Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2024

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Paddenstoelensoepje met eigen bouillon en knofpasta. Restjes waar eigen dingen in zaten een een flinke moot verse zalm als sashimi met eigen mierikswortel. Snifff… altijd ventileren bij het raspen van zo’n knakker.

• Like 2
Geplaatst:

Hier ook een pompoensoepje, ik vind de kuri pompoen echt lekkerder dan de flespompoen. Twee pepertjes er door voor de pit. Was lekker!

• Like 1
Geplaatst:

Mmmm ziet er smakelijk uit!

Wij hadden wortelcake uit de oven van @Jorieke ik neem aan dat de wortels uit haar tuin kwamen. Ik at het op brood, dat vind ik gewoon lekker en Lie at het zo uit de vuist.

• Like 3

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hier aardappeltjes (Annabellen uit de tuin) uit de oven, met spruitjes, gebakken ui en knoflook en gebakken tofu. 

Alleen de aardappels uit eigen tuin dus. Oh ja, en nog wat kruiden erdoor uit de tuin. Maar verder is het ene beetje op nu. 

@Jorieke123 vries jij je zelf gemaakte pasta in, of had je dat gedroogd? 

Wij maken niet zo vaak pasta, maar als we het maken lukt het wel altijd erg goed. Maar het valt me op dat het dan slap en een beetje kledderig wordt als we te veel maken en tot de volgende dag bewaren. Nieuwsgierig dus naar hoe jij bewaard. 

• Like 2

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:

Ik maak saus voor de bazlama straks. Ik zal een foto posten als het klaar is.

d401930113b19168bc07efa9b8cc5ec1.jpg
In de saus zit eigen knof pepers en paprikapoeder met het allerlaatste beetje van de tomatenpuree. Ik heb nog 1 liter…. Wordt even wennen als we kant en klare moeten gaan kopen. Zin in vanavond!

• Like 2
Geplaatst:

302ab92d56731f31c11326202eec2695.jpg

Samen met 2 kinderen gemaakt, dus er zaten ook flatbreads tussen die zuid Amerika champignon of cavia waren
Ik heb ze uiteindelijk maar ontslagen van hun taak.

• Like 1
Geplaatst:

We hebben natuurlijk wel van alles gegeten sinds mijn laatste post en vooral met groente uit Jorieke haar tuin. Stoofvlees met bieten bijvoorbeeld en radicchiosla met het eerste oerpreitje erover gesnipperd. Gebakken aardappelen zijn hier ook een grote hit! 

• Like 3

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

De laatste Table Ace in een ovenschotel met andere groentes. Dit exemplaar was niet volledig rijp geoogst, binnen afgerijpt. Smaakt een stuk minder dan de eerste, rijpe exemplaren. 

• Like 1
Geplaatst:

8cc1c50269cc8339705d97e9ded0d640.jpg

De eerste lichting ingemaakte pepers! Ik heb de pot aangevuld met groene pepers en het allerlaatste gele tomaatje. Was super lekker!

Ik at het als enige. Rest van de maaltijd had ingrediënten uet. Paar pepers knof tomatenpuree en nog paprikapoeder.

• Like 2
Geplaatst:

Çiğ köfte aan het maken voor een lunch.
Er zit eigen tomatenpuree 2 eetlepels (!!) chilivlokken en paprikapoeder en 3 eetlepels tomatenpuree uet in. Ow en laten we de drie tenen knof niet vergeten

Ik vind dit zo lekker dat ik er al enorm naar uitkijk!

• Like 4

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...