Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nuttige (?) tip over de titel:

Links in je eigen blog zie je "archief" en -nu nog- "maart 2012".

Als je de maand openklikt, met het plusje links ervan, zie je een lijst met al je titels.

Ingeven van een beschrijvende titel is dus ook handig voor jezelf.

mtfarchief76081332780121.jpg

De datum hoeft er eigenlijk niet meer bij. Is alleen handig bij het migreren van oud naar je nieuw.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Ik snap werkelijk helemaal niets van het blogsysteem. Heb dit draadje gelezen, maar kan het niet toepassen. Ik ben zelfs helemaal mijn moestuintopic kwijt, hoe kan ik dat dan omzetten naar een blog? naam van mijn moestuin is marleins moesalkon en moesdaktuin. De link kan ik op mijn telefoon wel vinden, maar niet als ik op de pc op het forum ben.

Geplaatst:
Ik ben zelfs helemaal mijn moestuintopic kwijt, hoe kan ik dat dan omzetten naar een blog? naam van mijn moestuin is marleins moesalkon en moesdaktuin. De link kan ik op mijn telefoon wel vinden, maar niet als ik op de pc op het forum ben.

Don't panic, als er ergens iets veranderd is. Denk in stapjes. Het vinden van je oude post heeft niks te maken met iets engs als een nieuw blog.

Als ik zoek (helemaal rechtsboven, vreemd genoeg bij 'zoeken') op marlein, dan heb ik in een zucht en iets anders jouw topic gevonden.

Alternatief: Rechtsboven staat ook 'Toon je eigen berichten'. Ook via deze weg kun je eenvoudig je eigen berichten, en dus ook je eigen topic vinden.

Goed. Dit grote probleem opgelost. Op naar het volgende stapje. Het overzetten.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

@Marlein: Hier kan je je eigen topic terug vinden. https://www.moestuinforum.nl/moestuin-seizoen-f41.html Directe link naar jouw topic: https://www.moestuinforum.nl/marlein-moesbalkon-en-moesdaktuin-2012-t4142.html

Stap 1: Je gaat naar: 'Gebruikerspaneel'. (rechtsbovenin elke pagina). Dan naar 'Moestuinseizoen', dat staat links. En dan klik je (ook weer links) op 'titel en beschrijving' En daar stel je de titel van je seizoen in. Je kunt er ook een leuke algemene beschrijving maken.

Stap 2: Je gaat naar je oudste moestuinseizoen-bericht (via de link die ik hierboven gaf). En dan klik je links onderin op 'Edit'. Die hele tekst kopieer je, en die plak je dan in het scherm wat je krijg als je hier: https://www.moestuinforum.nl/blog/ links op 'nieuw bericht' klikt.

Stap 3: En zo verder Voortaan kan je daar je nieuwe berichten maken.

Geplaatst:

Hoi Henk en Jorieke, bedankt voor de hulp.

Maar ik vrees dat ik nog meer hulp nodig heb.

Ik heb de "Blog" aangemaakt, maar kan in mijn eigentopic niet die edit knop vinden. Wel de edit knop die bij de losse berichtjes staat, maar niet een edit knop waarmee ik de hele boel kan kopieren?

Links onder, staat bij mij de buton antwoord en van die facebook en twiitericoontjes? o mijn hemel wat voel ik mij een dweil op internet gebied.

Geplaatst:

Het moet inderdaad per bericht. Niet alle berichten tegelijk. Je kunt dan misschien het beste alleen je eigen berichten (met foto's) kopiëren, en niet ook nog alle reacties van iedereen daar op. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Je kunt wat blogs van andere leden bekijken om te zien hoe zij dat hebben gedaan.

Geplaatst:

Ben ik weer........

Jorieke ik heb bij gebruikerspaneel aangepast wat jij hebt gezegd. Nog niet berichten erin gekopieerd maar wel titel aangemaakt. De blog verschijnt niet in het rijtje waar de anderen staan ingedeeld. Moet er soms eerst een nachtje overheen gaan hij op de site komt te staan?

Geplaatst:

Die van mij verscheen zodra er een bericht in zat

dus probeer dat 's

kunt gewoon schrijven: "testbericht"....kun je naderhand toch nog aanpassen, vervangen.

Geplaatst:

even een compliment : Ik zie nu pas, dat je bij elke naam van een forumlid / avatar, een aanklikbare link hebt staan , die, als je die aanklikt, je in het seizoen en de updates daarvan brengt van betreffend forumlid. Wist ik veel !! ( zeker niet goed gelezen ergens.

Maar hele mooie toevoeging hoor !! super. Eindelijk ga ik af en toe weer es in iemands seizoen kijken !!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...