Geplaatst: 22 maart 201213 j Wie kent tabak als plantje om ongedierte te verjagen in de serre?Naar het schijnt kan er ook heel goed gier van de bladeren gemaakt worden (hoe en wat?) Ik heb de planten voor het eerst gezaaid, in het geval dat ik er teveel heb breng ik het overschot mee naar moestuindag!
Geplaatst: 22 maart 201213 j Ik weet wel dat er vaak wat tabakstengels in vollieres en kippenhokken wordt gehangen tegen luizen. Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Geplaatst: 22 maart 201213 j Ik ken het wel als middel tegen bloedluizen en ander ongedierte in het kippenhok, of het echt werkt heb ik geen ervaring mee De groenten!
Geplaatst: 22 maart 201213 j Het blad van de tabaksplant is kleverig, er blijven veel vliegjes e.d. op vast zitten. Als je een grote kas hebt zou je er 1 als experiment kunnenneerzetten.
Geplaatst: 22 maart 201213 j Auteur vorig jaar had ik 1tabaksplant in m'n serre gezet, groeit met één grote stengel omhoog, neemt dus niet zoveel plaats inik had niets van luisjes of andere insecten, maar ik had ook wel tageetjes staan
Geplaatst: 22 maart 201213 j Auteur vorig jaar had ik 1 plantje gekregen van iemand, daar heb ik dus zaad van genomen, wat ik dus nu gezaaid heb
Geplaatst: 22 maart 201213 j Speciaal voor bloedluis bij kippen ,gebruiken wij (en het help) varen- bladeren .In het nesthok leggen.Stuks of 4 bladeren. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 4 september4 Sep Ik had jarenlang last van bloedluis bij de kippen, regelmatig schoongemaakt en ontsmet, dan roofmijten Erin. Tabaksbladeren etc. Niets hielp. Vorig jaar een tip gekregen bij de voer handel. Hok schoonmaken, en alles dik inspuiten met Dahsty (Wibra). Ik was zeer sceptisch, maar je probeert wat. Nu een jaar later...... Geen bloedluis meer. Dus het werkt wel.
Geplaatst: 4 september4 Sep Dank voor de tip @Peet ik strijd ook altijd tegen bloedluizen in mijn oude houten (marktplaats 🤦♀️) hok… Iedere begin van de maand brand mijn lief het hok uit met de verf brander… maar blijven altijd weer plekken waar we niet goed bij kunnen… en blijf controle (beschuit) ribbel papierrolletjes ophangen ter controle en nooit echt helemaal weg….WD 40 spuiten helpt ook maar dat Dasty is wel goedkoper dan..,. Ik ga het eens proberen👍😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱 4 september4 Sep aangepast door Vrouwholle
Geplaatst: 4 september4 Sep Ik gebruik 1 volle fles dasty en dan spuit ik het hok volledig in. Laat alles inwerken en dan spuit ik alles schoon met de hoge drukspuit. Werkt uitstekend.
Geplaatst: 5 september5 Sep Het topic is: verjagen van ongedierte in de kas met tabaksplanten. Over bloedluis bij kippen zijn er andere topics.Wat de tabaksplanten betreft, ik had er wel goede ervaringen mee, maar als onderzoek( altijd bij de twee ingangen van de kas een grote sier tabak, de Only the Lonely) was het niets waard. Ik deed nog vele andere dingen, overal afrikaantjes om zweefvliegen en andere bestuiver en luizen eters te lokken, vanaf april alles wat open kon open laten staan..ook bij koud, regenachtig of mistig weer.Maar ik ben altijd de planten blijven koesteren in de kas want het was duidelijk te zien dat kleine beestjes dol waren op het blad en dan daar ook het loodje legden. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 6 november6 Nov Werkt goed tabak nerven zijn het giftigst doe die in een liter spiritus met twee prittstiften (zonder plastic natuurlijk) eetlepel olijfolie dan lang laten staan weckpot dan met dop per liter gaan spint rupsen luizen kevers ☠️ . Havana tabak is het beste geen Verginia of Kentucky
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.