Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Momenteel probeer ik een vijgentak te stekken op water(ik lees links en rechts dat dat nog niet helemaal de juiste tijd is om te doen maar ik kon nu van iemand deze stek krijgen). Nu las ik op internet dat dit het eenvoudigst gaat op water. Nu is het alleen zo dat op beide stekjes schimmel ontstaat op het gedeelte wat onderwater zit. Beide stekjes zitten in aparte potjes, de potjes zijn vooraf goed schoon gemaakt en vanwege de schimmel verschoon ik het water om de dag. Ik heb geprobeerd om de schimmel weg te wrijven maar het blijft terugkeren(durf ook niet te blijven poetsen op de stam met het risico dat ik worteltjes beschadigd). Het lijkt mij niet goed dat die schimmel er op zit? Wie van jullie heeft tips wat ik het beste kan doen of moet ik beide stekjes als verloren beschouwen?

Groetjes NCE

Geplaatst:

Heb zoiezo nog niet eerder gehoord van vijgen stekken in water laten wortelen, dan is de kans inderdaad zeer zeer zeer hoog dat het gaat schimmelen. Meestal wortel je het in een vochtig maar niet te nat substraat met vaak iets van een zakje eromheen om de vocht vast te houden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...