Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Hoi,

Net begonnen met een moestuin. En naarstig opzoek naar rabarber planten, dus mocht je er 1 of 2 kwijt willen....ik heb eventueel wel tomatenplantjes, komkommer, en paprika te ruil. Groetjes, Jo ( Soest)

Helaas, ik heb mijn tuin maar zo aangepast dat de rabarber de benodigde ruimte heeft.

Ik zie dat je in Soest woont. Bij vaarderhoogt zag ik vorig jaar heel goed betaalbare rabarberplanten (de prijs daar verbaast me wel vaker in positieve zin)

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Ik heb eindelijk wat foto's van mijn tuinafvalbak gemaakt. Ik heb helaas niet genoeg wilgentenen om het af te maken.

Hoop dat ik nog aan een bundeltje kan komen.

Foto-46SGLQYW.jpg

Verder vandaag opnieuw worteltjes en radijs gezaaid. Er was bijna niets opgekomen, ik denk dat het te droog is geweest. Ik moet het duidelijk nog leren.

Ook heb ik een bak voor mijn ouders gemaakt met radijs en sla en mijn slaplantjes uitgeplant.

De kruiden zijn ook allemaal opgekomen, de peterselie heeft er gruwelijk lang over gedaan.

De koriander doet heel lang niets en springt dan in 1 keer eruit, in de andere pot zit bieslook.

Leuk om te zien.

Foto-QMYYLFC6.jpg

Oja; mijn pluksla groeit heel goed en de lage peultjes komen ook net boven! (de peultjes staan in die bak met die rare piramide)

Foto-6W6PDRTD.jpg

De rabarber gaat als een trein.

Foto-PTBTPRSA.jpg

Geplaatst:
Leuke tuin Bonnie! Leuke plek ook met dat bos naast de deur, of zie ik dat verkeerd?

Dank. Een bos is een heel groot woord, het zijn vooral veel bomen...

Maar we wonen heerlijk en hebben veel ruimte en privacy.

Geplaatst:

Bij mij doet de peterselie er ook héél lang over. De eerste bak is laatst opgekomen, de andere die ik later heb gezaaid nog niet. Ik kan t wel uit de grond kijken, maar dat helpt ook niet

Je compostbak ziet er leuk uit ook al is het nog niet af. Heerlijk natuurlijk.

Good things come in small packages

Geplaatst:

@ Dennis: Yep, gaat hartstikke goed. Ook de rucola in een andere bak gaat als een trein, ontkiemde in 6 dagen.

Geplaatst:

Grumbel en grrrr.

Ik had van iemand zaadband gekregen voor worteltjes en radijs.

Hebben die klote vogels het er tot 2 keer toe half uitgetrokken. Blijkbaar intrigeren die witte stukjes.

Nou ja, ik heb vanmiddag heerlijk nieuw gezaaid. Hoop dat het nu wel goed gaat.

Verder heb ik bietjes en spinazie gezaaid. In cirkels, zag ik in een boekje. Is leuker om te zien. Ik ben benieuwd.

De rucola en de kruiden gaan als de brandweer!

De prei blijven lullige sprietjes maar ik las dat dat normaal is.

Dit weekend wil ik ook de snijbiet zaaien!

Geplaatst:

Ik heb weer een uurtje of meer in de tuin gewerkt. Ik neem braaf overal foto's van. Helaas zie je nog weinig resultaat op de foto.

Warmoes, oost indische kers, wat bloemenmengsels gezaaid.

Ook de zwarte bes die ik van Jasmin heb gekregen heeft na wat twijfels zijn plek gekregen. Ik wil ook nog een witte bes. Binnenkort maar even op de site van Frank neuzen.

Mijn tomaten staan in de koude bak. In huis werden ze toch wat lijzig. Zie de foto:

Foto-7CVEFMJM.jpg

Mijn vader heeft naambordjes gemaakt.

Toen ik een foto van de peulen met het naambordje wilde maken ontdekte ik een leuk illegaal bolletje. Ik wist niet eens dat die in de tuin stond.

Volgens mij is het een kievietsbloem:

Foto-EHEBAP6V.jpg

Mijn kruidentuintje gaat heel goed, in de koude bak staan ook nog koriander, peterselie en bieslook:

Foto-OYKQB4QZ.jpg

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Hoog tijd voor een update.

De tomaten zijn verpot, eigenlijk zouden ze nu al een grotere pot kunnen hebben maar die heb ik niet en ik heb de ruimte niet.

Ze staan in mijn kasje en het kasje staat heulemaal vol. Ik ben ook allerlei plantjes voor vrienden en collegae aan het kweken.

Help me onthouden dat ik dat volgend jaar niet meer doe, heel veel werk en te weinig ruimte.

Maar het weggeven is zo leuk.

Hieronder mijn kasje, voor het kasje staan allerlei groentezaailingen in potten. Als je goed kijkt heb ik zelfs radijsjes bij de planten gezet.

