Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Spuitzwavel in de zomer


straatman52

Aanbevolen berichten

Zie mijn post van vanochtend. Ik dacht dat er in Nederland geen spuitzwavel meer gebruikt mocht worden en dus ook niet te koop zou zijn. Nu zie ik dat Pokon nog een 80% zwavel concentraat verkoopt dat ik bij Intratuin kan kopen. 

Ik overweeg om dat nog te gebruiken omdat nog niet alle druiventrossen en bladeren volledig lijken aangetast. Wat is jullie mening? Kan ik het bijvoorbeeld ook nog op de trossen spuiten zonder ze oneetbaar te maken door gif? Ik vermoed dat ze pas midden augustus rijp zijn, dus er zit nog veel tijd tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Algemeen advies in de gangbare teelt is minimaal 6 weken voor de oogst het uiterste gebruik van spuitzwavel. Wat ik er over kan vinden op internet althans. En als je dan toch gif gebruikt, kun je er maar beter voorzichtig mee zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Stan W zei:

als je dan toch gif gebruikt, kun je er maar beter voorzichtig mee zijn.

Spuitzwavel is geen gif, volgens mij mag het ook in de biologische teelt gebruikt worden. Wat niet wil zeggen dat je je niet aan de voorschriften moet houden natuurlijk (dosering, frequentie, laatste toepassing voor consumptie)

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...