LucV Posted March 22, 2012 Posted March 22, 2012 Nieuwe opzet moestuin seizoenOm de leesbaarheid te vergroten heeft de rubriek 'moestuin seizoen' een nieuwe opzet gekregen. We merken dat het nu lastig is om iemand zijn moestuin seizoen bij te houden. Door de vele reacties verdwijnen de updates met foto’s na enkele uren al naar de achtergrond. Dat is zonde, want juist de updates maken het volgen van iemand zijn seizoen zo leuk. In de nieuwe opzet heeft ieder lid een eigen seizoenspagina om updates bij te houden. Deze seizoenspagina is doorlopend, dus vanaf nu, 2012 tot ----.Per update kan een nieuw bericht worden aangemaakt waarna anderen daar op kunnen reageren (mochten ze dat willen). Alle reacties op die update blijven daardoor bij de bijbehorende update staan terwijl de update zelf centraal blijft staan. De nieuwe seizoensopzet is vanaf nu hier te vinden: https://www.moestuinforum.nl/blog/Een pagina hoort er zo uit te zien: Hoe werkt hetHet antwoord is simpel: hetzelfde als nu. Via nieuw bericht plaats je een nieuwe update. Via antwoord plaats je een reactie op een update van jezelf of van iemand anders. 2 veranderingen: Je moet per update een nieuw bericht plaatsen, maar dat wijst zich vanzelf. Ook kan je een titel en beschrijving (bijv hoeveel vierkante meter) van je seizoen instellen. Deze titel en beschrijving komen dan boven je eigen pagina's te staan. Instellen kan via https://www.moestuinforum.nl/ucp.php?i=blog&mode=ucp_blog_title_description. De updates van seizoen 2012 kunnen niet automatisch overgezet worden. Aan eenieder de keuze om zijn/haar reeds geplaatste updates chronologisch (elke update eigen bericht) in de nieuwe opzet in te geven of dat je vanaf nu gewoon verder wilt gaan in de nieuwe opzet. De voorkeur gaat wat mij betreft uit naar het eerste Over een maand (22 april 2012) zal de oude moestuin seizoen rubriek in het archief verdwijnen. We denken dat we hiermee weer een goede stap te hebben gezet om de moestuinseizoen weer goed leesbaar te maken. Opmerkingen en suggesties mogen via pm/email ingestuurd worden. Nieuwe opzet en indeling rubriekenOok hebben we een aantal nieuwe rubrieken toegevoegd. De belangrijkste nieuwe rubrieken zijn “bodem en bemesting” en “ziekten,plagen en gebreken”. Met deze rubrieken is er in de Groeten, Fruit en Kruiden (GFK) rubrieken meer ruimte om over GFK te discussiëren. We hebben, om het geheel overzichtelijk te houden, ook op een andere manier gecategoriseerd. Het is misschien even wennen maar het voordeel daarvan is dat je een categorie kunt 'verbergen', als je er geen interesse in hebt (via het icoontje rechtsboven bij elke categorie). We zullen het in ieder geval even aankijken of dit naar wens is en of er wat af moet. De praktijk moet uitwijzen hoe de nieuwe rubrieken en de indeling zal werken. We horen graag suggesties en verbeteringen via pm/email. De komende weken zullen we berichten die nog in de oude rubrieken staan (bijvoorbeeld over bemesting) gaan verplaatsen naar de corresponderende nieuwe rubrieken. Overig-De sociale media buttons staan op een ander plekje, onderaan bij het bericht.-De foto upload mod is ongewijzigd en staat nog op het lijstje-Nieuwe suggesties? Quote
geedee Posted March 22, 2012 Posted March 22, 2012 Ik heb net geprobeerd of ik het begrepen had....heb ook een bericht geplaatst "het begin" maar kan het nergens terug vinden..... snaputniet Quote