Foto-NBAYU7HA.jpg

Om de hortensia staan allerlei groente (spinazie,wortel, biet en warmoes) in cirkels gezaaid (omdat mijn oog ook wat wil).

Alleen de spinazie is goed te zien.

Er komt nog prei bij en dan is het meer dan vol.

De kruiden gaan echt geweldig en dat kan ik al in overvloed oogsten.

Eigenlijk doet alles met blad het goed, radijs gaat minder, veel blad, weinig wortel.

Foto-3RKKIMZ6.jpg

Ook de rabarber heeft veel blad maar het ziet er prachtig uit.

Tegen het hek dat je ziet komen klimmende pompoentjes en oi-kers.

Foto-6YSDTLVC.jpg

Nog een paar foto's, voor mijn archief...

Hier moet nog komkommer, tomaat en courgette bij.....(in potten)

Alles staat vol

Foto-YQG6PHKA.jpg

Mijn werktafel, niet erg ergonomisch.

De prei, rode warmoes en wat sierplantjes staan daar even geparkeerd.

Foto-BEJTXIIN.jpg

In huis staan nu nog de pepers (waarom wilde ik die eigenlijk hebben). De courgette en pompoenen staan ernaast te ontkiemen.

Geplaatst:

Vindt het allemaal mooi en gezellig eruitzien, en wordt denk ik alleen nog maar mooier,

is een volkstuin niks voor je dat je meer ruimte hebt ?

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Hmmm, ik zit er natuurlijk wel over te denken maar ik vind het nu zo fijn dat ik gewoon de achterdeur uit kan lopen.

Eerst dit maar eens.

Geplaatst:

Ja als het kon had ik natuurlijk ook liever mijn moestuin bij huis, dat is wel waar.

Geplaatst:

Ben ik t mee eens

Ziet er goed uit Bonnie. Leuk hoe je alles combineert met gewone planten in de tuin. Heel verrassend.

Good things come in small packages

Geplaatst:
Mooi Bonnie, ik vind het vooral zo prachtig dat de kleuren allemaal zo ingetogen zijn van jouw tuinomgeving. Alles is een beetje zachtbruin, met groen van de planten natuurlijk.

Dank je, ik heb al bedacht dat die helblauwe potten er volgend jaar uit gaan (ik denk niet dat ze te schilderen zijn).

Het enige plastiek wat in mijn tuin gedoogd wordt is die plastic emmer, ik heb die emmer gekregen van een vriendin dus die mag blijven.

Geplaatst:

Flut en zo, een kwart van mijn venkeloogst is naar de filistijnen. Nu heb ik er nog maar 3 over....

Omgewaaid of omvergelopen door de kat?

Geplaatst:

Bonnie was jij niet degene die een produkt zocht om knolvorming te bevorderen, ik zocht het woord en dat is patentkali

daar zou ik eens bij kijken in een tuincentrum.

Geplaatst:
Bonnie was jij niet degene die een produkt zocht om knolvorming te bevorderen, ik zocht het woord en dat is patentkali

Klopt, dat was ik.

Inmiddels heb ik dat gekocht. En gestrooid.

Maar bedankt voor de attentie.

Geplaatst:

Klopt, dat was ik.

Inmiddels heb ik dat gekocht. En gestrooid.

Maar bedankt voor de attentie.

Kan je over een paar weekjes de resultaten melden?

Is dat patentkali duur??

Geplaatst:

Zo, ik ben klaar voor een nieuwe tuindag. Mijn man is naar vrijwilligerswerk en ik hoef pas vanmiddag bij schoonmoeder op te komen draven.

Ik ga mijn koude bak leeghalen, die kan al dagen niet meer dicht omdat de planten veuls te groot zijn.

Ik wil nu alles op zijn plek hebben.

Ik hoop vanmiddag nog wat nieuwe foto's te kunnen plaatsen.

Deze zijn van vorige week:

Enorme bossen oregano, is niet tegen aan te eten. Iedere dag haal ik (of de buuv) er wel een paar takken uit.

Foto-44N333TG.jpg

Een aantal tomaten heb ik uit ruimte gebrek maar ik hangingbaskets gestopt, samen met oi-kers

Foto-IFVRMNZV.jpg

Wie is er hier ook weer fan van schoenlappersplanten, ik heb een veldje van 2 vierkante meter, achter de pot met tomaat:

Foto-YJRJJVKZ.jpg

Ik heb maar wat planten buiten mijn tuin gezet, zo'n pot met aardappel is ook niet echt charmant, en d'r staan ook wat tomaten bij:

Foto-X6437JHZ.jpg

Goed, ik ga zweten.

Geplaatst:

ik ging mooie nog verder uitbreiden buiten je hek ziet er hardstikke mooi uit !

• Nieuwe aanmaken...