Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

5 seconden google....

Plant de saffraanwortel in een ruime pot, voorzien van een laagje potscherven, gevuld met verse humusrijke, goed doorlatende potgrond en plaats deze op een plekje in de volle zon binnenshuis. Leg de wortelstok ongeveer 8 cm diep. Curcuma groeit graag in vochtige grond die tussentijds even droog wordt. Curcuma alismatifolia kan in het late voorjaar eventueel buiten op een warm plekje in de zon, als de temperatuur structureel boven de 15°C komt, geplaatst worden.

Saffraanwortel in de volle grond

Plant de saffraanwortel in humusrijke, goed doorlatende grond op een plekje in de volle zon. U kunt de grond verbeteren door er compost door te mengen. Zet de wortels ongeveer 8 cm diep. In de volle grond kan saffraanwortel niet overwinteren. Graaf de wortelstokken op en plaats ze in een kistje met turfmolm of zand in een vorstvrije donkere plaats. Om de groei in het voorjaar te stimuleren is het raadzaam om de wortelstokken binnenshuis voor te trekken, voordat ze weer naar buiten gaan.

bron: http://www.bakker-hillegom.nl/product/saffraanwortel/

Geplaatst:

wat een kennisinstituut he ? GOOGLE !!! hiep hiep hoera hoera hoera ....

Geplaatst:

Horizontaal, neem ik aan, anders ligt nooit de hele wortelstok op 8 cm diepte. Ik heb er geen ervaring mee en ga op de eerder geposte omschrijving af.

Geplaatst:

Bolletjes een beetje verspreiden , zo zou ik het doen.....of het moet zijn dat die stengels niet buigen, dus zouden breken als je ze als een molentje uitspreid....dan zo doen zoals ze nu liggen.

wel aarde in de pot he?! en dan de bolletjes en dan nog 8 cm aarde op de bolletjes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...