jeanne-heijmans Posted March 22, 2012 Posted March 22, 2012 Ik snap het ook niet, ben al niet zo'n computer genie, was net gewend aan alles, en nu wennen weer. Quote
LucV Posted March 22, 2012 Author Posted March 22, 2012 https://www.moestuinforum.nl/blog/ lukt die? aan de linkerkant zie je nu ook een link naar je moestuin seizoen staan. Als het goed is moet het werken (permissies staan goed) Quote
geedee Posted March 22, 2012 Posted March 22, 2012 Ja via die link kom ik inderdaad op mijn seizoen terug....alle foto's moeten opnieuw opgeladen??? en in het Forumoverzicht zie ik het nergens bij staan.....dus moet dat steeds via die blog link of kijk ik niet goed ook als ik "toon eigen berichten " kies....zou die (geedee's in 2012 enz. ook weer bovenaan moeten staan....maar daar zie ik m niet.....of zit ik al vastgeroest in het oude denkpatroon? Quote
LucV Posted March 22, 2012 Author Posted March 22, 2012 Nee volgensmij komen ze inderdaad niet bij 'toon je eigen berichten' te staan. Het is een geïntegreerd maar toch gedeeltelijk afgezonderd geheel maar ik denk toch dat het beter is dan dat het nu is. De link in het forum overzicht moet ik nog vervangen. Dan zal ik na het weekend doen Quote
veuvecouderc Posted March 22, 2012 Posted March 22, 2012 ..alle foto's moeten opnieuw opgeladen??? Nee Geedee dat hoeft niet. Je kunt je 'oude' berichten met de edit-knop openen, dan kopieer je de hele bende (inclusief de verwijzingen naar de foto's ) en dat plak je dan in je nieuwe update. Ik heb mijn seizoen binnen 10 minuten 'overgezet'. Gaat als een speer! Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
geedee Posted March 22, 2012 Posted March 22, 2012 Ja dat had ik ook al uitgeknobbeld intussen maar hoe doe je dat als een speer ....zet je niet de bijbehorende datums erbij?....(ik moet tussen 25 pagina's de updates ertussen uithalen ) Quote
veuvecouderc Posted March 22, 2012 Posted March 22, 2012 He Luc, ziet er geweldig uit! Ik heb mijn seizoen al overgezet. Wat mij betreft kan het oude verhaal (dit dus de-weduwe-en-de-grote-jongens-seizoen-2012-t4248.html) in zijn geheel in de prullenbak! Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
veuvecouderc Posted March 22, 2012 Posted March 22, 2012 Ja dat had ik ook al uitgeknobbeld intussen maar hoe doe je dat als een speer ....zet je niet de bijbehorende datums erbij?....(ik moet tussen 25 pagina's de updates ertussen uithalen ) Dat is de prijs die je betaalt voor roem Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Erny Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 Met de extra aanwijzing van Veuvecouderc is het me gelukt en ben druk bezig. Oogt allemaal wel wat anders (laatste update staat nu bovenaan ipv achteraan) maar dat is gewoon wennen denk ik. Persoonlijk vond ik het heel handig om 2 tabbladen Moestuinforum te openen in de browser en dan in het ene tabblad (oude topic moestuinseizoen) de text (+fotooz) te selecteren (kopieren) en dan in het andere tabblad (nieuwe opzet moestuinseizoen - update) de text te plakken in het gewenste update-item.Vond ik lekker overzichtelijk terwijl ik bezig was, weinig heen- en weer geblader. Quote
Anneli Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 Ziet er super uit! Ben gelijk "mijn seizoen" begonnen! Complimenten! Quote
Guus D Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 Dus als ik het zo lees, maak ik een nieuw seizoen aan, kop-plak al de berichten die in mijn oude 'seizoen'topic staan behalve de reacties? Quote Omdat het kan.
