Ga naar inhoud

Welke kruiden heb ik gezaaid ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Stom natuurlijk iets gezaaid en etiket weg, nu weet ik niet meer wat het is,

kunnen kruiden zijn maar bv ook een vaste groente.

Wie herkend het ?

kas004.jpg

kas003.jpg

kas002-2.jpg

kas001-1.jpg

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Ja maar geen van drieen is het,

is vorig jaar gezaaid en in winter vrij klein maar groen gebleven en loopt nu zo fris groen uit.

Geplaatst:
lijkt op goudsbloem

dacht ik ookal aan. Vind de blad groei er erg op lijken, alleen de kleur.. hmmm, dat weet ik niet. Mijne waren iets minder helder wat kleur betreft, maar dat kan ook aan de soort liggen.

Maar als het basilicum, veldsla of spinazie zou zijn... kan je dat dan niet proeven??

Geplaatst:

Nee deze zijn het zeker niet omdat ik weet dat ik die niet gezaaid heb, eind van vorige zomer heb ik enkel kruiden of vaste groente gezaaid, aangezien het winter buiten ook zeer vlotjes overleefde zal het denk ik vaste groente zijn, even blaadje fijn wrijven en ruiken heb ik nog niet gedaan, ga ik doen.

Geplaatst:

Ik gok op een of andere gekke sla..veldsla was ook mijn eerste gedachte, maar andere sla kan ook zo beginnen..verder lijkt het op een onkruid dat ik in de tuin heb

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Nee dat herrinder ik me niet, en tijd wist ik de naam maar te lui om bordje te schrijven en nu is het heel irritant omdat ik niet weet of hij in kruidenspiraal moet of op een vast groentebed.

Sla is het niet, ikdacht me te herrinderen dat in de nederlandse naam iets an jongen of jongens voorkwam,

ik heb elke kruiden herken site afgelopen maar zie daar niks, ook nog de zaadfirma's waar ik gekocht heb maar beetje onbegonnen werk

waarschijnlijk moet ik wachten tot het bloeid en is het dan beter herkenbaar.

Tijdens tikken bedenk ik me dat het zaad weleens van een heemtuin kan zijn waar ik allerlei zaden heb gekocht,

mischien helpt dat.

Geplaatst:

Ben ik ooit mee begonnen, maar te lui voor gebleken,

heb hier ook al moeite om iets over moestuin te schrijven.

Maar had handig geweest ik denk namelijk dat waneer ik de naam zie het weer weet

Geplaatst:

Nee nog niet gedaan, ik zal zo eens even ruiken, van proeven ben ik niet zo ben nogal zuinig op mezelf

Geplaatst:

Is het niet een beginnende groenloof?? Als ze nog klein zijn zien ze dr ook (een beetje) zo uit..

Ben benieuwd..

Wil je het laten weten als je er ooit es achterkomt??

Geplaatst:

Aj het blad ruikt nergens naar, waarschijnlijk dan eerder een vastegroente dan kruid,

Nee groenlof/suikerbrood is het niet, ja ik laat het zeker weten !

Ik geloof nog steeds dat ik het uit een Heemtuin heb gekregen, maar deze hebben hun assortimentlijst niet meer, en herkennen ook de foto's niet

Geplaatst:

Proeven... ik heb geen idee hoe veldsla moet smaken

Maar dit plantje heeft dacht ik nooit gebloeid, ik haal ze meestal bijna totaal weg.. Ik krijg dan toch sterk het idee dat dit plantje meerder jarig is, en aangezien hansm het ook over een vaste groente had?

of is veldsla ook meerderjarig?

Geplaatst:

Nee veldsla is het niet, ik heb veel velsdsla maar dat zaai ik terplekke dat zaai ik niet voor in potjes.

Ja dennis het lijkt er veel op.

Geplaatst:

Nee dat denk ik zeker te weten dat het om een kruid of vaste groente gaat.

En veldsla vindt ik niet bij vaste groente horen, wel de ruccola waar we het over gehad hebben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...