Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik voor het eerst twee paprika en twee pepers in een kasje. Ik heb erg veel vraat aan de bladeren en ook aan de paprika's zelf heb ik vraat gezien. Overigens wordt mijn peterselie en basilicum ook aangevreten. Ik heb één keer een rups betrapt, maar verder kan ik nooit een insect of zo betrappen, ook niet in het donker met een zaklamp. Op de bodem staan afrikaantjes, die wel volledig worden kaalgevreten door kleine naaktslakken.
ik heb een paar vragen: Wat kan de vraat aan de paprika's veroorzaken en wat kan ik ertegen doen? Tegen slakken kan ik korrels gebruiken, maar is het ecostyle spul wel echt biologisch verantwoord?

IMG_20230720_122410.jpg

IMG_20230720_122347.jpg

Posted

Al zouden het slakken zijn die gaten in bladeren eten, zou je ook slijmsporen moeten zien.
Rupsen eten ook vruchten ook van pepers, ze hebben geen last van capsaicin wat de hitte veroorzaakt in de pepers. Dus die kunnen de overlast gevers zijn. Vaker rondje lopen om te zien of je ze kan betrappen.

Vruchten kan je eventueel beschermen met fruit beschermzakjes.
image.png

Posted
19 minuten geleden, acpronk zei:

Het is wel slakkenvraat.
Je kunt inderdaad korrels gebruiken, maar de meningen hierover zijn verdeeld. Ik dacht dat er in het slakkentopic over werd gesproken.

Ik zie geen slijmsporen zoals ik die wel bij de afrikaantjes zie.