henkg Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 (edited) Mijn ervaringen: Samengevat: prima verbetering, voorkomt verwatering door enthousiaste off-topic reageerders. Daar is op zich mis mee, maar maakt de post slecht leesbaar voor anderen. Overzetten gaat -via twee aparte browser vensters- inderdaad vrij makkelijk.Het is wel handig om in je oude post vanaf bovenaf (de oudste) te kopieren.Sortering in de nieuwe wordt dan andersom (de nieuwste eerst/bovenaan). Dat is wel zo handig. Kopieren gaat, na kiezen voor edit van de betreffende reply- gemakkelijk met Ctrl-A (selecteer alles), en daarna Ctrl-C (kopieer). Alles wordt dan gekopieerd, ook de links naar de eerder ge-uploade foto's.Daarna een nieuw bericht in het nieuwe blog maken; Ctrl-V (plakken) en even een titel invoeren. Bevestigen, en op naar de volgende. Bij andermans blog zie ik ook de knop nieuw bericht. Even getest: dat levert een nieuw bericht in mijn blog op, niet in het andermans blog. - Hoe merk ik (anders dan onderaan in de blog-post: "1 reactie") als blog eigenaar dat iemand gereageerd heeft? Dit om -indien gewenst- een terug-reactie te kunnen geven.[Edit]: Dit is in te stellen in je profiel. Onderste regel: "Moestuin Seizoen" (met dank aan LucV en Jorieke) - Ik volg een aantal seizoens-updates. Voorheen kwamen nieuwe replies vanzelf bij mijn ongelezen berichten. Kan ik nu/straks gaan zien dat er een nieuw bericht is, anders dan via het bewust kiezen voor de bloglijst (blog)?[Edit]: Als je een blog topic opent (via "Lees meer"), zie je echt helemaal onderaan, in het groen: "Abonneer op deze update" Edited March 23, 2012 by Guest Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
henkg Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 Dus als ik het zo lees, maak ik een nieuw seizoen aan, kop-plak al de berichten die in mijn oude 'seizoen'topic staan behalve de reacties? Je maakt geen nieuw seizoen aan, je eigen blog is er al, maar is nog leeg:blog, en daar "Mijn moestuin Seizoen" En het is aan jou om sommige reacties ook over te zetten. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Jorieke123 Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 @Henk: Je kunt een 'abonnement' nemen op reacties op je blog. Die kan je per PB of e-mail ontvangen. Die stel je in bij gebruikerspaneel, moestuinseizoen, instellingen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 Ik als absolute not-computer-nerd moet dit maar even uitvogelen. Hoe staat het ervoor Jeanne? Al geprobeerd? Als t jou lukt moet t iedereen lukken, net als ik dacht ik zo Quote Good things come in small packages
jeanne-heijmans Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 Ik weet niet eens wat de bedoeling is joh!!!!!!! ik en computers is twee hoor Quote
Jorieke123 Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 Je gaat naar www.moestuinforum.nl/blog. Daar klik je links op 'nieuw bericht' en je maakt daar voortaan je berichten die je nu in je normale moestuinseizoen plaatste. Je kunt daar ook al je berichten heen plakken die je nu nog in dat oude topic hebt staan. Maar je kunt ook opnieuw beginnen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 Ik zie links totaal niet staan nieuw bericht. Wel plaats een update. Is dat t zelfde? Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 Ah, dat kan zijn. Omdat je nog geen 1e bericht hebt geplaatst...? Maak er maar een test bericht van, kan altijd nog wijzigen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Night Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 Waar op het forumoverzicht staat het dan, ik zie niet waar ik moet zijn Quote Schrijffouten onder voorbehoud
Jorieke123 Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 Je gaat naar www.moestuinforum.nl/blog niet naar de standaard pagina van het forum dus. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Night Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 Tis gelukt, maar ik snap niet waar ik het terug vind als ik op het forum kom, dan zie ik het nergens staan,of moet ik dan eerst naar dit topic om de link aan te klikken Wel jammer dat je niet meer alle foto's direkt ziet als je een topic aanklikt, bij een lange update en daaronder foto's zal de helft de foto's niet meer bekijken Quote Schrijffouten onder voorbehoud
geedee Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 Ja dat zag ik ook....moet je op lees meer klikken( niet meer meer dan 3 foto's in 1 keer plaatsen .....Straks zie je het wel staan als je terug op het forum komt....moest nog aangepast....komt nog Nu is het wel zo dat wanneer iemand op jouw bericht reageert, je meteen links kunt klikken op die persoon zijn blog....is misschien makkelijk met verwijzingen....hoewel als iets achteraan in dat blog staat, je sneller bent met een linkje Quote
Recommended Posts