Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Binnenkort moet het weer.....de appelbomen snoeien.

En snoeien; dat kan ik dus niet.

Alles wat gesnoeid moet worden ziet er in mijn tuin uit alsof ik er doelbewust gedrochten van wil maken.

Ik plaats hieronder 2 foto's (nummer 3 is helaas mislukt, plaats ik er dinsdag bij) van mijn jonge appelboompjes.

Zoals je kunt zien zijn ze "niet helemaal" in balans.

Kan iemand me vertellen hoe ik ze dit jaar beter kan behandelen?

Als beloning zal ik mijn eerste appeltaart naar hem/haar vernoemen!

Foto-HCI7UVZM.jpg

Foto-D7COD8NY.jpg

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:
Alles wat gesnoeid moet worden ziet er in mijn tuin uit alsof ik er doelbewust gedrochten van wil maken.

Het onderste boompje: Normaal gesproken snoei je de zijtakken van de gesteltakken die je niet nodig hebt, tot 4 knoppen terug. Dat is nu niet nodig zo te zien want ze zitten elkaar niet in de weg. De zijtakjes snoei je ongeveer met een kwart of tot de helft terug tot een naar buiten wijzende knop. Boompje is nog maar net nieuw?

Bij het bovenste boompje ongeveer hetzelfde maar nu haal je ook takken weg die de boom uit vorm halen (tot 4 knoppen wegsnoeien).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...