Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een 'Schuyler' druivelaar in de tuin op het zuiden. Ik had er vorige jaren weinig geluk mee. Vorig jaar valse meeldauw. Nu gaat het beter, mooiere bladeren en genoeg trossen. Toch heb ik sinds een ruime week de nodige gele bladeren die afvallen. Ik heb gespoten met brandnetelgier en aan de voet magnesium gestrooid.

Nu is mijn vraag of ik tijdens deze droogte ook actief water moet geven en beregenen.

Vorig jaar heb ik volgens mij valse meeldauw gekregen omdat ik te veel beregende.

Geplaatst:

Ik geef de druiven in de volle grond nooit water. Je wilt juist dat ze zelf actief op zoek gaan naar het water. Dat er een paar bladeren afvallen met deze hitte kan absoluut geen kwaad. Voeden hoeft doorgaans ook niet bij een druif, je verstoort eerder een natuurlijke balans dan dat je de druif helpt.

Geplaatst:

Hoe oud is je plant? Ik zit op hoog zand en heb de aanplant van twee jaar geleden wel beregend. Anders verlies ik mijn oogst of misschien de hele plant. Ik zie nog geen geel blad, maar wel dat het blad futloos is.

Een druif kan niet in drie weken tijd wortels ontwikkelen die water vinden. Dus niet al te hard zijn voor je plant. Gelukkig komt er nu regen aan, maar anders gewoon regelmatig 10 liter aan je plant geven als hij lijdt onder droogte.

Geplaatst:

Mijn plant is 4 jaar. Het is hier in Arnhem Noord zandgrond. De Schuyler staat helaas graag op kleigrond. Ik heb nu ook bentoniet gestrooid. Schijnt de structuur te verbeteren. Ben inderdaad nu ook water gaan geven.

Geplaatst:

't is lang droog geweest. Een druif kan er goed tegen, maar je ziet toch dat ze dan zo goed als stoppen met groeien. Ik geef na 2 weken droogte toch ook water (en niet alleen aan de druiven).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...