Mellie Geplaatst: 13 juli 2024 Geplaatst: 13 juli 2024 Oooo wat een prachtig blad @woldistel! Ben benieuwd naar de smaak. 1 Quote
woldistel Geplaatst: 13 juli 2024 Geplaatst: 13 juli 2024 Ik verwacht niks bijzonders, het is een jalapeñomutant. Ik heb inmiddels de eerste peperbeginselen gespot 😀 1 Quote
MSDG Geplaatst: 14 juli 2024 Geplaatst: 14 juli 2024 Bah, de eerste 5+ vruchtbeginselen van de sugar rush stripey allemaal aangehapt door de 🐌. Planten staan er wel goed bij dus zal qua oogst wel goedkomen. De turuncu spiral is echt een topper, daar hangt nu alweer zoveel vrucht aan, niet normaal. En ondanks dat de bladeren wat flets ogen en klein zijn, is het de hardste groeier, nu voor het derde jaar op rij de meest stabiele qua oogst. Wel behoorlijk pittig, maar in 't zuur prima te doen en lekker op bijvoorbeeld pizza of door de couscous. 3 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
woldistel Geplaatst: 15 juli 2024 Geplaatst: 15 juli 2024 De eerste Fresno (buitenpeper) is rood 😍! 5 Quote
Mellie Geplaatst: 15 juli 2024 Geplaatst: 15 juli 2024 @msdg had je die zaden van mij? Had ze ook in de bio doos gedaan. Turuncu spiral Is een Turkse peper die ik ook heb gekweekt. Sinaasappelkleurige spiraal heet de peper. Vind hem qua smaak niet heel opvallend, prima pepertje, maar de kleur en kronkels maken hem toch wel heel leuk. Quote
MSDG Geplaatst: 15 juli 2024 Geplaatst: 15 juli 2024 @Mellienee, heb de zaden ooit van @rorrorgekregen en sindsdien zelf over gehouden. Maar wellicht heeft hij ze wel van jou. 😅 Het is precies degene die je omschrijft. Vooral veel pit en weinig aroma, maar zoals ik zei, ingemaakt in zuur zijn ze echt heerlijk. Worden ze veel milder van en dan snack je ze bij wijze van spreken zo weg. M'n Turkse overbuurman die pepers het liefst uit het vuistje eet die ging er haast van over z'n nek zo pittig waren ze vorig jaar. 🤣 Ondertussen liggen er nog 4 ijsbakjes vol met pepers van vorig jaar om te verwerken, een streng met gedroogde rode pepers waar ik nog chili-olie van wil maken. Waarschijnlijk volgend jaar een peper-loos jaar want kan sambal en hot sauce maken tot ik een ons weeg. 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Mellie Geplaatst: 16 juli 2024 Geplaatst: 16 juli 2024 Ahahaha ha @rorror had ze van mij. Leuk die reizen van zaden. Quote
rorror Geplaatst: 16 juli 2024 Geplaatst: 16 juli 2024 Zaad is net geld, het moet rollen. Raad de peper, deze gaat straks door de Nasi heen. Ondanks het slechte weer, toch al her en der rijpe pepers. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Dahli Geplaatst: 16 juli 2024 Geplaatst: 16 juli 2024 27 minuten geleden, rorror zei: Raad de peper Ik denk een rood geworden Padron aan de vorm te zien. 1 Quote
rorror Geplaatst: 16 juli 2024 Geplaatst: 16 juli 2024 Lijkt er inderdaad wat op, maar is toch een andere variant. Was een mild hete peper. Maar ligt er aan de groei omstandigheden, vorig jaar met meer zon waren ze heten dan nu. Zal alvast een hint geven. De hint is, dat @Mellie niet mee mag raden 😛 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
woldistel Geplaatst: 17 juli 2024 Geplaatst: 17 juli 2024 (aangepast) Trilop Üçburun? 17 juli 2024 aangepast door woldistel Quote
Polly168 Geplaatst: 17 juli 2024 Geplaatst: 17 juli 2024 Hier ook de eerste rijpe pepertjes. Dit is een Kardoula peper, heerlijk ☺️ 4 Quote
