reactie. Ik heb van die groene, nylonachtige netten gebruikt ter bescherming van de jonge plantjes. En dan vooral tegen vogels. Inmiddels zijn de planten behoorlijk gegroeid. Begrijp ik het goed dat jij adviseert om ze nu maar weg te halen? Eerlijk gezegd valt de overlast ook heel erg mee.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was niet bedoeld als advies, hoor. Het is zoals ik het zelf doe. 

Meestal kunnen planten als ze wat groter zijn wel wat hebben. Ze groeien wel over de schade heen. Of ze leggen het loodje en dan begin je overnieuw 🤷

 

Ik gebruik zelf alleen een blauw net voor de aardbeien. Die zijn goed zichtbaar voor vogels (zegt men) en ik probeer het mooi strak te spannen zodat er niks in verstrikt raakt. Hier een repost van het moestuinblog van @Patrijs somt gelijk alles goed op. 

En kooldoek voor over bladkolen e.d. 

 

 

 

 

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...