Jump to content

Forum indeling en moestuin seizoen

LucV
 Share

Recommended Posts

Ik heb net een blog aangemaakt bij toeval. Ik wilde namelijk op een blog van iemand reageren en na het posten van dat bericht bleek ik ineens een eigen blog te hebben?

Nu kan ik mijn eigen blog nergens meer terug vinden.

Als je naar blog gaat, dan zie je daar alle blogs onder elkaar. De nieuwe updates staat bovenaan. Klik je op de dikke groene titel, dan krijg je alle blogs van diegene. Klik je net daar onder op de dunnere groene titel, dan zie je het nieuwste blog-artikel, en ook meteen de reacties daar onder. Heel overzichtelijk.

@Jeanne: Kan je uitleggen wat er precies mis gaat? Klik eens op blog en dan helemaal links op 'nieuw bericht' en type daar iets met "test" ofzo. Dan heb je je 1e bericht gepost, en sta je voortaan tussen de blogs.

Edit: Top, ik zie dat je het al voor elkaar hebt

Oftewel, als ik het goed begrijp, kunnen we hier in het forum niet meer iets aanklikken waarmee we zo richting de blogs kunnen gaan

Dat was namelijk mijn vraag. Dat je net zoals hier in het forum een link aanklikt en je in de moestuin topics kwam.

Good things come in small packages

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Jorieke: begrijp ik het nu niet goed?

Ik wil mijn berichten uit het "oude" seizoen-topic overzetten naar het blog en kreeg de tip om dit via EDIT te doen. Maar dat kan nu niet meer omdat het afgesloten is. Moet ik nu alle foto's met de hand overzetten?

Een mening is altijd vrijblijvend,

soms aantrekkelijk,

soms verwerpelijk,

verstandig of dwaas,

men aanvaardt haar, of aanvaardt haar niet.

Ik heb niet alle berichten in de topic gelezen, maar wilde alleen even kwijt dat ik alles (viel wel mee bij mij ) heb overgezet en dat ik dat met de uitleg die gegeven is heel goed te doen is, wijst zich vanzelf. Verder ziet het er mooi uit zo! Inderdaad gemakkelijker om de updates te volgen. Natuurlijk is het altijd even wennen, maar ik denk uiteindelijk zeker een verbetering Mijn enige vraag: kun je ook via een link of een knop oid via moestuinforum.nl op moestuinforum.nl/blog komen? Ik kijk er vast overheen?

@Luc: Zou het blokje "reageer" (antwoord)ook bovenaan iemands topic kunnen? Ik lees nu bijv. rantjes laatste update (van onder naar boven omdat al mijn instellingen zo staan....laatste bovenaan) en wil reageren...moet dan beetje zoeken.. ..wáár kan ik reageren

Heb t wel gevonden maar lijkt me makkelijk voor iedereen....is maar 'n idee

én je moet ook weten dat je dubbelklik op ` 0 reacties`moet drukken...

Met Geedee eens

En ik heb nog een kleinigheidje wat, voor mij, best lastig is.

Normaal scroll ik altijd naar beneden om nog even te lezen wat iemand liet zien of geschreven heeft, om daar op te reageren zeg maar. Nu ben je aan het schrijven en kan je dus niet meer de post zien...en vergeet ik van alles te zeggen en schrijven

Op zich is het wel heel duidelijk zo, dus een verbetering maar ook erg omslachtig met reageren.

En ik vind het jammer dat je niet duidelijk kan zien wat nieuw is en of er nieuwe reacties zijn.

Dus het systeem werkt goed zo alleen zou ik wat meer eigenschappen zien zoals het forum werkt

ah, ik zie dat je kan abonneren op je favoriete blogs...

voor degene die het niet gezien hebben, kleine lettertjes links onder aan een blog om een mail of prive bericht te krijgen bij je favo.. blog

je gaat het druk krijgen Rantje

Eigenlijk mis ik persoonlijk een overzicht van diegenen waarop ik al geabonneerd ben en diegenen die zich steeds nieuw in het nieuwe moestuinblogseizoen voegen. Of is dat ergens en weet ik gewoon niet waar... Heb wel gezocht...

Sinds gisteren namelijk op iedereen tot dan toe een abonnement genomen en vraag me af waar ik nou kan zien wie er nieuw bij zijn...

Edit.. verder nix als complimenten hoor!!... voor diegenen die dit misschien alleen als commentaar zouden kunnen zien... ik meldt nu vooral de `tegenaanloopdingetjes`..

Edited by Guest

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image
@Luc: Zou het blokje "reageer" (antwoord)ook bovenaan iemands topic kunnen? Ik lees nu bijv. rantjes laatste update (van onder naar boven omdat al mijn instellingen zo staan....laatste bovenaan) en wil reageren...moet dan beetje zoeken.. ..wáár kan ik reageren
Ik wil hem naast de quote, edit, meld knoppen zetten rechtsonder bij elk bericht, zal er naar kijken.

Morgen komt de link naar de niewue moestuin-seizoen opzet op de hoofdpagina te staan.

Normaal scroll ik altijd naar beneden om nog even te lezen wat iemand liet zien of geschreven heeft, om daar op te reageren zeg maar. Nu ben je aan het schrijven en kan je dus niet meer de post zien...en vergeet ik van alles te zeggen en schrijven
Ga ik naar kijken.

En ik vind het jammer dat je niet duidelijk kan zien wat nieuw is en of er nieuwe reacties zijn. Dus het systeem werkt goed zo alleen zou ik wat meer eigenschappen zien zoals het forum werkt

Zie reactie op dvdmeer en night: is een lastig punt maar ik ga kijken hoe en wat

Dat zou heel fijn zijn Luc

Ook ik moest zoeken en ik heb zelfs het idee dat sommigen geen reacties willen in hun moestuinblog, want daar kan ik het antwoord knopje helemaal niet vinden

Good things come in small packages

Goede morgen!

Zijn er mensen die het absoluut nog niet gelukt is?

Dus die niet weten hoe een reactie te plaatsen of een eigen bericht in hun blog te starten?

Miran heeft voor iemand het omgezet naar de nieuwe methode maar die kon dus niet reageren en snapte niet hoe een eigen update te schrijven.

Gister heb ik hier gefilmpt hoe het moet en dit met een afgeschermde link op YouTube gezet zodat ze kan zien hoe het werkt. Ik klink vreselijk maar hoop dat het werkt maar voor de mensen die er niet uitkomen zo dat misschien nog een optie zijn.

Dit is echt even snel gedaan, schaamtelijk filmpje dus

Maar waarschijnlijk komt ze er wel uit nu, vanmiddag gaan we het zien of het haar lukt.

Groetjes Jessica

Helly, je kan onderaan de blog aan de rechter zijde 0 reacties zien staan. Als je daar op likt verschijnt de tekst uit het blogje nogmaals, als je dan wer naar onder van dat bericht gaat zie je wel de antwoordknop staan.

Zijn er al reacties van andere mensen geweest en je klinkt op 3 reacties dan kom je meteen op de reacties uit maar nog steeds als je zelf een reactie wilt geven druk je op de antwoordknop onderaan de tekst van het blog zelf

Het is even wennen, vaak doen, des te sneller je het onder de knie hebt en over een paar dagen zit je er helemaal in!

ah, ik zie dat je kan abonneren op je favoriete blogs...

voor degene die het niet gezien hebben, kleine lettertjes links onder aan een blog om een mail of prive bericht te krijgen bij je favo.. blog

Waaschijnijk kijk ik niet goed, maarre ik kan die knop om je te abboneren op iemands blog niet vinden...