rorror Geplaatst: 20 juli 2024 Geplaatst: 20 juli 2024 Laagst hangende bloemetje en bloemknop wat ik bij pepers heb gezien. 2 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Beukwood Geplaatst: 20 juli 2024 Geplaatst: 20 juli 2024 Op 16-7-2024 om 17:58, rorror zei: Raad de peper, Marconi Rosso? Quote
Mellie Geplaatst: 20 juli 2024 Geplaatst: 20 juli 2024 @rorror ikweethemikweethem!!!@polly168 kardoula wat een leuke naam voor je peper! Ik ga zo even Googlen of ik een nieuwe peper erbij heb volgend jaar. Edit: goh. Het is een milde Turkse peper. Wat een gekke naam dan voor een Turkse peper. De -ou komt in het Turks helemaal niet voor. Ben nu helemaal nieuwsgierig hoe het met de naam zo is gekomen. Quote
Polly168 Geplaatst: 20 juli 2024 Geplaatst: 20 juli 2024 @Mellie Ik wil er je gerust een paar opsturen zodra er meer rijp zijn. ik vind ze lekker😁 1 Quote
Polly168 Geplaatst: 21 juli 2024 Geplaatst: 21 juli 2024 Ik heb onder andere 3x jalapeno compadre staan. Het valt op dat de pepers niet echt willen groeien. Ze staan qua groei al een goede week stil. Het worden er wel steeds meer. Is het een kwestie van geduld, meer water met voeding geven, of genetisch iets mis? Quote
MSDG Geplaatst: 21 juli 2024 Geplaatst: 21 juli 2024 'T is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland pepers plukt. 🎶 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
rorror Geplaatst: 21 juli 2024 Geplaatst: 21 juli 2024 @Polly168Beetje kalium geven? Dat lost bij mij eigenlijk altijd wel het probleem op als vruchten te klein blijven. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Mai Pensato Geplaatst: 21 juli 2024 Geplaatst: 21 juli 2024 Dit jaar kweek ik 9 verschillende peper planten waaronder 2 voor mij nieuwe soorten. Een daarvan is de Zebrange. Die moet oranje worden met rode strepen. Er hangen al heel veel vriuchen aan mijn plant, ik heb ze niet geteld maar zeker vijftig (de plant is ongeveer 180 cm hoog). Maar die zijn allemaal nog heel lichtgroen van kleur. Gezaaid op 15 februari. Ik vraag me af of het zaad wel soortecht is. Zijn hier moestuiniers die ervaring hebben met Zebrange ? Duurt het echt zo lang voordat ze van lichtgroen door gaan kleuren ? Foto's: 2 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
rorror Geplaatst: 21 juli 2024 Geplaatst: 21 juli 2024 Zou best wel eens kunnen dat voor dit soort variaties het 3 a 4maanden duurt voor ze rijp zijn. Zeker nu het dit jaar niet al te veel zon krijgt. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Mai Pensato Geplaatst: 21 juli 2024 Geplaatst: 21 juli 2024 Zojuist, rorror zei: het 3 a 4maanden duurt voor ze rijp zijn bedankt voor je reactie! dan wachten we het nog even af. Je hebt zelf dus geen ervaring met Zebrange ? Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
rorror Geplaatst: 21 juli 2024 Geplaatst: 21 juli 2024 Nee, maar lees wel de ervaringen van andere op andere peperforums en discord waar een aantal van de bekenste peper kwekers/kruisers op actief zijn. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Dashbro Geplaatst: 22 juli 2024 Geplaatst: 22 juli 2024 Mijn Habanada, Medusa en Primotalii gaan hier ook echt langzaam, terwijl Rooster Spur en een generieke Chayenne gewoon al afrijpen. Lijkt hier echt zonuren/ temperatuurgebonden te zijn. Van de chayenne nu 400 gram (4 planten) al rijp geoogst, de Habanada heeft veel, maar erg ielige vruchtjes bij wat hij kan leveren. Primotalii heeft talloze vruchtjes tot 1,5cm lengte. Maarja, ik dacht dat mijn bestomaatjes na complete ontbladering klaar waren, en heb nu trossen vol.. Het kan nog wat worden zegmaar. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.