Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

heel de tuin aangetast door meeldauw


huppelpaard

Aanbevolen berichten

Dit jaar voor het eerst na 3 jaar meeldauw gehad in de tuin echter zag ik het kwaad er niet van in totdat het te laat was.

ik merkte het eerlijk gezegd pas na het opzoeken van de problemen met de ingedroogde druiven en dat er veel bladeren een witte achtige stof vertoonde.

 

ook het onkruid kreeg hier last van en zo is het ook bij andere planten terecht gekomen. 

de gehele oogst tot aan de komkommers toe is mislukt zag het meteen al aan de vruchten.

 

maar wat nu?

vorig jaar heb ik 2 nieuwe druivensoorten geplant die zijn dit jaar een flink stuk gegroeid.

de oude struik heb ik vorig jaar terug gesnoeid tot een meter of 3.

 

moet ik nu alles gewoon laten voor wat het is?

of helemaal terug snoeien tot een bepaalde lengte?

 

ik hoor graag je advies

 

Alvast bedankt

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Guyotsnoei toepassen. En zorgen dat de wind goed door het gewas kan. Edit: zie nu pas dat het nieuwe druiven zijn. Je zit nog in de vormsnoei waarschijnlijk. Daar is genoeg informatie over te vinden, ook op dit forum. 

 

En misschien andere rassen kiezen, de Piwi-soorten bijvoorbeeld. Maar niet nu al, kijk het nog een jaar aan. De wortels moeten zich nog vormen, de planten worden waarschijnlijk nog weerbaarder.

aangepast door fre3ke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...