Mellie Geplaatst: 18 november 2024 Geplaatst: 18 november 2024 Paddenstoelensoepje met eigen bouillon en knofpasta. Restjes waar eigen dingen in zaten een een flinke moot verse zalm als sashimi met eigen mierikswortel. Snifff… altijd ventileren bij het raspen van zo’n knakker. 2 Quote
Dahli Geplaatst: 18 november 2024 Geplaatst: 18 november 2024 Hier ook een pompoensoepje, ik vind de kuri pompoen echt lekkerder dan de flespompoen. Twee pepertjes er door voor de pit. Was lekker! 1 Quote
Mellie Geplaatst: 20 november 2024 Geplaatst: 20 november 2024 Mijn lunch eigen sla met 1 spriet dille en een paprika van binnen met de laatste paar tomaatjes. Jummmm 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 20 november 2024 Geplaatst: 20 november 2024 Mmmm ziet er smakelijk uit! Wij hadden wortelcake uit de oven van @Jorieke ik neem aan dat de wortels uit haar tuin kwamen. Ik at het op brood, dat vind ik gewoon lekker en Lie at het zo uit de vuist. 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 20 november 2024 Geplaatst: 20 november 2024 Ja, wortel uit eigen tuin. En ook de eieren, walnoten, uhm... en wat kastanjemeel van de door jullie geraapte kastanjes. En dat aten wij ook Zometeen uitgebakken spekjes met gebakken aardappels en koolrabiblokjes. 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 20 november 2024 Geplaatst: 20 november 2024 O bij het volgende plakje ga ik de kastanjes eens extra proeven😊 Vanavond bij de thee 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 22 november 2024 Geplaatst: 22 november 2024 Straks: eendenei-pasta van dit voorjaar, met varkensgehakt en tomatensaus en olifantenprei (uit de vriezer). Alles uit eigen tuin (nou nee: gekocht meel gebruikt voor de pasta) Er gaan uiteraard ook lekker wat kruiden door, van basilicum tot bonenkruid. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hazeltje Geplaatst: 22 november 2024 Geplaatst: 22 november 2024 Hier aardappeltjes (Annabellen uit de tuin) uit de oven, met spruitjes, gebakken ui en knoflook en gebakken tofu. Alleen de aardappels uit eigen tuin dus. Oh ja, en nog wat kruiden erdoor uit de tuin. Maar verder is het ene beetje op nu. @Jorieke123 vries jij je zelf gemaakte pasta in, of had je dat gedroogd? Wij maken niet zo vaak pasta, maar als we het maken lukt het wel altijd erg goed. Maar het valt me op dat het dan slap en een beetje kledderig wordt als we te veel maken en tot de volgende dag bewaren. Nieuwsgierig dus naar hoe jij bewaard. 2 Quote A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Jorieke123 Geplaatst: 22 november 2024 Geplaatst: 22 november 2024 Ik droog de pasta. In het voorjaar leggen onze eenden veel eieren en dan maak ik een flinke voorraad zodat we er het hele jaar van kunnen eten. Zie ook hier: 3 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 23 november 2024 Geplaatst: 23 november 2024 Lekker soepje van @appelvrouw Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 24 november 2024 Geplaatst: 24 november 2024 Ik maak saus voor de bazlama straks. Ik zal een foto posten als het klaar is. In de saus zit eigen knof pepers en paprikapoeder met het allerlaatste beetje van de tomatenpuree. Ik heb nog 1 liter…. Wordt even wennen als we kant en klare moeten gaan kopen. Zin in vanavond! 2 Quote
Lia56 Geplaatst: 24 november 2024 Geplaatst: 24 november 2024 erwtensoep, meeste uet behalve de speklap en de krabbetjes 1 Quote
Mellie Geplaatst: 24 november 2024 Geplaatst: 24 november 2024 Samen met 2 kinderen gemaakt, dus er zaten ook flatbreads tussen die zuid Amerika champignon of cavia waren Ik heb ze uiteindelijk maar ontslagen van hun taak. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 26 november 2024 Geplaatst: 26 november 2024 Mijn hemel @woldistel !!! Dit is de aller heetste peper die ik dit jaar heb gegeten. Snot druipt uit mijn neus. Maar lekkerrrrr joh Peper uet mede mogelijk gemaakt door woldistel. Heerlijk. 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 26 november 2024 Geplaatst: 26 november 2024 We hebben natuurlijk wel van alles gegeten sinds mijn laatste post en vooral met groente uit Jorieke haar tuin. Stoofvlees met bieten bijvoorbeeld en radicchiosla met het eerste oerpreitje erover gesnipperd. Gebakken aardappelen zijn hier ook een grote hit! 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 26 november 2024 Geplaatst: 26 november 2024 Alvast wat bapao-vulling, omdat ik wat teveel heb gemaakt voor de broodjes die ik morgen ga maken. En om het even voor te proeven natuurlijk. Met rundergehakt, prei, knoflook, en een goeie scheut te pittige chilisaus uit eigen tuin. 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 26 november 2024 Geplaatst: 26 november 2024 Je hebt het al eerder gemaakt dat weet ik nog wel maar ik herinner me niet hoe je het bapao brood heb gemaakt. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 26 november 2024 Geplaatst: 26 november 2024 Ik maak ze o.a. in de sappan (foto van een tijdje geleden) 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 26 november 2024 Geplaatst: 26 november 2024 Is het dan tarwe meel en gist? Zet je het recept ergens neer? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 27 november 2024 Geplaatst: 27 november 2024 Lekkere boterhammen van @appelvrouw (dat pompoen-olijf-tomatenbrood) met plakjes van ons laatste nagelholt. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Arja Geplaatst: 27 november 2024 Geplaatst: 27 november 2024 De laatste Table Ace in een ovenschotel met andere groentes. Dit exemplaar was niet volledig rijp geoogst, binnen afgerijpt. Smaakt een stuk minder dan de eerste, rijpe exemplaren. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 28 november 2024 Geplaatst: 28 november 2024 De eerste lichting ingemaakte pepers! Ik heb de pot aangevuld met groene pepers en het allerlaatste gele tomaatje. Was super lekker! Ik at het als enige. Rest van de maaltijd had ingrediënten uet. Paar pepers knof tomatenpuree en nog paprikapoeder. 2 Quote
Gitta Geplaatst: 28 november 2024 Geplaatst: 28 november 2024 Bobotie met bonen soorten uit eigen tuin. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 29 november 2024 Geplaatst: 29 november 2024 Çiğ köfte aan het maken voor een lunch. Er zit eigen tomatenpuree 2 eetlepels (!!) chilivlokken en paprikapoeder en 3 eetlepels tomatenpuree uet in. Ow en laten we de drie tenen knof niet vergeten Ik vind dit zo lekker dat ik er al enorm naar uitkijk! 4 Quote
Mellie Geplaatst: 1 december 2024 Geplaatst: 1 december 2024 Kikkererwten salade met eigen yoghurt en rijstepap toe! Ik Het is echt heel mooi dik geworden joh! De vanille yoghurt is nóg dikker 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.