Geplaatst: 2 mei 201213 j Ik heb 1 "tafelmodel" vriezer voor de groenten van de tuin, 3 laden heeft ie. Ik heb een moestuin van 180m2, we zijn met z'n vieren (2 volwassenen en twee tieners). Wij proberen ook alles zoveel mogelijk vers op te eten, maar dat lukt dus niet als de stoksnijbonen goed zijn of als er een winterrodekool van 3,5 kilo afkomt, zoals afgelopen november. Fruit wordt vers genuttigd of wordt jam van gemaakt welke ik in de koelkast bewaar.
Geplaatst: 2 mei 201213 j Wij hebben 2 tafelmodel vriezers: eentje met 3 en eentje met 4 laden. Er is 1 grote lade gereserveerd voor brood en een kleine lade voor vlees. De rest is voor groente, appelmoes, soep e.d. uit de tuin. Maar ook hier wordt zoveel mogelijk vers gegeten in de zomer en niet "gespaard" voor de diepvries.
Geplaatst: 3 mei 201213 j We hebben een tafelmodel met drie laden maar ik vries alleen veeeeeel bieten in wat erwten en fruit (om later te moesen of jam te maken)Ik verbouw ook droogbonen en we maken zelf zuurkool, alle groenten eten we het liefst zo direct uit de tuin en de rest geven we weg.Liefhebbers genoeg! Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Geplaatst: 4 mei 201213 j Ja bieten vries ik ook in, die nemen gekookt en geraspt ook niet veel ruimte in.
Geplaatst: 4 mei 201213 j Wij hebben 2 lades onder onze koelkast die eigenlijk altijd vol liggen met een brood, zak patat en wat vlees. Eigenlijk veel te weinig ruimte dus Ik zou wel een grote vriezer willen maar naast dat wij er geen ruimte voor hebben vind ik het jammer om die speciaal voor de moestuin te kopen. Dan wordt het allemaal wel erg duur. groetjes Anja
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.