Geplaatst: 20 november 202420 Nov O bij het volgende plakje ga ik de kastanjes eens extra proeven😊 Vanavond bij de thee We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 22 november 202422 Nov Straks: eendenei-pasta van dit voorjaar, met varkensgehakt en tomatensaus en olifantenprei (uit de vriezer). Alles uit eigen tuin (nou nee: gekocht meel gebruikt voor de pasta) Er gaan uiteraard ook lekker wat kruiden door, van basilicum tot bonenkruid. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 22 november 202422 Nov Hier aardappeltjes (Annabellen uit de tuin) uit de oven, met spruitjes, gebakken ui en knoflook en gebakken tofu. Alleen de aardappels uit eigen tuin dus. Oh ja, en nog wat kruiden erdoor uit de tuin. Maar verder is het ene beetje op nu. @Jorieke123 vries jij je zelf gemaakte pasta in, of had je dat gedroogd? Wij maken niet zo vaak pasta, maar als we het maken lukt het wel altijd erg goed. Maar het valt me op dat het dan slap en een beetje kledderig wordt als we te veel maken en tot de volgende dag bewaren. Nieuwsgierig dus naar hoe jij bewaard. A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 22 november 202422 Nov Ik droog de pasta. In het voorjaar leggen onze eenden veel eieren en dan maak ik een flinke voorraad zodat we er het hele jaar van kunnen eten. Zie ook hier: Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 23 november 202423 Nov Lekker soepje van @appelvrouw Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 24 november 202424 Nov Ik maak saus voor de bazlama straks. Ik zal een foto posten als het klaar is. In de saus zit eigen knof pepers en paprikapoeder met het allerlaatste beetje van de tomatenpuree. Ik heb nog 1 liter…. Wordt even wennen als we kant en klare moeten gaan kopen. Zin in vanavond!
Geplaatst: 24 november 202424 Nov Samen met 2 kinderen gemaakt, dus er zaten ook flatbreads tussen die zuid Amerika champignon of cavia waren [emoji1787]Ik heb ze uiteindelijk maar ontslagen van hun taak.
Geplaatst: 26 november 202426 Nov Mijn hemel @woldistel !!! Dit is de aller heetste peper die ik dit jaar heb gegeten. Snot druipt uit mijn neus. Maar lekkerrrrr joh [emoji38][emoji38][emoji38]Peper uet mede mogelijk gemaakt door woldistel. Heerlijk.
Geplaatst: 26 november 202426 Nov We hebben natuurlijk wel van alles gegeten sinds mijn laatste post en vooral met groente uit Jorieke haar tuin. Stoofvlees met bieten bijvoorbeeld en radicchiosla met het eerste oerpreitje erover gesnipperd. Gebakken aardappelen zijn hier ook een grote hit! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 26 november 202426 Nov Alvast wat bapao-vulling, omdat ik wat teveel heb gemaakt voor de broodjes die ik morgen ga maken. En om het even voor te proeven natuurlijk. Met rundergehakt, prei, knoflook, en een goeie scheut te pittige chilisaus uit eigen tuin. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 26 november 202426 Nov Je hebt het al eerder gemaakt dat weet ik nog wel maar ik herinner me niet hoe je het bapao brood heb gemaakt. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 26 november 202426 Nov Ik maak ze o.a. in de sappan (foto van een tijdje geleden) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 26 november 202426 Nov Is het dan tarwe meel en gist? Zet je het recept ergens neer? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 27 november 202427 Nov Lekkere boterhammen van @appelvrouw (dat pompoen-olijf-tomatenbrood) met plakjes van ons laatste nagelholt. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 27 november 202427 Nov De laatste Table Ace in een ovenschotel met andere groentes. Dit exemplaar was niet volledig rijp geoogst, binnen afgerijpt. Smaakt een stuk minder dan de eerste, rijpe exemplaren.
Geplaatst: 28 november 202428 Nov De eerste lichting ingemaakte pepers! Ik heb de pot aangevuld met groene pepers en het allerlaatste gele tomaatje. Was super lekker! Ik at het als enige. Rest van de maaltijd had ingrediënten uet. Paar pepers knof tomatenpuree en nog paprikapoeder.
Geplaatst: 29 november 202429 Nov Çiğ köfte aan het maken voor een lunch. Er zit eigen tomatenpuree 2 eetlepels (!!) chilivlokken en paprikapoeder en 3 eetlepels tomatenpuree uet in. Ow en laten we de drie tenen knof niet vergeten [emoji14]Ik vind dit zo lekker dat ik er al enorm naar uitkijk!
Geplaatst: 1 december 20241 Dec Kikkererwten salade met eigen yoghurt en rijstepap toe! Ik Het is echt heel mooi dik geworden joh! De vanille yoghurt is nóg dikker [emoji2960]
Geplaatst: 2 december 20242 Dec Vanille yoghurt met muesli en gedroogd fruit. Heel mooi stevig. Ik denk dat mijn thermometer flink afwijkt, want heb 45.6 graden gezien.
Geplaatst: 3 december 20243 Dec De enige koolraap die wat geworden was uit de tuin gehaald en gegeten! 😊
Geplaatst: 3 december 20243 Dec Gisteren: salade met/van radicchio en koolrabi en daikon en zoetzure bietjes. Plus lekker wat eigen gemaakte Parmezaanse kaas. En daarbij een pompoensoepje. Vandaag: salade met/van radicchio en koolrabi en daikon en zoetzure bietjes. Plus krokant gebakken blokjes buffel-paneer van de Stoerderij. En we aten er een broodje kaaskroket bij. Helemaal niet uit eigen tuin. Morgen: salade met/van radicchio en koolrabi en daikon en zoetzure bietjes. Ik weet nog niet wat de topping gaat worden, en ook nog niet wat er er verder bij gaan eten. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 3 december 20243 Dec Gisteren een gratiné van zoete aardappel pastinaak en biet en blauwe kaas. Omeletje erbij met verse tijm. Vandaag stamppot van palmkool met rookworst en appelmoes toe. Morgen trouwdag dus uit eten🥰 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 3 december 20243 Dec Ik heb vanavond heel wat bijzonders gemaakt met aardappel. Ik ga het zo uitschrijven.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.