straatman52 Geplaatst: 13 juli 2023 Geplaatst: 13 juli 2023 In mijn vorige topic meldde ik dat het dit jaar beter ging met mijn druif "Schuyler", maar na de regen en warmte van de afgelopen tijd zit er toch weer een ziekte in. Vorig jaar was het valse meeldauw, nu is het waarschijnlijk meeldauw. Zie foto's. Fot 1 is het meest recent. Fot 2 en 3 zijn een aantal weken geleden toen de eerste tekenen zichtbaar werden volgens mij. Het witte spul op het blad kon ik er nog een een beetje afrollen. Maar op de middelste foto zie je al een iets van een witte waas op sommige vruchten. Nu ben ik van plan deze druif te ruimen en er een ECHTE meeldauw resistente voor in de plaats te zetten, mits die bestaat.? Graag hoor ik jullie ervaringen met een dergelijke druivelaar. Ik heb er al het nodige over gelezen, maar de praktijk zegt toch vaak meer. Dus welke tafeldruif druivelaar is echt resistent? Quote
fre3ke Geplaatst: 13 juli 2023 Geplaatst: 13 juli 2023 Ik kan het pas over twee maanden zeggen, als ik zelf weet waar de meeldauw het hardst heeft toegeslagen. Over het algemeen zijn Piwi-rassen geschikt voor ons klimaat. Muscat Bleu is in ieder geval lekker, vind ik. Heeft wel pitten. 1 Quote
straatman52 Geplaatst: 14 juli 2023 Auteur Geplaatst: 14 juli 2023 12 uren geleden, Roland zei: Vervangen voor een resistent ras. Dit had ik zelf ook al bedacht. Zou wel aardig zijn als je ook zou vertellen wat jou ervaring met deze rassen is. Bijvoorbeeld welke je kunt aanbevelen. Quote
Roland Geplaatst: 14 juli 2023 Geplaatst: 14 juli 2023 Ik ben helemaal fan van het ras Vera. Goede ziekte resistenties mooie open trosjes met heerlijke blauwe druiven. Stevig vruchtvlees waarin het enkele pitje niet op valt. Druivenrassen zonder pit zijn zonder hormoonbehandeling vaak kleiner. En de rijping is vroeg genoeg voor de buitenteelt in Nederland. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.