Saffier Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Afgelopen herfst een paar Acer Palmatums in de voor en achtertuin gezet. Ik weet dat het Palmatums zijn maar zou ook graag weten welke cultivar of soort het is. Er bestaan er namelijk verschillende.Hieronder enkele foto's van hoe het blad zich nu aan het ontwikkelen isIk zal er later nog meer bij zetten als het blad volledig staat.Iemand een idee? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Dat is nu erg moeilijk te beantwoorden en te beoordelen. Allerlei varianten op hetzelfde thema zijn er op de markt ( mooi geveerd blad , mooie herfstkleuren , mooi vlammend blad in de zon etc etc, bont , tweekleurig en driekleurig blad. Echt giga-veel soortjes. Nu al helemaal moeilijk te zeggen , omdat het blad nog zo jong is en net uitkomt ( hopen dat er geen echt zwaardere vorst meer komt )Met een 4 weken nog es een foto plaatsen. Er zijn vast wel kenners ergens op dit forum ( ben ik niet van acers ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saffier Posted April 5, 2012 Author Share Posted April 5, 2012 Bij dezen nog even wat foto's van hoe ze er nu uit zien. Over twee weken zal ik er weer een paar bij zetten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 http://www.esveld.nl/zoeken.php?zoekterm=acer%20palmatum&pagina=1&product=planten Hier moet hij tussen staan. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Fijn Frank, dat jij de link plaatst. ( ik weet de soortjes trouwens nog steeds niet hoor ( vrij onmogelijke opgave ook wel )) enige tip: Mulchen !! dikke laag mulch, beetje zuur als dat mogelijk is.succes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts