Jump to content

Forum indeling en moestuin seizoen

LucV
 Share

Recommended Posts

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

oei oei. Deze week wat druk geweest met gewoon werken. Wel op het forum geweest in mijn favoriete topics af en toe iets gezegd, maar ik heb dus duidelijk helemaal iets gemist.

Nu weekend en ga ik zo nwe foto's maken van de tuin waar ik bezig ben. Blijkt mijn hele 'Bits's Heaven ' seizoens-topic te zijn verdwenen . Alles nu hier doorgelezen. Vaag snap ik wat dingen.

De bedoeling is me wel duidelijk.( nog niet het HOE !! ) En inderdaad: chapeau voor de inspanningen hoor !

Ik ben er erg blij mee dat al dat gebabbel in een persoonlijk seizoenstopic verdwijnt. Ik ergerde me er lam aan. Al zijn sommige reacties natuurlijk welkom en ook bevorderlijk. Geef toe. De onzin liep soms ook wel de spuigaten uit. Daar zijn zat plekken voor op het forum, maar nou net niet in andermans seizoenstopic ! ( sorry , ik ben een beetje een streng mannetje )

Ik volg meerdere tuinen echt hééél graag. Mijn fafs. En de foto's !! Niet reageren ( juist in die seizoenstopics) wil niet zeggen dat ik er een aantal echt heel graag volg. Super boeiend ( ik ben erg visueel ingesteld )

Las ook iets van een selectieknop, waardoor je bepaalde voor jouzelf totaal niet boeiende topics kan sluiten of verbergen ? ik zie die echt niet

Sorry mensen. Ik ben niet de slimste op dit vlak. Heb ook nog steeds niet de verbinding met facebook en twitter kunnen maken. Ligt aan mijzelf hoor. Weet ik. Ben van goede wil, dat dan weer wel.

Waar kan ik mijn eigen topic terugvinden om eruit te knippen en te plakken naar de nwe omgeving ?

Sowieso petje af voor de inspanningen van de mods !

Jorieke en Luc, ook dit jaar bedankt voor jullie goede zorgen. Door jullie is en blijft dit forum een fijn, vriendelijk en overzichtelijk forum.

Een mening is altijd vrijblijvend,

soms aantrekkelijk,

soms verwerpelijk,

verstandig of dwaas,

men aanvaardt haar, of aanvaardt haar niet.

probeer te kopiëren en plakken, maar waarom gaan de foto's niet mee?

Als je via de edit knop kopieert en plakt neem je ook de fotos en andere opmaak mee

@Borsalino: andere leden kunnen (nog steeds) reacties geven op berichten/updates alleen zijn deze reacties nu gegroepeerd per update/bericht. De update blijft dus centraal staan en de reacties staan daar achter, na de klik op de titel *

@Jootje en Bit: het klinkt wat lastig maar in principe is het bijna hetzelfde als het forum. Je opent je 'oude' seizoen topic drukt per update die je daar geplaatst hebt op de edit knop, kopieert de tekst, klikt op nieuw bericht op blog/ en plakt de tekst hier in. Vervolgens kies je nog een titel en drukt op bevestig. Het handigst is gewoon om een chronologische tijdvolgorde aan te houden: je oudste update eerst kopiëren en plakken.

@bit: het verbergen gaat per hoofdcategorie op de homepage: dus stel je leest de algemene rubriek niet dan klik je op de <|> (alleen dan omgedraaid)

In het algemeen:

- Wil je op de hoogte gehouden worden van reacties op je moestuin seizoen: ga naar ucp.php?i=blog&mode=ucp_blog_settings Daar vind je "Default Abonnement:" waar je kunt kiezen voor privebericht of email om op de hoogte gehouden te worden.

- Wil je ook op de hoogte gehouden worden van nieuwe updates van iemand anders seizoen dan ga je naar dat betreffende seizoen en kies je abonnement linksonder. Idem als je op de hoogte wilt gehouden worden van reacties bij bepaalde updates van anderen. Dan open je de update van het andere lid eerst en klikt vervolgens ook weer op abonnement.

Geef verbeteringen of wat anders moet alsjeblieft door dan kan ik die meenemen bij het updaten.

*Dat kan misschien nog wat duidelijker

Ik heb mijne overgezet. Ik kan alleen de naam niet wijzigen. Het heet nu "heylane's seizoen" kan dat Heylane en Hilkyw's seizoen worden? De tuin is immers van ons beiden.

Of mag er maar 1 persoon per onderwerp berichten plaatsen? Kan ik daarvoor Hilkyw ook machtigen oid? Of is dat iets heel ingewikkelds? Dan hoeft het niet hoor. Dan doet ze het maar met reacties op mijn berichten

Dankjewel Jorieke, meteen maar aangepast

Begrijp ik dat er nog wel een link op het forum komt waar we door kunnen klikken naar de nieuwe seizoenen?

Ik heb nog niet helemaal door hoe ik mijn 'favoriete' seizoenen kan vinden. (eerder plaatste ik een reactie en dan kwam het topic in 'toon eigen berichten'). Ik kan me abonneren maar dan krijg ik iedere keer berichtjes als iemand daar iets plaatst of reageert, dat is nou ook weer niet nodig.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Wordt het blaadje voor de blog ook nog rood als iemand een nieuwe update heeft gedaan?

Zo kan je makkelijker zien wat je nog niet had bekeken/gelezen.

Ik lees en bekijk altijd van iedereen namelijk

Schrijffouten onder voorbehoud

Mag ik even een domme vraag stellen,diegene die nu een eigen blog hebben aangemaakt, hoe kan ik die nu lezen? Enne ik wordt geholpen maandag,ik vrees het ergste dat ik er niet uit kom,want ik ben echt 0,0 en mijn man ook,dus dat schiet niet op,heb wel bewondering voor diegene die het wel kunnen. anders laat ik dat maar aan mij voorbij gaan, en doe dan de foto's maar onder het desbetreffende onderwerp.

Edited by Guest

https://www.moestuinforum.nl/blog

Ik vind dat nieuwe wel handig als je echt de updates wilt lezen.. Maar toch is het seizoens deel ook wel een deel om met elkaar te praten over je tuintje.. Beter daar off-topic dan in een serieus vragen-topic toch? Ik heb het idee dat dat nu veel minder simpel gaat? Je moet veel meer klikjes doen voordat je er bent... En; je kan niet lekker door scrollen...

Ik zou snel zeggen dan; Misschien zorgen dat je niet op "lees meer" moet klikken, maar op "klap uit" en dat het bericht zich dan uitklapt met ook de reacties er onder? Moet je toch weer iets minder van paigna's switchen en klikken, maar dan kan je als nog de reacties ook buiten zicht laten.. maar ok, eerst maar is afwachten hoe dit in de toekomst werkt zoals t nu is denk. Is er nog maar te kort om er goed over te kunnen oordelen uiteindelijk.

Mag ik even een domme vraag stellen,diegene die nu een eigen blog hebben aangemaakt, hoe kan ik die nu lezen? Enne ik wordt geholpen maandag,ik vrees het ergste dat ik er niet uit kom,want ik ben echt 0,0 en mijn man ook,dus dat schiet niet op,heb wel bewondering voor diegene die het wel kunnen. anders laat ik dat maar aan mij voorbij gaan, en doe dan de foto's maar onder het desbetreffende onderwerp.

Op dit moment kun je bijvoorbeeld mijn blog lezen , als je een reactie van mij ziet dan zie je dus links mijn naam staan en onderaan zie je moestuin seizoen...bekijk updates.....daar klik je op...succes