FreyaS Posted July 24, 2023 Posted July 24, 2023 Hoi iedereen, In mijn kippenren staan sinds vorig jaar een fallgold framboos en een boysenberry. Nu zaten er op de herfstframboos op het stukje tak van vorig jaar wel enkele frambozen, maar de 3 nieuwe stengels, die er nochtans gezond uitzien, hebben nog geen knopen of bloemen. Nu heb ik proberen op te zoeken of dit normaal is, maar vond enkel info over de oogstperiode, en niet over wanneer de eerste bloempjes er zouden moeten zijn. De boysenberry staat wel al vol kleine vruchtjes. Weten jullie of deze gwn nog moeten komen? Bedankt! Quote
acpronk Posted July 24, 2023 Posted July 24, 2023 Ja hoor, gewoon geduld hebben.Bij mij heeft de fallgold ook nog geen bloemknoppen, maar de autumn bliss wel. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
FreyaS Posted August 8, 2023 Author Posted August 8, 2023 Bedankt! 2 van mijn 3 nieuwe stengels hebben nu knopen en zien er vrij goed uit, maar de 3e stengel ziet er maar ziekelijk uit. Van beneden uit zijn de bladeren geel beginnen verkleuren. Heb bijgemest met meststof voor kleinfruit, maar lijkt niet geholpen te hebben. Zal er straks een fotootje van nemen en posten. Deze framboos staat wel in de kippenren, waar een paar andere frambozen (tegelijk geplant) het niet overleefd hebben. Kan dat door een teveel aan iets komen dat in de kippenmest zit? In dat geval zou ik hem terug kunnen uitgraven om te verhuizen naar een kipvrije zone... Quote
Recommended Posts